En kat kan næppe fejle noget alvorligt, når

… den spiser godt?
Leise har jo ikke været helt frisk - men appetitten fejler ikke noget.
Jeg gætter forhåbningsfuldt på, at han ikke fejler noget alvorligt, for jeg har lige fyldt en frisk sæk RC Sterilised på en ny, rengjort fodertønde, og se, dét var interessant!
Begge fladsnuder kom vrimlende efter denne gode duft, og det er lidt vildt, for det er lidt a la slankefoder, hvor RC Persian (fuldfede sager!) plejer at vække langt større begejstring :?
Men hver fik en skål med det friske tørfoder, og mens Gia ikke var særlig sulten, så gik Leise ombord i sin med ivrig appetit! Gnaske :tihi:
Så han får ihvertfald noget at stå imod med! Det har før kommet ham til gavn at have lidt ekstra huld at tære på :thumbup:
Helt skidt kan han ikke være?

Det kommer nok an på individet …
Jeg har haft katte med feber, der havde god appetit.

Men hvorfor er det du mener, at han ikke har det godt?

Han er mere og mere tottet i pelsen, og er ikke så lege-ivrig som ellers.

Lidt ligesom henover julen, hvor han også nøs lidt. Han kom så ud om Raiku efter nytår, og der var lidt på lungerne (det har han tendens til - ligesom mig selv GG).

Så fik han en Zitromax-kur, og fik jeg lige en ung kat igen!
Hoppe, lege, fræse, og ellers ligge på skødet hele tiden, storspindende!

Han er ikke rigtig sløj, bare lidt mere stille - og pelsen ser som sagt ud ad hekkenfeldt til, nærmest aldrig set værre.

Han skal alligevel til vacc. og sundhedstjek, så jeg har mailet Raiku og ringer til hende i overmorgen, så vil jeg nævne det der med ældre-tjek (tak for PDF’en :ok: ).

Uha, jeg vil nu altså sige jo, den kan sagtens være syg selv om den spiser.
Hvis du har symptomer som den er stille og bliver grim i pelsen ville jeg da lige få den tjekket igennem en gang til, men det kan jeg også se du skal.
Det kan jo bare være alderdoms betinget, det ved man aldrig, og så er det jo godt.

Pøj pøj med misseren

Hvor gammel er han da?
:kryds: for at han ikke fejler noget, men vil sige som de andre at en kat sagtens kan være syg og spise. Ligesom vi selv kan. Der skal i hvert fald en del til før jeg for alvor mister appetitten, når jeg er syg :slight_smile:

[QUOTE=MiSi;164221]
Han skal alligevel til vacc. og sundhedstjek, så jeg har mailet Raiku og ringer til hende i overmorgen, så vil jeg nævne det der med ældre-tjek (tak for PDF’en :ok: ).[/QUOTE]

Jeg kan forstå det er en gammel kat - du skulle holde lidt igen med at vaccinere. Alt har en omkostning, også vaccinering. Nyrer og lever er vigtigt at chekke på katte der har tottet pels

Han bliver selvfølgelig tjekket godt, så snart Raiku har tid :ok:

Og ja, han fylder 10 i juni, men har altid været i fin form for sin alder. Aldrig fejlet noget som fertil, men opereret for tilgroet næse (a la polypper) sidste år.

Som sagt: Han er en glad og kærlig fyr, når han er rask, og totalt elskelig. Det er han også nu, men lidt på nedsat kraft. Energiniveau: Højere end jul/nytår :slight_smile:
Pelskondition: Helt slem - på niveau med hans post-operative ynkelige tilstand (han måtte indlægges til obs/rekreation 1 uge, med Clamoxyl/Prednisolonkur). :-/
Jeg havde egentlig meldt ham til Racekattens udstilling på Frb. d. 10/5, men det er klart, at jeg abser ham, hvis Raiku synes.

Tak for tippet mht at vaccinere. Hvis han ikke skal udstilles, men blive herhjemme, så vil jeg have det in mente og vende det med Raiku. Min lokale dr dyr mumlede også om noget i den dur :slight_smile:

Leise er så skøn! Tro mig, jeg passer på ham!

Jeg tror absolut gerne på du passer på ham ;o)
Mon ikke vi forhåbentligt alle herinde gør det med vores misser ;-I

Rigtig god bedring, du må lige give en update på hvad dr dyr siger ved chek