En kattebakke 2 katte?

Går lidt og leger med tanken om en nr2. kat.
Så skal ud og kigge på en smuk sibirisk hunkat her. d.30.
Men, eftersom lejligheden er “ret lille”
Så går mit spørgsmål om 1 katte bakke er nok?
til 2 katte.
Det handler vel bare om om den rengøres nok?
Jeg ved nogen katte er meget forfænglige med kattebakker. Min gamle hankat mikkel skulle bruge 2, en til afføring og en til tis…

Ville i købe 2 eller?

Nej, det handler også om at kattene skal være gode nok venner til at ville bruge den samme, og at den nye ikke er som din Mikkel var :slight_smile:
Jeg ville nok sætte en til op et sted når jeg fik nr. 2 kat :slight_smile: i hvert fald til at starte med, og hvis begge bliver brugt flittigt ville jeg lade dem begge så

I ½ års tid havde jeg én bakke til 3 katte. Ingen urenlighed eller problemer af nogen art.
Så blev Ebony aflivet, og pludselig kræver kattene 2 bakker. Se evt [ame=“http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=18006”]Spørgsmål Urenlighed efter afliving af Ebony - De Kattegale Debatterer[/ame]

Jeg skal virkelig ikke gøre mig klog på, hvad der skete. Men hellere en bakke for meget, end en bakke for lidt. :ok:

Okay super:)
Den hunkat jeg skal ud og se på er nemlig 3-4 år.
Også får jeg min killing hjem her d. 31 juni.

Men køber en ekstra for sikkerhedsskyld :slight_smile: Også kan jeg jo altid “tappe” ned for dem ><

Jeg har brugt denne til 2 katte akvanet.dk Den er ganske fin og rummelig. Kan sagtens nøjes med at tømme en gang i døgnet.

Med tre katte købte jeg dog en ekstra bakke, så nu har de en stor og en lille.

Da vi fik Bernie sørgede jeg for en ekstra, så Freja ikke tog patent på bakken. Viste sig hurtigt, at Freja brugte den samme kattebakke som Bernie, selvom hun påstod, at hun var noget så fornærmet over sådan en ny bandit i huset :høhø:

Vi har kun én kattebakke til to katte. Der var ingen problemer da vi førte dem sammen. Vi holdt bare godt øje med den nye kat det første stykke tid, for at se, om der ville blive behov for en ekstra.

Held og lykke med kat nummer to, det er fantastisk med to katte, der kan lege sammen

Mvh Maja

Da jeg fik kat nr. 2 satte jeg også en ekstra kattebakke op. Begge katte foretrak dog den ene, så den anden blev fjernet igen efter midt tid.
Men man kan aldrig vide, så det er bedst at starte med 2 :slight_smile:

Du kan jo høre, hvor du køber kat, hvor “sippet” katten er :slight_smile:

Jeg har p.t. 7 katte og 3 bakker - den ene bakke bruger de stort set aldrig, uanset hvor beskidte de andre bakker er. Og jeg har aldrig nogen uheld.

Så generelt er mine katte absolut ikke sippede :slight_smile:

jeg har 3 katte og 1 bakke :slight_smile:

jeg tømmer så også bakke 4-6 gange om dagen, så den er aldrig fyldt eller ulækker :slight_smile:

Hvis det er en voksen der skal ud i nyt hjem og der så kommer en ny killing, så ville jeg nok stille en ekstra op i starten. Og så kan den jo altid blive fjernet igen hvis det er :slight_smile:

Her hjemme kan 4 katte klare sig med 2 store bakker, men der bliver også fisket efter guld 3 gange om dagen. I starten jeg fik min 4 kat ville min hun kat Saga ikke lade den lille gå på de 2 bakker så jeg måtte købe en bakke kun til ham - der gik vel ½ år før hun lod ham gå på de 2 store bakker.