En dag i solen = Nyt tøj?

Kender i det der med, at man stadig har trøje på når man har taget sit tøj af, efter en dag i solen?
Sådan en flot krid hvid trøje med røde arme, og hals udskæring??
Sådan en invisterede jeg i, i går! :smiley: Og den var tilmed BILLIG!! Faktisk ganske gratis! :tihi:

Men den klør noget så forfærdeligt, og så er den utroligt varm der hvor den er farvet rød… man skulle næsten tro den var lavet af uld, men jeg har tjekket det er den altså ikke!

Så nu var det lige jeg tænkte, om i havde nogen gode husråd om hvordan man behandler sådan en trøje så man måske kunne slippe for alt det kløen og den varme? :wink:

Har prøvet at sprøjte dem med aftersun, men den klør stadig og er varm, og så bliver den bare fedtet oveni. -Så nu søger jeg et godt husråd! :?

:klapper:

Aloe vera!

Heheheh herlig beskrivelse!

Zink liniment. Det køler, det tager kløen og så beskytter zink faktisk endda også mod mere sol (sådan rent fysisk for du kan næsten få de røde områder til at matche de hvide)
Og så er det ikke specielt dyrt heller :slight_smile:

Aloe vera… det har min mor vidst noget af derhjemme… det må jeg prøve :smiley:

Hvor finder man ellers det der zink noget henne?

Yougurt natural. Et ordentlig lag til det tørrer. Og så skylle det af…

DUMME bluse :tihi:

Det er derfor jeg beskytter mig inden jeg går i solen. Hader de der “uldtrøjer”

[QUOTE=Darc;860934]Aloe vera… det har min mor vidst noget af derhjemme… det må jeg prøve :smiley:

Hvor finder man ellers det der zink noget henne?[/QUOTE]

Zinkliniment fås på apoteket. MULIGVIS osse hos matas. Det tror jeg faktisk, men jeg er ikke sikker.

Agurk i skiver eller revet fint.

Yoghurt naturel smurt på

Aloe vera.

Jeg bliver bare inde. For så får jeg ikke de der grimme bluser på :muhaha:

Jeg har det på dog bare med bukser i stedet - og så forbrændte at der de er fyldt med vand os :confused:

[QUOTE=Marianne;860937]Yougurt natural. Et ordentlig lag til det tørrer. Og så skylle det af…

DUMME bluse :tihi:[/QUOTE]

Kan græsk yoghurt bruges? :slight_smile:

havde smurt et TYKT lag faktor 15 på, var faktisk helt hvid da jeg gik ud :stuck_out_tongue: Men den bluse MÅTTE bare med hjem :wink: GG

Super, hvis ikk de andre forslag her hjælper, så farter jeg til matas/apoteket mandag :slight_smile:

[QUOTE=DK SismoCats;860957]Agurk i skiver eller revet fint.

Yoghurt naturel smurt på

Aloe vera.[/QUOTE]

super, jeg dræber lige min agurk inden jeg går i seng… hvor længe skal det ligge på? :slight_smile:

nåårh den ser da nu meget festlig ud :stuck_out_tongue: Den føles bare ikk sådan haha… :smiley:

øv, sådan nogen fik jeg for et par år siden… var faldet i søvn på maven i solen :frowning: Det er IKKE godt… føler med dig!

Pas nu på pt, UV indekset er pt på 6, plejer at være omkring 3 på denne årstid, og kombineret med et elendigt forår, så er det altså en farlig tid ifht solskoldninger :slight_smile:

tror også jeg har lært ikke at shoppe de dersens uldtrøjer… jeg prøver i hvert fald at lade være… jeg bliver så hurtig træt af dem jo :wink:

ALOE VERA!!!

drik det og smør det på kontinuerligt,…, det vil føles klistret men det er guld…

evt flydende e vitamin hvis du kan få fingre i det…

sagde Gitze der har gået rundt i langærmet hele dagen med HØJ HALS fordi hun tog et tørklæde med ind fra altanen… jeg forstår altså ikke hvor det kom fra… pludselig var det der bare og det KLØR… dårligt materiale

Jeg ved ikke om græsk yoghurt kan bruges - det har jeg ikke prøvet. Men hvorfor ikke? Det vigtigste nu, er at det blir kølet og fugtet… Om og om igen… Så jeg syntes da du skal prøve… Og ja - slå du også din agurk ihjel… Den har også kølende effekt…

:slight_smile: