En grand prix skandale

er squ lidt i ckok, men det her er da en rigtig øv bøv skandale, hør lige den her sang

http://clip4e.org/video:xtztmzyjzm

og så lyt til kate halls sang bagefter

Hold da op ja…

nu er det jo ikke den eneste sang i hele verden der er sunget af forskellige sangere…

MÅSKE de har købt rettighederne til sangen af den der har skrevet sangen :? (og hvordan reglerne er for at man skal skrive sangene selv osv. til grand prix ved jeg INTET om)

det værste er endda at det er en super god sang som gør en glad

[QUOTE=PiaB;1019116]nu er det jo ikke den eneste sang i hele verden der er sunget af forskellige sangere…

MÅSKE de har købt rettighederne til sangen af den der har skrevet sangen :? (og hvordan reglerne er for at man skal skrive sangene selv osv. til grand prix ved jeg INTET om)[/QUOTE]

jeg mener nu det er sådan at sangene ikke må ha været udgivet før

Pia, der er meget skrappe regler for, at sangene ikke må have været spillet før. Tidligere måtte ikke så meget som en strofe komme ud før selve grand prixet. Nu er der en kort periode før grand prixet, hvor de vist godt må spilles. Men de må bestemt ikke have været udgivet!

De lyder godt nok særdeles ens :frowning: Det er da altid noget det ikke var den der vandt så.

Til gengæld fik jeg så endelig hørt den der rent faktisk vandt… UHA den er god :smiley: og den har efter min mening faktisk en god chance :kryds:

Kan I linke til den der vandt ?? Har ikke hørt den endnu

Jo da

//youtu.be/zDeenzZrHRk

den er super!!!

min zumbatræner lavede omgående en Riverdance koreografi til den - den er SÅ lækker at danse til!!

Ikke bare lyder sangene ens, det ER den samme sang (med nogle få ændringer i teksten her og der - og så en ny titel), sangskriverne er de samme. Chantoniques er vist en demo-udgave der har været på nettet siden 2011, men den er vist ikke udgivet sådan “rigtigt” (men den burde efter min mening ikke have været med til grandprixet).

Her er et par artikler om sagen:

[QUOTE=PivMaria;1019510]Ikke bare lyder sangene ens, det ER den samme sang (med nogle få ændringer i teksten her og der - og så en ny titel), sangskriverne er de samme. Chantoniques er vist en demo-udgave der har været på nettet siden 2011, men den er vist ikke udgivet sådan “rigtigt” (men den burde efter min mening ikke have været med til grandprixet).

Her er et par artikler om sagen:

http://www.eurovisionary.com/eurovision-news/break-rules-kate-halls-im-not-alone-available-online-2011[/QUOTE]

en eller anden form for udgivelse må der ha været, da den kan findes flere steder på nettet og teksten ligger frit tilgængelig de første 100 steder.
jeg syntes det er en synd og en skam at hele showet er kommet dertil hvor der skal “snydes” for at man kan vinde, jeg syntes dog stadig at det er en bragende fantastisk sang med masser af glæde i. det var min favorit til at vinde, men set i bakspejlet var det vist ok den ikke gjorde det

[QUOTE=Johnny;1019516]en eller anden form for udgivelse må der ha været, da den kan findes flere steder på nettet og teksten ligger frit tilgængelig de første 100 steder.
jeg syntes det er en synd og en skam at hele showet er kommet dertil hvor der skal “snydes” for at man kan vinde, jeg syntes dog stadig at det er en bragende fantastisk sang med masser af glæde i. det var min favorit til at vinde, men set i bakspejlet var det vist ok den ikke gjorde det[/QUOTE]

I følge artiklen er den oprindelige demo (med en anden sangerinde) lagt op på nettet - uden tilladelse fra sangskriveren…