En hankat eller to

Det gør ingen ting:-) Du kender os jo ikke, og de få ting man skriver på fora kan så let misforstås :slight_smile:

MVH

Man kan aldrig på forhånd vide om en kastrat er godt til en fertil han. Her i huset har en kastrat-hun været prygelknabe for unge hanner, og jeg ville aldrig sætte en kastrathun til en fertil han, hun lugter jo ikke som en hunkat skal.

Jeg har haft to hanner en kort periode, det var mit livs marereridt. Den ene blev meget fertil og agressiv, den anden var en hjemmegjort blid hankat. De havde i en kort periode hver deres værelse, der har døre til mit køkken og bryggers, men det blev en kamp for at sørge for, at der var hermetisk lukket og låst mellem hannerne, den ene ville simpelthen gøre alt for at slå den anden ihjel.

Og en burmeser regner ikke en lukket dør, den skal låses, så jeg brugte mange nætter på at stå op og dobbeltsikre at dørene nu var låst.

Vi snakker uger, så kunne jeg ikke holde det ud, og den agressive hankat blev kastreret uden jeg fik noget afkom efter ham. Det skal siges at overfor fertile hunkatte og killinger var han helt sød og kærlig.

Måske et sidespring: planer er godt Helle, men jeg forstår faktisk godt tidligere indlægs opstød om produktion. Du aner ikke et dyt om, hvad det er du får i huset, det kan være småting der trikker en hankat, de er så sensible, og jeg er af den dybe overbevisning at det kræver års erfaring at læse en kat, specielt en fertil han.

Du skal være forberedt på, at ikke ret meget går som du planlægger det. :slight_smile:

Iøvrigt ved jeg da, at der i Sverige bor en - i mine øjne - smuk fertil han SNO, det ved du sikkert også selv:), og var jeg i Jeres sko, ville jeg bruge nogle år på at købe parringer, og så stille og roligt lære mere og mere om Jeres race - hastværk er lastværk, de ord er ikke sagt forgæves…

KH
Linda

Den smukke han er i familie med vores dejlige tøs:-) Vi kender ham:-)

Tak for dit indlæg, men som jeg før har skrevet, så ved vi godt, at levende dyr ikke kan planlægges. Det skal dog ikke afholde os fra at forsøge at planlægge til dyrenes bedste.

MVH