En kattelov mangles - Brita (Hittekat)

Rigtig god artikel :slight_smile: Dejligt vi har en som Brita - og ret imponerende race hun holder sig :stuck_out_tongue:

http://lokalavisen.dk/hittekatte-mor--vi-mangler-en-kattelov/Sjaelland-Regionale-nyheder/20150828/artikler/708289987/1051

ja hende brita er squ noget helt for sig selv og det er hendes katte osse åbentbart, mon den race er godkendt i Fife:høhø:

Foruden de smukke canadiske Maine Coon-skovkatte, hun opdrætter …

Det lyder da som en meget fin og sjælden canadisk race! :tihi:

Ja se, det er jo det gode spørgsmål :wink:

Jamen dog - dvs at min MCO Sveske og hendes nylig afdøde bror Sim-Sim er ½ canadiere. :uha:
Brita’s Beloki er jo Far til dem…Brita, det må du liiiige forklare lidt nærmere… .:rock:

Det er som altid, AT har man lidt baggrundsviden, så kan enhver artikel pilles i stykker til atomer, og det gælder da også denne, men jeg KAN forsikre jer for journalisten mente det godt.En del af fejlene var helt sikkert hun fik så mange informationer, hun har haft svært ved at holde styr på dem.
I der kender mig…forestil jer lidt over 2 en halv time med mig der taler. HUSK på jeg jo er en snakkeost.

[QUOTE=Sim-Sim;1256553]Jamen dog - dvs at min MCO Sveske og hendes nylig afdøde bror Sim-Sim er ½ canadiere. :uha:
Brita’s Beloki er jo Far til dem…Brita, det må du liiiige forklare lidt nærmere… .:rock:[/QUOTE]
Jeg har ikke den fjerneste ide om hvor journalisten har det canadiske islæt fra. Jeg brugte faktisk tid på at fortælle om MCO’en

Det er under alle omstændigheder en god artikel, der sætter fokus på et stort problem!

Det vigtigste er vel også, at budskabet om alle de uønskede katte når frem samt forslaget om, at vi snart får en kattelov :ok:
Og i den forbindelse er det vel totalt ligegyldigt for en racekat stammer fra :S
Jeg synes, at det er en fin artikel :smiley:

[QUOTE=Eva;1256558]Det vigtigste er vel også, at budskabet om alle de uønskede katte når frem samt forslaget om, at vi snart får en kattelov :ok:
Og i den forbindelse er det vel totalt ligegyldigt for en racekat stammer fra :S
Jeg synes, at det er en fin artikel :D[/QUOTE]

Hvor er din humor blevet af Eva? Du forstod i hvertfald ikke, at jeg mente det som en joke.

Og jeg har lige set på Facebook at dyreværnet har delt artiklen

En tåbelig fejl efter som Maine ikke ligger i Canada, men tilgivet pga budskabets vigtighed :wink:

Rigtig god artikel med et MEGET vigtigt emne og budskab :ok:

Grethe der har lavet artiklen, er også stor fan af katten og jeg havde flere gange sagt til hende mine egne mco’er ikke skulle i artiklen fordi det ikke var relevant, men hun var så betaget af især Xuie (der sædvanen tro var en klovn) så hun har ikke kunnet lavde være med at omtale mco’erne. Jeg sagde også jeg ikke syntes mine egne dyr skulle med billedmæssigt, men igen har hun syntes folk skal se en “underlig og anderledes kat” og nok IGEN fordi hun var SÅ betaget af tåben (xuie) at hun ikke har kunnet lade være. Havde jeg sagt ja til hendes tilbud om at måtte købe Xuie, havde hun købt hende, men Xuie er ikke til salg. Hvem kan sælge SÅ åndssvag en kat der gør man skraldgriner flere gange om dagen. Mange har også kommenteret artiklen, men jeg savner nu godt nok nogle der tilbyder sig som gode hjem til hittemisserne. Igen i år er ny-ejer-markedet nærmes ikke eksisterende, og det er jeg GODT nok træt af. Hvis man vil have hjælp med at klare opgaverne med de svigtede mis, så ER det altså også nødvendigt der står nogen i den anden ende og tilbyder sig som nye ejere. Ellers opstår der hittemisse forstoppelse, og det er ikke godt:argh:

Skal nok slå et slag for artiklen rundt omkring Brita og gøre opmærksom på, at der er katte, der søger hjem.

Kunne vi skrive en artikel til nogle flere medier også? Jeg kunne vel interviewe dig per telefon og så kunne du maile et par foto hvis det var? Kunne det være en idé så er min mail [email protected] - vi kan sagtens vente lidt indtil denne artikel er “opbrugt” - du siger bare til

Kanon god idè. Og hvis det kan vente til efter d. 20. sep.

Du siger bare til Brita :slight_smile:

Det er en super god artikel :thumbup: Tænk hvis familien Danmark ville fatte, at katte SKAL neutraliseres og at det 1. Er noget ps at det er synd for Deres hankat, hvis han mister ‘sin mandlighed’ (snipper de ham hurtigt nok, så når han slet ikke at opdage sit køn…), desuden vil det give mindre adfærdsproblemer og en meget mindre stresset kat og 2. At Deres hunkat bestemt IKKE!!! har brug for at få killinger, for hun skal jo opleve at blive mor… Dét er menneskebehov der pålægges den stakkels kat, der rimelig sikkert er skde ligeglad med, hvorvidt hun oplever ‘moderskabetsglæder’, især hvis også hun fixes tidligt. Igen vil facit være en meget mindre stresset kat, med færre/ingen adfærdsproblemer…
SÅ FAT DET DOG DANMARK!!!
Godt vi har sådan nogen som dig Brita, der bare kløer på, selvom det kan se ud som en nyttesløs kamp…
Selvom jeg ikke har mulighed og overskud til en hittemis (tror Isabella ville blive pænt indebrændt på mig, hvis hun skulle dele tronen :høhø:), så prøver jeg at hjælpe på de måder jeg nu engang kan! For jeg har så enorm en respekt for dit arbejde, og ikke mindst dig som person, så jeg ikke kan lade være med bidrage til dit arbejde :inlove: