En daarlig hunde ejer

Ja, det er jeg skisme blevet kaldt idag…
Hvilket jeg ikke bryder mig om at have på cv’et -.-’

Det hele startede med at jeg igår havde min hund med på jobcenter.
Hvor jeg sidder i 3 timer og søger efter job… huuraaay…
Nåh men, det betyder jo min gøj Bamse skal vente uden for. Han nyder gå turen herned på 20 min. og hjem igen.
Så satte ham i skyggen. Men syntes det var for koldt der og ryggede ham hen til en busk mellem biler, men gjorde så snoren ikke var lang nok til at nå ud foran dem. Hvor han så ellers baer lagde sig til at slikke på en sten .
Han hyggede sig, og fik et glas vand da vi var færdige. Hvorfor? Min hund hygger sig. Kan være han til tider keder sig over at skulle vente i 3 timer. Men altså, han kunne også ligge der hjemme og lave ingen ting, så længe han ikke sidder der ude i 30-40 grader. Så kanjeg personligt ikke se noget som helst skidt i det:/

Blev dog lidt muggen efter at de brokkede sig, så nu sidder Bamse i skyggen igen… :ked:

Jeg ville have ladet hunden blive hjemme.
3 timer er lang tid.

Du har jo masser af tid til at gå tur med ham. :slight_smile:

Jeg tror også jeg ville have sagt noget til ejeren, hvis jeg så en hund som havde siddet udenfor og ventet i 3 timer! Generelt bryder jeg mig slet ikke om at have hunde til at stå og vente udenfor uden opsyn - der kan altså ske mange ting. Hunden kan i væreste tilfælde blive taget, børn kan også drille hunden og evt kan hunden derfor finde på at forsvare sig ved at bide - forstil dig selv scenariet med børnenes forældre bagefter! Samt det at din hund får en rigtig dårlig oplevelse… Jeg vil ikke kalde dig en dårlig hundeejer - men tror altså også selv jeg ville blive forarget over at se en hund sidde udenfor og vente i 3 timer. Så hellere lade den blive hjemme… :slight_smile:

Tja, jeg havde nu også brokket mig over det… syntes da det er dybt uansvarligt at lade hunden vente ude foran et jobcenter i 3 timer… sorry - meen sys ikke det er rimeligt - om den så sad i skyggen eller ej - det er stadig forkert…

jeg synes ikke du er en dårlig hundeejer - for principielt gør det ikke den store forskel hvis hunden ellers hygger og HVIS!!! du har mulighed for at kigge til den med jævne mellemrum…

men når det så er sagt - så risikerer du at miste din vovse, for den kan blive stjålet, børn kan slippe den fri, voksne kan tage den med i en god mening… der er rigtig mange ting der kan gå galt…

jeg vil nok også råde dig til at lade den blive hjemme - ikke at den nødvendigvis har det bedre der, men for hundens sikkerhed… for det er altså bare for ulykkeligt hvis du mister den til et uheld eller en tyv

Jeg vil lige siges, der holdes opsyn, sidder og kigger på ham. Plus han har vand, og jeg kommer ud i min pause.

Så jeg vidst bare den eneste der ikke kan se noget forkert i det, om han ligger hjemme under dynen eller ligger på noget græs ved en busk og hygger sig, ser jeg intet forkert i :I

Altså der er konstant opsyn, og i de tilfælde der ikke er , er fordi jeg svare på forummet:P

Oi og nu jeg tænker mig om? er det så ikke kun 2 timer lol, fra 10.45 til 12.45

Men tror du virkelig det er det samme for ham om han sidder i en snor udenfor en dør i 2 timer - eller om han kan gå frit rundt hjemme hos sig selv?

Hvad ville du helst, hvis det var dig? :wink:

2 eller 3 timer gør for mig ingen forskel - jeg synes stadig hellere hunden skal være derhjemme . :slight_smile:

Okay… da det desværre ikke ser ud til at du vil tage imod de bekymrede bemærkninger, der kommer i denne tråd - men i stedet bare fortæller at der kun er tale om to timer, så får du den direkte fra hoften og råt for usødet af mig!

Aldrig nogensinde om jeg ville efterlade min hund(e) udenfor nogen form for butik/kursussted/what ever… aldrig!
I mine øjne er det hamrende uansvarligt og så er jeg komplet ligeglad med dine forsikringer om at du kan se hunden hele tiden!
Kan du komme den til omgående hjælp, hvis den bliver overfaldet af en fritgående hund?
Ellers hvis et besynderligt individ beslutter sig for at fodre den med kapsler eller glasskår?
Eller hvis nogen beslutter at en hund, der sidder alene så længe, alligevel ikke har en ejer og derfor tager den med?
Eller bare stjæler den?
Sparker den? Slår den? Driller den?

Nej vel?

Kan man ikke være sammen med sin hund, bør man være så ansvarlig at man lader den være hjemme!
At efterlade den udendørs uden reelt opsyn og mulighed for tryghed, støtte og hjælp i evt mulige farlige eller vanskelige situationer, er ganske enkelt synd for hunden!

Og nej eller ja, hvad der nu passer bedst… Ingen af mine hunde efterlades udenfor noget som helst i så meget som 5 sekunder! Opdager jeg at jeg skal have noget med hjem, så går jeg hjem med hundene og vender direkte tilbage til butikken…
Det er lidt mere besværligt for mig og tager lidt mere af min tid… men mine hunde er trygge og i sikkerhed, hvilket er det vigtigste!

Jeg tvivler ike et sekund på at du holder af din hund!
Men jeg stiller et stort spørgsmålstegn ved det ansvarlige i at du efterlader den udenfor en bygning i flere timer!

Vil nu sige der ikke er noe i vejen for at en hund li sidder uden for en butik i 5 min hvis man lige skal ind og have noe… det gjorde vi da vi havde hund… men var så også i en lille landsby…

Men at lade den sidde i flere timer er sgu direkte synd…

Er ikke det samme, men da jeg var nede i byen igår så jeg to golden retrivers der sad i en bil… uden nogen vinduer åbne… selvom bilen stod i skyggen.

Kan ikke se hvorfor din hund ikke kan være alene hjemme i de to timer

:slight_smile:

tak for jeres bekymrede meninger.
Jeg ville heller aldrig lade ham sidde foran en butik. Det er jeg selv for bekymret til.

Selv samme med en bil, der får min hund aldrig lov til at sidde alene i. slet ikke i varmt vejr.

Men han lå uforstyret på noget græs og hyggede sig med sin sten. Jeg sad. mindre en 2 meter derfra, og var klar til at styre der ud hvis noget skulle ske. Han havde vand. og nød ellers bare vejeret hvad er forskellen på at lukke sin hund ud i haven i 2 timer og dette?.. han flyttede sig rund som han ville. Lå , stod, strækte sig. Jeg ville personligt selv synes det var kedeligt at ligge hjemme i stuen, hvor han alligevel kun har adgang til mit værelse.

Forstår i er bekymret:) og det er ikke for at være dum eller noget og ikke ville lytte.
Jeg er i forvejen meget overbeskyttende for min hund. Derfor er jeg bare lidt forbøffet og lammet slået:)

Du har naturligvis ikke gjort det af ond vilje - men nu ved du bedre en anden god gang:-)

Slå ikke dig selv oven i hovedet - sket er sket - alle laver fejl og alle starter med at lære et sted.

MVH

[ame=“http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?p=377109#post377109”]Efterlader i hunden foran en butik - De Kattegale Debatterer[/ame] Lavede lige en tråd med generelle spørgsmål for ikke at spamme den her med “offtopic” håber folk vil svare :slight_smile:

[quote=bazan;376669]:slight_smile:

tak for jeres bekymrede meninger.
Jeg ville heller aldrig lade ham sidde foran en butik. Det er jeg selv for bekymret til.

[/quote]

Øhh der er ingen forskel på om du efterlader din hund udenfor en butik eller foran et jobcenter… Jo du er næppe i butikken i 2 timer…
At sætte den foran en butik i max 2 min kan jeg til nød gå med til - men aldrig i livet om jeg ville sætte ham nogen steder i 2 timer… EVER… uanset hvor det er - om det så var i paradis, nul, niks aldrig…!
syntes det er uansvarligt - og vil da for at sige min ærlige mening - da jeg læste dit indlæg tænkte jeg at du slet ikke burde have en hund… Sorry - meen kan virkelig ikke forstå at du kan få dig selv til at efterlade din hunden udenfor et jobcenter i 2 timer…!

Jeg forstår slet ikke at du overhovedet tør at lade ham sidde der så længe…

Det kan godt være du ikke er så langt væk, men det tager altså kun et spilt sekund at tage din hund. Der har/er utrolig meget i nyhederne omkring tyveri af dyr, og specielt race hunde og katte… Især de små hunde, som er meget populære…

Jeg tænker mit når jeg ser en hund sidde udenfor an et supermarked og vente… Hunden har jo ikke bedt om at sidde der, og den får da absolut intet ud af det… Så hellere lade den blive hjemme, når man skal ud og handle ind eller på jobcenter… Du ville jo heller ikke lade din hund sidde uden for an dit abejde i flere timer, selvom du kunne se den…

Han får mere ud af at være der hjemme og hygge sig, mens du ordner dine ting på jobcenteret, også hjem og gå en god lang tur med ham… Der er ingen sitmulans i at sidde og glo i 2 timer…

Bare lidt pip herfra