En (kat) på hovedet

Asani har på det seneste fået den opfattelse, at det er en direkte fornærmelse af
ham, at jeg ikke vil give ham lov til at springe op på ryggen af mig, når jeg kommer
ud af badet. Det er lykkedes ham at gøre det et par gange, hvor jeg godt så, han
lagde an til spring, men ikke kunne nå at gøre noget ved det. Og en nøgen ryg er
ikke lige stedet at have en aby hængende :yikes:

Så mens jeg tørrer mig, står han ovre i vindueskarmen og mjaver - meget højt og
meget forurettet, mens jeg forsøger at nå underbenene uden at bukke mig og
dermed give ham den mindste antydning af en egnet landingsplads.

Men i dag tænkte jeg mig alligevel ikke om, da jeg skulle vikle et håndklæde om
mit våde hår. Jeg bøjede mig forover - og vips! så hoppede det dumme kræ op på
mit hoved :doh:

Så kunne jeg ellers bare stå der i foroverbøjet position og vente på, at han selv blev
træt af at sidde der. Jeg havde ikke lyst til at prøve at rejse mig op og så risikere,
han kurede ned ad min ryg. Jeg tror ikke, at han ville have vist det hensyn ikke at
sætte kløerne i.

Heldigvis var det nok alligevel ikke så bekvemt, så han blev forholdsvis hurtigt træt
af at sidde der :slight_smile:

Det lyder voldsomt bekendt :tihi::tihi:

Hvis man retter sig meget roligt op, vil katten (i hvert fald når den hedder Galliano) flytte på sig for ikke at falde ned og dermed ende helt på toppen af hovedet :wink:

Men det er da godt at høre, du er igang med træningen til den dag, du skal have burmesere :smiley:

Skøre kræ :tihi:

Jeg har også tit pludselig Athea stående på ryggen hvis jeg står foroverbøjet :høhø: Hun er nu ikke spor slem til det med kløerne synes jeg, men måske jeg har haft tøj på når det er… :slight_smile:

Nu er jeg da for alvor glad for, at de fleste af mine har højdeskræk :slight_smile:

Jeg kan lige se dig stå der foroverbøjet og vente og vente og…på at han gider hoppe ned :tihi:
Og jeg kunne også næsten mærke hvordan det ville føles med sådan en kat rutsjende ned af ryggen :uha:

Billeder :muhaha:

:tihi:

Ha… trøst dig… det kunne være værre…
Derfor fik Thane meget hurtigt forbud mod at opholde sig på badeværelset, når jeg var i bad :wink:

Jeg vil da også lige fortælle om en “rygkat” vi engang havde.
Det er maaaange år siden og dengang var vores kat fritløber.
Fifi hed hun og hun elskede når Tommy var i haven for at luge ukrudt, så lå han jo på knæ og så kunne hun lige hoppe op :slight_smile:
En dag var Tommy ved at luge ukrudt lige foran vandbassinet…Fifi sprang op på ryggen af ham, men han fik sådan et chok, han havde ikke set hende komme…at han sprang op og Fifi fløj ud i vandbassinet :tihi: Tommy sagde at hun blev så forskrækket at hun nærmest løb på vandoverfladen :tihi:
Og jo…Tommy fik en ordentlig skideballe af mig da han kom ind og fortalte det…men jeg kunne alligevel ikke lade være med at grine bagefter :smiley:

Ha ha ha, ja den er afprøvet herhjemme, kan du ikke huske at jeg advarede dig. Jeg rejste mig nemlig bare langsomt op, som Mette nævner, og så endte han med at stå øverst på hovedet.

Og han har det ikke fra fremmede, tit når jeg står op om morgenen og skal finde tøj i skabet, så hopper Anabell op på mine bare skuldre, nogle gange mere træfsikkert end andre :uha:, for så kan hun jo komme op på øverste hylde uden at skulle arbejde særlig hårdt for sagen. :høhø:

[QUOTE=Maria-Amalie;631575]Billeder :muhaha:

:tihi:[/QUOTE]

Jeg skal prøve at få Magic til at tage et, hvis det sker igen :høhø:

[QUOTE=galath;631503]
Så kunne jeg ellers bare stå der i foroverbøjet position og vente på, at han selv blev
træt af at sidde der. Jeg havde ikke lyst til at prøve at rejse mig op og så risikere,
han kurede ned ad min ryg. Jeg tror ikke, at han ville have vist det hensyn ikke at
sætte kløerne i. [/QUOTE]

Sjov historie. :høhø:
Men æh, hvorfor pillede du ham ikke bare ned? :gruble:Jeg tror altså ikke, jeg gad stå der og vente på, at det behagede katten at forføje sig. :tihi:

Nej, det kan jeg faktisk ikke huske :slight_smile: Men jeg må jo prøve, hvis det sker igen. Vi har i forvejen en rutine fra køkkenet, hvor han altid skal sidde på min skulder, når jeg forbereder mad til ham og Magic. Så følger han også med op og ned, når jeg skal sætte mad ned til Magic. Men det er jo i påklædt tilstand for mit vedkommende :høhø:

Ja, jeg føler mig også tit bare som en mellemstation i Asanis liv :slight_smile: Han sidder tit i vinduet skråt bag ved mig, når jeg sidder ved computeren. Når han så pludselig helt uden varsel mellemlander på min skulder på vej ned, så reagerer jeg nok næsten lige som Tommy :yikes:

[QUOTE=Else;631845]Sjov historie. :høhø:
Men æh, hvorfor pillede du ham ikke bare ned? :gruble:Jeg tror altså ikke, jeg gad stå der og vente på, at det behagede katten at forføje sig. :tihi:[/QUOTE]

Ja, det er såmænd et godt spørgsmål. Jeg er vist bare ikke så god til at få fat i ham. For det meste er det nemmere at “hælde ham af” på en passende høj overflade :slight_smile:

Men var han ikke blevet ked af at sidde der ret hurtigt, havde jeg jo nok også fundet ud af noget :slight_smile: