En kold fornøjelse

En kold fornøjelse - det er det, når man bliver tvunget ud i frostvejr uden overtøj. Det
er vist længe siden, I har fået en af mine små beretninger om det virkelige liv, så her
kommer en om aftenens tildragelser.

Min moster og onkel er på Fyn for at aflægge nogle besøg. De bor på Vissenbjerg
Storkro og havde så inviteret mig på middag her til aften. Vissenbjerg Storkro er bygget
i to niveauer, hvor der er indgang til reception og restaurant på det øverste niveau, hvor
parkeringspladsen også er. Det nederste niveau har indgang ind til værelsesgangene.

Jeg ankommer, parkerer bilen på parkeringspladsen og min frakke i garderoben, og
så går vi i restauranten og spiser. Da vi har spist, går vi ned på deres værelse, for
de har noget med til mig, som jeg skal have. På vej derned siger min onkel til mig, at
jeg skal huske, at min frakke hænger i garderoben. Men det var fint nok. Jeg skulle
jo alligevel den vej ud til bilen, når jeg skulle køre.

Vi sidder og snakker på værelset en times tid til halvanden, og så skal jeg af sted.
Da vi kommer til døren op til receptionen - og min frakke - er der låst.

Så hvad gør man? Først går jeg ud af døren på det nederste niveau, kravler op ad
en stejl trappe og forsøger at komme ind ad fordøren til receptionen. Men den er lige
så låst. Dernæst prøver vi elevatoren, men knappen til receptionens niveau er sat ud
af funktion. Eneste tilbageværende mulighed er et telefonnummer en vagttelefon -
emergency number, som der står på engelsk på skiltet på den låste dør.

Hmmm, emergency er måske alligevel lige at stramme den lidt, men jeg prøver
alligevel - og får en telefonsvarer. Det var da heldigt, at det ikke VAR en emergency :frowning:

Enden på det hele bliver, at jeg må køre derfra uden min frakke. Til alt held havde jeg
husket at flytte nøglerne til både bil og hus til min taske, da jeg hængte frakken fra mig.
Jeg går ellers altid bare rundt med dem i lommen. Så havde jeg virkelig været på den :uha:

Da jeg kom hjem, var der selvfølgelig ikke nogen parkeringspladser i nærheden af
huset, så jeg måtte gå noget, der under omstændighederne var pænt langt og koldt.

Heldigvis skal min moster og onkel ind til Odense i morgen og kan have frakken med

  • hvis den ikke er blevet konfiskeret eller indleveret som hittegods i mellemtiden…

Pyh, man har lov at være heldig midt i uheldet! Også godt du ikke skulle med offentlig transport hjem. Jeg arbejde på et tidspunkt på Århus Hovedbibliotek, der havde aflåst garderobe. Jeg fik så alligevel stjålet min jakke! :frowning: Midt om vinteren, det var sgu koldt hjemad!

synes nu ikke det er så betryggende at der låses af til receptionen og at det slet ikke er til at få fat i personale :frowning:

Du har helt ret. Min moster havde i morges sagt til receptionisten, at deres gæst måtte køre hjem uden sit overtøj. Hvortil receptionisten svarede, at vi jo bare kunne have ringet på nummeret. Hun blev lidt flov, da hun fik at vide, at der havde været telefonsvarer på.

Men jeg har fået frakken tilbage :smiley:

det var da det bedste, og håber så ikke det var så koldt at du ligefrem går hen og lægger dig syg. Men en træls afslutning på en god aften