En kattelov mangles - Brita (Hittekat)

Rigtig god artikel :slight_smile: Dejligt vi har en som Brita - og ret imponerende race hun holder sig :stuck_out_tongue:

http://lokalavisen.dk/hittekatte-mor--vi-mangler-en-kattelov/Sjaelland-Regionale-nyheder/20150828/artikler/708289987/1051

ja hende brita er squ noget helt for sig selv og det er hendes katte osse Ă„bentbart, mon den race er godkendt i Fife:hĂžhĂž:

Foruden de smukke canadiske Maine Coon-skovkatte, hun opdrétter 


Det lyder da som en meget fin og sjĂŠlden canadisk race! :tihi:

Ja se, det er jo det gode spÞrgsmÄl :wink:

Jamen dog - dvs at min MCO Sveske og hendes nylig afdĂžde bror Sim-Sim er Âœ canadiere. :uha:
Brita’s Beloki er jo Far til dem
Brita, det mĂ„ du liiiige forklare lidt nĂŠrmere
 .:rock:

Det er som altid, AT har man lidt baggrundsviden, sÄ kan enhver artikel pilles i stykker til atomer, og det gÊlder da ogsÄ denne, men jeg KAN forsikre jer for journalisten mente det godt.En del af fejlene var helt sikkert hun fik sÄ mange informationer, hun har haft svÊrt ved at holde styr pÄ dem.
I der kender mig
forestil jer lidt over 2 en halv time med mig der taler. HUSK pÄ jeg jo er en snakkeost.

[QUOTE=Sim-Sim;1256553]Jamen dog - dvs at min MCO Sveske og hendes nylig afdĂžde bror Sim-Sim er Âœ canadiere. :uha:
Brita’s Beloki er jo Far til dem
Brita, det mĂ„ du liiiige forklare lidt nĂŠrmere
 .:rock:[/QUOTE]
Jeg har ikke den fjerneste ide om hvor journalisten har det canadiske islĂŠt fra. Jeg brugte faktisk tid pĂ„ at fortĂŠlle om MCO’en

Det er under alle omstÊndigheder en god artikel, der sÊtter fokus pÄ et stort problem!

Det vigtigste er vel ogsÄ, at budskabet om alle de uÞnskede katte nÄr frem samt forslaget om, at vi snart fÄr en kattelov :ok:
Og i den forbindelse er det vel totalt ligegyldigt for en racekat stammer fra :S
Jeg synes, at det er en fin artikel :smiley:

[QUOTE=Eva;1256558]Det vigtigste er vel ogsÄ, at budskabet om alle de uÞnskede katte nÄr frem samt forslaget om, at vi snart fÄr en kattelov :ok:
Og i den forbindelse er det vel totalt ligegyldigt for en racekat stammer fra :S
Jeg synes, at det er en fin artikel :D[/QUOTE]

Hvor er din humor blevet af Eva? Du forstod i hvertfald ikke, at jeg mente det som en joke.

Og jeg har lige set pÄ Facebook at dyrevÊrnet har delt artiklen

En tÄbelig fejl efter som Maine ikke ligger i Canada, men tilgivet pga budskabets vigtighed :wink:

Rigtig god artikel med et MEGET vigtigt emne og budskab :ok:

Grethe der har lavet artiklen, er ogsĂ„ stor fan af katten og jeg havde flere gange sagt til hende mine egne mco’er ikke skulle i artiklen fordi det ikke var relevant, men hun var sĂ„ betaget af isĂŠr Xuie (der sĂŠdvanen tro var en klovn) sĂ„ hun har ikke kunnet lavde vĂŠre med at omtale mco’erne. Jeg sagde ogsĂ„ jeg ikke syntes mine egne dyr skulle med billedmĂŠssigt, men igen har hun syntes folk skal se en “underlig og anderledes kat” og nok IGEN fordi hun var SÅ betaget af tĂ„ben (xuie) at hun ikke har kunnet lade vĂŠre. Havde jeg sagt ja til hendes tilbud om at mĂ„tte kĂžbe Xuie, havde hun kĂžbt hende, men Xuie er ikke til salg. Hvem kan sĂŠlge SÅ Ă„ndssvag en kat der gĂžr man skraldgriner flere gange om dagen. Mange har ogsĂ„ kommenteret artiklen, men jeg savner nu godt nok nogle der tilbyder sig som gode hjem til hittemisserne. Igen i Ă„r er ny-ejer-markedet nĂŠrmes ikke eksisterende, og det er jeg GODT nok trĂŠt af. Hvis man vil have hjĂŠlp med at klare opgaverne med de svigtede mis, sĂ„ ER det altsĂ„ ogsĂ„ nĂždvendigt der stĂ„r nogen i den anden ende og tilbyder sig som nye ejere. Ellers opstĂ„r der hittemisse forstoppelse, og det er ikke godt:argh:

Skal nok slÄ et slag for artiklen rundt omkring Brita og gÞre opmÊrksom pÄ, at der er katte, der sÞger hjem.

Kunne vi skrive en artikel til nogle flere medier ogsĂ„? Jeg kunne vel interviewe dig per telefon og sĂ„ kunne du maile et par foto hvis det var? Kunne det vĂŠre en idĂ© sĂ„ er min mail [email protected] - vi kan sagtens vente lidt indtil denne artikel er “opbrugt” - du siger bare til

Kanon god idĂš. Og hvis det kan vente til efter d. 20. sep.

Du siger bare til Brita :slight_smile:

Det er en super god artikel :thumbup: TĂŠnk hvis familien Danmark ville fatte, at katte SKAL neutraliseres og at det 1. Er noget ps at det er synd for Deres hankat, hvis han mister ‘sin mandlighed’ (snipper de ham hurtigt nok, sĂ„ nĂ„r han slet ikke at opdage sit kĂžn
), desuden vil det give mindre adfĂŠrdsproblemer og en meget mindre stresset kat og 2. At Deres hunkat bestemt IKKE!!! har brug for at fĂ„ killinger, for hun skal jo opleve at blive mor
 DĂ©t er menneskebehov der pĂ„lĂŠgges den stakkels kat, der rimelig sikkert er skde ligeglad med, hvorvidt hun oplever ‘moderskabetsglĂŠder’, isĂŠr hvis ogsĂ„ hun fixes tidligt. Igen vil facit vĂŠre en meget mindre stresset kat, med fĂŠrre/ingen adfĂŠrdsproblemer

SÅ FAT DET DOG DANMARK!!!
Godt vi har sÄdan nogen som dig Brita, der bare klÞer pÄ, selvom det kan se ud som en nytteslÞs kamp

Selvom jeg ikke har mulighed og overskud til en hittemis (tror Isabella ville blive pÊnt indebrÊndt pÄ mig, hvis hun skulle dele tronen :hÞhÞ:), sÄ prÞver jeg at hjÊlpe pÄ de mÄder jeg nu engang kan! For jeg har sÄ enorm en respekt for dit arbejde, og ikke mindst dig som person, sÄ jeg ikke kan lade vÊre med bidrage til dit arbejde :inlove: