En besværlig tilløber - hjælp søges

:s:S

Min underbo har en hund - og de sidste par dage, når hun lufter den - kommer der en kat spænende hen til hende - og er ikke til at slippe af med igen :høhø:

Den går med på hele turen - og tager det som en selvfølge, at den skal med hende og hunden hjem.

Den har været med hjemme et par gange nu - og fået lidt mad, nus og tørvejr.

Det er en hunkat, og hun er øretatoveret - MEN :

Efter kontakt med KV og DB -hvor øremærket er oplyst - får hun at vide, at begge katte er hjemme og har det godt ?!

Findes der virkelig 3 katte med det samme mærke i øret ??

Og hvad gør hun/vi nu ??

:gruble:

3 katte?

Det kan ske, at dyrlægen laver fejl og sætter samme øremærke i 2 kattes ører.

Men det er nok mere sandsynligt, at hun/du kan have læst øremærket forkert. Har I tjekket i begge kattens ører? Hvordan passer beskrivelsen i øremærkeregistret på katten I har fundet?

har hun prøvet at ringe til den dyrlæge som har lave øremærket?

Min dyrlæge kan finde mine katte ud fra deres farve / mønster / race, samt der chip / øremærke.

Husk det er Inge’s Kattehjem er registere nogle af øremærkerne, har hun snakket med dem?

:slight_smile:

Hun har lavet et kæmpe stykke arbejde for at finde ud af noget, for det er en meget kælen og dejlig kat, så hun vil gerne have at den finder hjem.

Nu er hun taget på landet i week-enden, men jeg kan prøve at sms’e til hende - for hun lovede at give mig øremærket - da jeg sagde, at I herinde sikkert kunne hjælpe os.

Nabo og jeg går en masse runder de næste 2 dage i håbet om at få fat i hende - så tager vi hende ind ??

Måske bor hun lige i nabolaget - og render bare og fedter sig ind hos andre ??

:slight_smile:

PS : jeg har ikke set katten, men nu er der sendt sms til hende - når/hvis jeg får øremærket - giver jeg lige lyd igen…

:slight_smile:

Så er der nyt, men vist ikke så brugbart ??

Øremærket er :

dax058 ???

Det er en meget spraglet huskat, med både lidt pletter og lidt striber i forskellige farver OG et lille, hvidt mælkeskæg.

Og vi ved jo rent faktisk ikke, om hun er løbet væk hjemmefra - eller om hun bare er en fritløber… :?

[QUOTE=Tante Tut;643737]:slight_smile:

Så er der nyt, men vist ikke så brugbart ??

Øremærket er :

dax058 ???

Det er en meget spraglet huskat, med både lidt pletter og lidt striber i forskellige farver OG et lille, hvidt mælkeskæg.

Og vi ved jo rent faktisk ikke, om hun er løbet væk hjemmefra - eller om hun bare er en fritløber… :?[/QUOTE]

Pointen er jo om det er det korrekte øremærkenr. - ingen her ved jo mere end katteregistret.
De giver denne beskrivelse: DAX058 Hvid med sort Hunkat, steriliseret Huskat 2200 05-09-2008

Der findes gamle katte der har samme nummer som dem idag - det har jeg bemærket

[QUOTE=Vivi_Fletcher;643772]Pointen er jo om det er det korrekte øremærkenr. - ingen her ved jo mere end katteregistret.
De giver denne beskrivelse: DAX058 Hvid med sort Hunkat, steriliseret Huskat 2200 05-09-2008[/QUOTE]

:slight_smile:

Tusind tak, Lis OG Vivi :ok:

:gruble:

Nu har jeg ikke lige studenterhue i det her - men kan man få oplyst ejers navn og telefonnummer ??

[QUOTE=Tante Tut;643782]
Nu har jeg ikke lige studenterhue i det her - men kan man få oplyst ejers navn og telefonnummer ??[/QUOTE]

Det ligger ikke online, så du skal kontakte katteregistret.

:ok::ok::ok:

Tusind tak, Vivi :hjerte:

Det må vi prøve efter weekenden.

du kontakter det danske katteregister
http://www.katteregister.dk/findkat

[QUOTE=Tante Tut;643782]:slight_smile:

Tusind tak, Lis OG Vivi :ok:

:gruble:

Nu har jeg ikke lige studenterhue i det her - men kan man få oplyst ejers navn og telefonnummer ??[/QUOTE]
Ikke, hvis det ikke er tilgængeligt på katteregistret. Kattens ejer skal efter eller i forbindelse med registreringen selv kontakte registret for at få oplysningerne gjort åbne.

Ellers er proceduren den, at registret selv kontakter ejeren mhp. evt. videre kontakt til dig.

Men ring til dem. De er meget venlige og imødekommende. Om ikke andet så spørg, om de vil fortælle dig, om adressen er i nærheden af jer.
Så snak samtidig med dem om kattens farve.

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;643799]du kontakter det danske katteregister
http://www.katteregister.dk/findkat[/QUOTE]

[QUOTE=Mega;643807]Ikke, hvis det ikke er tilgængeligt på katteregistret. Kattens ejer skal efter eller i forbindelse med registreringen selv kontakte registret for at få oplysningerne gjort åbne.

Ellers er proceduren den, at registret selv kontakter ejeren mhp. evt. videre kontakt til dig.

Men ring til dem. De er meget venlige og imødekommende. Om ikke andet så spørg, om de vil fortælle dig, om adressen er i nærheden af jer.
Så snak samtidig med dem om kattens farve.[/QUOTE]

:):):slight_smile:

Mange tak, Lis & Mega.

Det vil blive gjort… :ok:

den er øremærket hos Blågård Dyreklinik Dyrlæge Erik Larsen.
prøv at kontakte ham, det kan være han kan finde ejeren :slight_smile:

[QUOTE=cæsar;643832]den er øremærket hos Blågård Dyreklinik Dyrlæge Erik Larsen.
prøv at kontakte ham, det kan være han kan finde ejeren :-)[/QUOTE]

:juhu::juhu::juhu::juhu:

Tak !!

Det første gennembrud…

Det er ikke SÅÅÅÅÅÅ langt fra mig - men den må have passeret en masse farlige gader for at komme her til NV :s:S

2 med samme nummer i registret kan nemt ske, hvis der er mere end 20 års forskel på registreringsdatoen.
Min den enes nummer giver resultat på hende og en anden kat fra 1989; den står som død i 2002.

Det er Ada’s Dyrehospital der har mærket katten:
DA ADA’s Dyrehospital Højvangsvej 15 2640 Hedehusene 43995222 2656

Håber i finder ejeren
:slight_smile:

[QUOTE=Tante Tut;643675]:slight_smile:

Hun har lavet et kæmpe stykke arbejde for at finde ud af noget, for det er en meget kælen og dejlig kat, så hun vil gerne have at den finder hjem.

Nu er hun taget på landet i week-enden, men jeg kan prøve at sms’e til hende - for hun lovede at give mig øremærket - da jeg sagde, at I herinde sikkert kunne hjælpe os.

Nabo og jeg går en masse runder de næste 2 dage i håbet om at få fat i hende - så tager vi hende ind ??

Måske bor hun lige i nabolaget - og render bare og fedter sig ind hos andre ??[/QUOTE]
Vi fik jo engang en opringning, og blev spurgt om vi ikke savnede vores hankat…
Nææ, godt nok var han fritløber, men han var da hjemme flere gange om dagen, og hver nat.
Det blev også hurtigt klart, at den kvinde der havde haft ham rendende, boede 20 meter fra os.

Så han havde da bare fundet en ekstra foderskål! :høhø: (Og en god ven i hendes hankat, i øvrigt.)

[QUOTE=Tea;643877]Vi fik jo engang en opringning, og blev spurgt om vi ikke savnede vores hankat…
Nææ, godt nok var han fritløber, men han var da hjemme flere gange om dagen, og hver nat.
Det blev også hurtigt klart, at den kvinde der havde haft ham rendende, boede 20 meter fra os.

Så han havde da bare fundet en ekstra foderskål! :høhø: (Og en god ven i hendes hankat, i øvrigt.)[/QUOTE]

:høhø: :hjerte: :høhø:

Ja, og det kan meget vel være det samme med hende her :hjerte:

:juhu::juhu::juhu::juhu::juhu::juhu:

Så er ejeren fundet !!!

Jeg har fået meget stor hjælp af en anden bruger via PB - dog ikke direkte navn og adresse på missens ejer.

Men jeg ved nu næsten sikkert, hvor hun bor - fordi jeg for nylig så en kat i et vindue hos en tilflytter lige omme på den anden siden af vores gade.

:juhu::juhu::juhu::juhu::juhu::juhu:

Så hun bor ca. 300-400 meter fra mig - og har et hjem - går derover i morgen og fortæller, at hun render og spiller hjemløs og tigger mad . :slight_smile:

100000000 tak til dig, som hjalp mig :wehuu: