En god gerning

jeg har jo igennem 12år samlet på tigerdyrs-ting og har en pæn stor samling, da jeg ikke længere har plads og lyst til at samle , har jeg forsøgt at få den solgt uden held, det er så osse ligemeget.
så istedet vil jeg gøre en god gerning og gi det til børn der trænger til lidt glæde i deres liv.
jeg har så tænkt meget over at forære det de kræftramte børn på skejby hospital. men er dog usikker på om det skal være dem der modtager mine tigerdyrsting.

er der ellers andre der ku blive glade for sådan noget.

jeg ønsker ikke at noget af det skal gå til børn i fattige lande. jeg vil allerhelst glæde danske børn med det

Måske Danske Hospitalsklovne ville blive glade for din samling:? :lys-ide: http://www.danskehospitalsklovne.dk/

EJ, hvor er det bare en god ide…

Hvad med en mødrehjælp? Der findes mange unge mødre, som sidder hårdt i det økonomisk… Ved godt at disse børn ikke er syge :høhø: Men mange syge børn får i forvejen mange bamser osv… Børn af økonomisk presset forældre (Som måske mister flere penge nu) får nok ikke så tit bamser…:slight_smile:

Synes det er en FANTASTISK god ide… Du har et stort hjerte :hjerte:

Hvor er det en rørende god idé!!!

Jeg tænker umiddelbart at en børnekræft afdeling vil være et godt sted :slight_smile:

Jeg synes også at det er en rigtig god idé.

Og som mor til et barn som har været en del på børneafd. så vil jeg sige at det ikke er de store sygehuse som mangler donationer, men nærmere de sygehuse som er store nok til at have en børneafd. men for små til at få de mest kritiske patienter. :slight_smile:

Hvor er det bare en rigtig god idé!!
Ellermåske et børnehjem.
Ligemeget hvad det bliver så er det bare en så flot donation, jeg har set billeder af din samling, og den er imponerende!

Johnny, det er en smuk tanke.

Jeg havde (desværre) for nogle år siden min gang på afdelingen for kræftramte børn på Ålborg Sygehus. Og der manglede altså ikke legetøj, et stort rum fyldt med legetøj fra gulv til loft, derforuden havde de forskellige computerspil, og fjernsyn med mangle tegneseriekanaler på stuerne.

Så jeg tænker også, at det ville være bedre at forære det til en børneafdeling på et mindre sygehus, end Skejby, de har sikkert også masser af legetøj. I Århus er der da også et (eller flere) børnehjem, kunne måske være en idé.

joooooo, men som sådan er det nu ikke selve afdelingen på skejby jeg vil gi bamserne til, det var nu mere ment som at de børn der er indlagt derude får hver deres tigerdyrsbamse.

men ellers er jeg åben for forslag til hvor jeg skal donere mine tigerdyr hen til

[quote=Johnny;381406]jeg har jo igennem 12år samlet på tigerdyrs-ting og har en pæn stor samling, da jeg ikke længere har plads og lyst til at samle , har jeg forsøgt at få den solgt uden held, det er så osse ligemeget.
så istedet vil jeg gøre en god gerning og gi det til børn der trænger til lidt glæde i deres liv.
jeg har så tænkt meget over at forære det de kræftramte børn på skejby hospital. men er dog usikker på om det skal være dem der modtager mine tigerdyrsting.

er der ellers andre der ku blive glade for sådan noget.

jeg ønsker ikke at noget af det skal gå til børn i fattige lande. jeg vil allerhelst glæde danske børn med det[/quote]

:hjertetildig:

Dejlige dig, Johnny…

Hvad med Mødrehjælpen, Frelsens Hær, Folkekirken eller noget i den dur - så kunne de komme i julekurve til mindrebemidlede familier om 7 måneder og gøre glæde under juletræer rundt omkring…

Synes det er en rigtig god idé du har fået :ok:

Min lillebror har desværre tilbragt rigtig meget tid på Skejby’s børneafdeling (og gør stadig med nogle måneders mellemrum) og jeg kan kun tilslutte mig koret om, at de ikke just mangler noget. Der er RIGTIG meget legetøj og de har PS2’ere, som de kan få ind på deres stue og koble til deres TV.

Så jeg ville nok springe dem over, men der er sikkert mange andre, der kan få stor glæde af din samling. :slight_smile:

[quote=Johnny;381653]joooooo, men som sådan er det nu ikke selve afdelingen på skejby jeg vil gi bamserne til, det var nu mere ment som at de børn der er indlagt derude får hver deres tigerdyrsbamse.

men ellers er jeg åben for forslag til hvor jeg skal donere mine tigerdyr hen til[/quote]

Ved ikke om Skejby har det samme som Rigshospitalet. Men da Natascha var indlagt første gang fik hun en isbjørne bamse, som TDC havde sponsoreret.

Jeg synes stadigvæk at det skal gå til nogle børn der ikke er syge… De fleste af de børn får i forvejen meget - ikke at de ikke fortjener det.

Men jeg synes bare at der er mange børn som faktisk ikke får - fx. fordi deres forældre er enlige eller økonomisk presset… De familier synes jeg ofte bliver overset :frowning:

Men ligemeget hvor din samling ender, så er det en god gerning som vil give varme… Og hvis det er på børneafdelingen kan du jo give gaverne personligt.

Det var dog en dejlig tanke. Jeg tænker at måske krisecenterne rundt om i det ganske danske land ville kunne have glæde af det. En del børn følger jo desværre deres mødre på krisecenter, og det sker at de kommer afsted uden meget andet end det tøj de står og går i.

Jeg ved at en del kirker deler ud til kommunens mest økonomisk svage familier til jul. Mon ikke der ville være nogen der som kunne få stor glæde af din samling :slight_smile:

nu har jeg så endelig efter flere mdr tænketid besluttet at samlingen skal gå til brita´s hittekatte-konto, mon ikke hun ka lave en god skilling på den, alt er jo nyt :slight_smile:

Det syntes jeg er en rigtig god idé, og jeg er sikker på, der nok skal komme skillinger i kassen til hittekattene.
Thumbs up for dig :thumbup:

Super gode idé!

:høhø::høhø: Imens jeg læste tråden, sad jeg med nøjagtig den tanke som du selv er nået frem til.

Uanset om du forærer din samling væk, vil du altså altid forblive “mit” (:sorry: fru Tonya!) Tigerdyr.

Vi skal gøre vores bedste - og så håber jeg inderligt, at der netop lige kommer en tigerdyrssamler forbi :kryds: Vi er NØDT til at gøre plads på bordet til udstillingen i Middelfart til dine mange dejlige tigerdyr - eller i hvertfald nogen af dem. Det kunne f.eks. være gode ideer til kalenderpakker :ok: