Som mange nok ved så har vi kun en kat. Hun er nu fire år og virker okay med at være allene kat. Alligevel synes jeg at hun er en glad og livlig mis der måske stadig kunne ha glæde af en katteven. Hun er indekat men har flere gange mødt naboen kat i opgangen og den hilser hun pænt på ved at snuse lidt til den.
Det er sådan at min mand og jeg har sat vores lejlighed til salg og vi har snakket om at når vi flytter i hus eller støre lejlighed så kunne vi godt få en mis mere.( vi må kun ha en kat her hvor vi bor nu)
Det er jo ikke aktuelt i nu og vi ved ikke hvornår lejligheden bliver solgt men jeg tænkte at jeg alligevel lige ville høre jeres mening om det ??
Ulla…jeg ville uden tvivl vælge en lille killing.
det er da en god ide - hvis hun egner sig til at være social mis
jeg er helt sikker på at en lille killing ville bringe lykke til jeres hjem, både for jer og jeres kat.
vi blev nemlig meget overrasket over hvor meget vores daffy ændrede sig da vi fik trixie, han fik hans anden ungdom og nu hvor vi har fået kat nr 3 er det da helt galt, han er begyndt at ville lege igen og er mere livlig end ellers
Det tror jeg hun gør, og jeg synes jo at hun har reageret fint over for de misser hun har mødt både naboens og min kammerats kat som vi har haft besøg af en gang.
Men selvføldig er det noget andet end at få en katteven man skal dele alting med.
Det kunne være hyggeligt at få sådan en lille tot i huset igen og hvis Bianca så samtidig kunne få glæde af det så ville det jo være lykken for alle
Jeg synes bestemt, I skal give hende en firbenet ven (eller to), og det allerbedste tidspunkt er i forbindelse med en flytning, for så har ingen af kattene fået territorie-fornemmelser.
[quote=Johnny;462758]jeg er helt sikker på at en lille killing ville bringe lykke til jeres hjem, både for jer og jeres kat.
vi blev nemlig meget overrasket over hvor meget vores daffy ændrede sig da vi fik trixie, han fik hans anden ungdom og nu hvor vi har fået kat nr 3 er det da helt galt, han er begyndt at ville lege igen og er mere livlig end ellers[/quote]
Det lyder rigtig godt. Jeg begynder at tro på at en lille legekammerat er den rigtige beslutning. Som jeg skrev i første indlæg så er Bianca en kat der stadigvæk leger meget selvom hun er fire år.
Det er rigtig dejligt at høre at du har god erfaring med at få en ny kat i huset. Det er jo netop det der kunne bekymre mig at Bianca jo har været allene i fire år.