En hmm-beskrivelse af somali

Jeg faldt i anden anledning over denne beskrivelse af somalien :yikes: og ved egentlig ikke om jeg skal grine eller græde

Racen Somali nedstammer direkte fra Abyssinieren og ligesom denne, har en Somali ticked pels, hvilket vil sige at hvert eneste hår har en række farvede tværbånd, der giver pelsen et flimrende skær. Somali katten blev udviklet i 1963 i USA, da en opdrætter krydsede besluttede at avle på en langhåret Abyssinier (disse er normalt korthårede).
[B]Somali katten er en decideret udekat, så ønsker man at have katten inde i huset hele tiden, skal man anskaffe sig en killing, da voksne Somalier ikke kan vænnes til at være indekatte.

[/B]
teksten findes her Somali - alt om den livlige kat

Man lærer sørme noget nyt hver dag - alt er bare ikke brugbart :frowning:

Hold da op, der er da vist nogle af dem med kendskab til somali der lige skal tage og skrive en mail til dem?

Det her passer ihvertfald heller ikke - de rager ikke noget ned - ihvertfald meget, meget sjældent:

Racen Abyssinier er kendt for at være meget kærlig og omgængelig, men da den også er meget nysgerrig, kan den ikke anbefales til familier, der har mange nips stående, da de vil være til daglig fare for at vælte ned og gå i stykker.

Racekatten Maine Coon er en af de største racekatte, der findes og en af de få naturligt forekommende katte i Nordamerika. Her er Maine Coon før blevet brugt som arbejdskat på gårdene, specielt i staten Maine, hvor katten i dag er officielt symbol for staten.

Det der med at være nysgerrig og rage ting ned burde de hellere skrive under maine coonen :wink:

Og europæisk korthår findes slet ikke :tihi:

Not Found

The requested URL /kat/europæiskkorthår.php was not found on this server.

Apache Server at www.mithusdyr.dk Port 80

hvad arbejde udførte de der Maine Coons på gårdene mon - var de trækdyr, eller …

Jeg har hørt de var køkkenskriver, det er derfor man har en så stor opskrift samling i dag ,som man har. Og når jeg kigger på mine mco så skal det nok passer:tihi::tihi::tihi::tihi::tihi:

Det, der står om Koraten, er faktisk ganske fornuftigt - mon ikke jeg selv har “hjulpet til” med den tekst:?:wink:

Er man utilfreds med teksten om sin race - eller billedet af racen (nogle af racebillederne er tilfældigt valgte) - må man henvende sig til siden med forslag til forbedring:ok:

Teksten for burmeser kan jeg ikke umiddelbart se noget galt i - men til gengæld ligner billedet mest en snowshoe, så det har de godt nok fået galt i halsen :S

Jeg fik så lige udvidet min horisont omkring den Norske Skovkat.
Kan den mon overhovedet overhovedet kaldes en Norsk Skovkat … :?
Hvad med en Romersk Skovkat el. en Græsk Skovkat :ked:
Prøv at læse her:

“Racen Norsk Skovkat menes at stamme fra det byzantinske rige, hvorfra Vikingerne hjemtog disse katte til Norge”.

Så måtte jeg lige Google Det Byzantinske Rige

Det Byzantinske Rige” også kendt som Det Østromerske Kejserdømme, var det ene af de to riger, som Theodosius den Store opdelte det romerske verdensrige i 395 e.Kr
Det kaldes også det Østromerske Rige eller det Græske Kejserdømme".

Hvordan mon en dunet hale ser ud ? …Der står at briter skal have tyk hale, men ikke dunet :slight_smile:
Desuden står der at briter elsker at kravle op på skødet af sine ejere - Hvilke jeg efterhånden troede at det kun var mine der gjorde det :slight_smile:

Mon ikke det er oversat fra engelsk?
Gyldendals oversættelse af “fluffy” spænder nemlig lige fra “blød” over “dunet” til “lådden”… :wink:

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;643604]Det her passer ihvertfald heller ikke - de rager ikke noget ned - ihvertfald meget, meget sjældent:

Racen Abyssinier er kendt for at være meget kærlig og omgængelig, men da den også er meget nysgerrig, kan den ikke anbefales til familier, der har mange nips stående, da de vil være til daglig fare for at vælte ned og gå i stykker.[/QUOTE]
Meeeeen det forholder sig tydeligvis anderledes, når vi får langhårsgenet indover: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?31993-GHETTOOOOOO…&p=644189#post644189 :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;644292]Meeeeen det forholder sig tydeligvis anderledes, når vi får langhårsgenet indover: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?31993-GHETTOOOOOO…&p=644189#post644189 :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Præcis - fordi somalier kan ikke stå fast med alt det hår de har der hvor aby’en har sugekopper :stuck_out_tongue:

Sikke noget ævl, her står de da lige godt fast om de er somali eller aby

Det er du så den første der siger :slight_smile:

Mine somalier har aldrig væltet noget ned :engel2: de sagde alle enstemmigt at det var en af huskattene :thumbup:

Spøg til side, det har aldrig været et problem de har såmænd ikke smadret mere end de andre :slight_smile:

De må hoste en del derinde - tjekkede sphynx’en og så et billede af en fiiin lille langhåret ting…

  • det er så måske lidt i stil med Mang Kun katten, som bliver langhåret som voksen, men er korthåret som killing - denne blot omvendt…

Enig - men det nytter ikke altid:-) Der står umådeligt meget sludder om Snowshoe rundt om på danske sider på nettet… En adfærdsterapeut, som jeg ikke kender mere til end en mailudveksling, har blandt andet skrevet “kattene skal have store ører som siameseren” til trods for, at hun bad mig lave teksten… Jeg skrev retur tre gange med den rettelse - men det står der alligevel… Så gav jeg op. Alt ved dem skal være moderat, og jeg tror siam-opdrættere ville korse sig, fik deres katte vores kattes ører:-)

Der står også mange steder, at “racen findes ikke i DK”… Men det lever vi med. Men de ører der… den irriterer mig, fordi hun netop bad mig læse korrektur… Ih!

:slight_smile:

Og den her beskrivelse… siameserlignende ansigt, snakker meget, behov for pelsplehe varierer fra kat til kat, Dorothy KRYDSEDE en shorthair med en Siam - jesus godt hun ikke læser det selv, så havde hun fået et føl !

Og hvad er det her?

“godkendt i farverne lilla, chokolade, sortbrun, bestøvlet, blå og tofarvet med hvid”

Jeg står af - … :slight_smile:

Men som sagt - det er meget typisk for den slags sider synes jeg…

Den bestøvlede kat:høhø: