En bøn fra en killingekøber - killingelister

Jeg har haft snakket med et par killingekøbere i denne uge og de udtrykker alle det samme.
Det er drøn irreterende at surfe rundt på killingelisten.dk og klubbernes killingelister, for opdrætterne opdatere dem ikke. Så killingekøberne sidder og surfer forgæves rundt.

Så deres bøn til os opdrættere er, om ikke vi alle lige kan tage en tur rundt på diverse killingelister hvor vores kuld er tilmeldt og se om der skulle ligge nogen som enten er solgt, eller hvor nogen fra kuldet er solgt.

Så bliver det “lettere” for vores killingekøbere at overskue den i forvejen ret store jungle af kuld og opdrættere.

Og det er ikke kun Maine Coon, det er flere racer de to af parrene har kig på :slight_smile:

Enig - det er sjusket af opdrættere ikke at opdatere den slags jævnligt.

Helt enig med Malene, jeg har også haft killingekøbere der har påpeget det.

Håber at denne tråd kan hjælpe, det er også synd at killingekøbere skal opgive og synes at vi opdrættere er nogen sjuskehoveder.

Jeg ved at for nogen år siden der var der flere opdrættere der ikke ville slette dem, helt bevist, for det gav jo reklame at der kom nogen ind på deres hjemmeside. Ja reklame i form at irreterede killingekøbere, det tror jeg ikke man sælger killinger på.

Jeg hjalp Kim på killingelisten.dk engang med at sortere i listerne og der var mindst 30 kuld der blev slettet. Og det er trods at der på den liste bliver sendt en mail hver måned om man vil aktivere kuldet, og det gør nogen så åbenbart velvidende at deres kuld ER solgt.

Killingelister må være for de killinger der søger nyt hjem, alt det andet er der opdrætter lister til.

[QUOTE=Quivive;779983]Håber at denne tråd kan hjælpe, det er også synd at killingekøbere skal opgive og synes at vi opdrættere er nogen sjuskehoveder.

Jeg ved at for nogen år siden der var der flere opdrættere der ikke ville slette dem, helt bevist, for det gav jo reklame at der kom nogen ind på deres hjemmeside. Ja reklame i form at irreterede killingekøbere, det tror jeg ikke man sælger killinger på.

Jeg hjalp Kim på killingelisten.dk engang med at sortere i listerne og der var mindst 30 kuld der blev slettet. Og det er trods at der på den liste bliver sendt en mail hver måned om man vil aktivere kuldet, og det gør nogen så åbenbart velvidende at deres kuld ER solgt.

Killingelister må være for de killinger der søger nyt hjem, alt det andet er der opdrætter lister til.[/QUOTE]

Tjaeh, jeg må vist indrømme at jeg også bliver jævnt irriteret over de opdrættere der helt bevidst vælger at stå under en forkert race…

Nårh ja, og jeg blev rigtig glad, da jeg så tiltaget fra Kim for noget tid siden, om at man skulle bekræfte at man stadig ville være på killingelisten, ellers blev man slettet… Det hjalp en del på de opdrættere der stod på listerne men ikke var aktive eller fandtes mere… (dog ikke på den opdrætter, som jeg var så irriteret over stod under forkert race :tihi:)

[QUOTE=Quivive;779983]Håber at denne tråd kan hjælpe, det er også synd at killingekøbere skal opgive og synes at vi opdrættere er nogen sjuskehoveder.

Jeg ved at for nogen år siden der var der flere opdrættere der ikke ville slette dem, helt bevist, for det gav jo reklame at der kom nogen ind på deres hjemmeside. Ja reklame i form at irreterede killingekøbere, det tror jeg ikke man sælger killinger på.

Jeg hjalp Kim på killingelisten.dk engang med at sortere i listerne og der var mindst 30 kuld der blev slettet. Og det er trods at der på den liste bliver sendt en mail hver måned om man vil aktivere kuldet, og det gør nogen så åbenbart velvidende at deres kuld ER solgt.

Killingelister må være for de killinger der søger nyt hjem, alt det andet er der opdrætter lister til.[/QUOTE]Jeg er helt enig. Som køber er det enormt irriterende at skulle bruge energi på at undersøge om opdrætter rent faktisk har katte/killinger til salg eller ej. En mulighed kunne måske være at slette annoncerne efter et stykke tid, og er killingerne ikke solgt, kan de oprettes på ny. Det er måske for nemt at bibeholde annoncer ved bare at klikke på et link i en e-mail, og det ekstra arbejde, der er ved at oprette nye annoncer, kan måske afskrække nogen fra at oprette katte/killinger, som ikke eksisterer, for at få reklame.

Det er der nogen der praktisere på fx killingelisten.dk at de sletter deres kuld for så at komme op i toppen af listen igen, og det gør Kim et stort arbejde i at folk ikke skal, derfor man bare skal genaktivere sit kuld via linket i mailen. Lige meget hvad man gør så vil der være nogen der ikke overholder “reglerne” :frowning:

[QUOTE=Quivive;780010]Det er der nogen der praktisere på fx killingelisten.dk at de sletter deres kuld for så at komme op i toppen af listen igen, og det gør Kim et stort arbejde i at folk ikke skal, derfor man bare skal genaktivere sit kuld via linket i mailen. Lige meget hvad man gør så vil der være nogen der ikke overholder “reglerne” :-([/QUOTE]Det er helt rigtig, men det er da virkelig ærgerligt, at folk har sådanne tendenser. :frowning: ÆV!

Jeg må ærligt inddrømme, at jeg ikke aner, hvordan man redigerer på Jyrak’s killingeliste :ups:

Jyrak, log ind, og så ind under medlemsservice (mellem opdræt og katteracer). Så ind under Mine oplysninger, og der kan du så redigere medlemsoplysning, og også vælge enten opdrætterlisten, killingelisten eller avlshanner - og redigere deri :slight_smile:

Ihhh tak, det er noget, jeg har spekuleret på et lille stykke tid :slight_smile:

Men man kan ikke rette navnet på katten?

Nej, så skal du vælge fjern fra liste :slight_smile: og genoprette kuldet…

Nå ok, det er jo lidt øv. Men det må jeg se på lidt senere. Det havde været smartere, hvis man kunne ændre det i samme stil, som man kan på killingelisten :slight_smile:

kiggede os killingelisten, og ja… det var skam lidt træls, at finde ud af at de ikke var opdaterede…

Jeg synes det er meget nemt at løse - kræver lidt arbejde fra dem der bestyrer de forskellige killingelister - i.e. at man sætter en tidsbegrænsning - automatisk fjerner kuldet efter
den tid og så må opdrætter sætte dem på igen hvis de ikke har kuldet solgt.
Ellers sker der jo enten det, at opdrættere glemmer kuldet - enten med eller uden vilje.

Ikke mindst idag hvor der ærlig talt er så mange lister man kan være på, at det kan være svært at huske hvor man har sat sine killinger på.
Og så er der lister hvor man ikke selv kan sætte dem på eller fjerne dem - og så går det galt.

[QUOTE=Teresa Guldager;780157]Jeg synes det er meget nemt at løse - kræver lidt arbejde fra dem der bestyrer de forskellige killingelister - i.e. at man sætter en tidsbegrænsning - automatisk fjerner kuldet efter
den tid og så må opdrætter sætte dem på igen hvis de ikke har kuldet solgt.
Ellers sker der jo enten det, at opdrættere glemmer kuldet - enten med eller uden vilje.

Ikke mindst idag hvor der ærlig talt er så mange lister man kan være på, at det kan være svært at huske hvor man har sat sine killinger på.
Og så er der lister hvor man ikke selv kan sætte dem på eller fjerne dem - og så går det galt.[/QUOTE]

Sådan ER det jo allerede :wink:

Det er rigtig irreterende, at folk ikke opdaterer, så er helt enig.

Jeg forventer ikke at man opdatere lige med det samme, men inden for en rimlig tid.

Jeg forstår godt ærgelsen over at gå forgæves, hvis det viser sig at der ikke er overensstemmelse mellem killingelisterne og opdrætternes hjemmesider, og ja, det er noget vi hører sker i perioder, men så ofte synes jeg nu heller ikke det sker og slet ikke at det er noget generelt og gældende for alle. Og ligefrem fiktive kuld, det tror jeg nu aldrig jeg har været ude for at kunne konstatere der har været.

Jeg har før haft kuld på efter de er solgt, dog med reserveret stående på dem, men jeg fjerner dem ikke fra listen før de er flyttet hjemmefra, for jeg kan jo komme ud for at enten jeg bliver brændt af eller at jeg må sige fra på en køber i sidste øjeblik. Så for mig er et kuld ikke solgt før de er flyttet og derfor fjerner jeg dem ikke fra listerne før.

Og så skal man ikke glemme at “desværre, killingen er solgt… i eftermiddags” også er en brugt undskyldning i fht køberne, hvis man ikke tør sige fra på mavefornemmelsen, så er den let at gøre brug af. Ikke alle har lige let ved at begrunde et nej til et salg, og så er den let at hive op af posen. Og de evt. købere går jo så videre med den tro at opdrætterne ikke opdaterer, og aner ikke at det var et nej til dem og ikke til et salg som sådan.

Jeg tror de fleste gør hvad de kan for at listerne er opdaterede, og har man sat sine kuld på lidt flere end man lige husker at have gjort - der er et hav af lister pt - så kan det ske at de ikke er det, og det er vel kun tilgiveligt, selv opdrættere er mennesker :wink:

Nu vi sådan er ved det, hvordan hulan sletter man et kuld derinde? Jeg kan sagtens logge ind på min bruger, men forsøger jeg at gå ind under kuld så siger den

Brugernavn eller password er forkert, klik på tilbage knappen i browseren og prøv igen
Eller har du ikke nogen kat oprettet

Nu har jeg i stedet fået sat kuldet på to gange! :gruble: