En lang dag med happy ending :D

Som man kan se af fødselstråden gik Fanny i hulen ved 13-tiden igår og så ventede vi - og ventede og som så meget andet her i huset, var det noget, vi var fælles om :tihi:

Ana lå i hulen sammen med Fanny og sørgede for at sikre, at der var gennemløb i alle patter :wink:

Galliano lå på passende afstand og havde det forkromede overblik over situationen

Han fik senere selskab af Sander - og i korte øjeblikke også af Fanny

Da det så ud til, at det nu endelig var ved at være tid, blev de alle losset ud - bare for en sikkerheds skyld og lidt over 3 kom den første killing

En pige, sandsynligvis brun, men der har været et bud på blå på Facebook, så tiden får vise det :slight_smile:

Og her er hun i profil

Efter at have rodet rundt i et godt stykke tid, fandt hun endelig ud af, hvor maden gemte sig :høhø::høhø:

Så gik der 3 timer, hvor jeg skulle have is i maven, for i det omfang, man kan tale om “normalt” med en andengangsfødende, så var det bestemt ikke normalt. Men endelig kom bassen og blev vasket og puttet

Nr. 3 kom en times tid senere og er den eneste, jeg er sikker på ikke er brun - da han først blev ordentligt tør, kunne han ikke være andet end allerhøjst chokolade :hjerte:

Og så til afslutning fandt alle deres pladser og Fanny flyttede familien ned i den tørre ende af hulen (der er gulvvarme på, så resten tørrede nu også hurtigt) og samlede dem til en tår pat :smiley:

Jeg har ikke taget flere billeder her til morgen og hulen er “dum” i forhold til billeder, fordi den er ret mørk - men jeg er ret sikker på, at det er derfor, hun er glad for den :slight_smile:

Sander kan godt huske, at hun er potentielt farlig, når hun lugter sådan, så han holder sig langt væk, når hun er ude på besøg. Galliano er hamrende nysgerrig og Ana har som den eneste været inde og hilse på, med sin mors velsignelse (men under min overvågning) :slight_smile:

:inlove: Der findes vidst ingen udtryk så tilfredse, som dem en missemor kan stille op :hjerte:

Nej, det har du ret i - der er så meget stolthed og kærlighed i deres udtryk, at det er helt vildt :smiley:

Men kom der ikke 4?

Men stort tillykke med dem igen :flag:

[QUOTE=Eife;975135]Men kom der ikke 4?
[/QUOTE]

Jo da, jeg har bare ikke taget enkeltbilleder af dem alle på nuværende tidspunkt :slight_smile:

Ok, det var bare fordi der kun blev nævnt at nr. 3 kom :slight_smile:

Super billeder. En stolt mor, jamen der er vel heller ingen der bliver rost mere før under og efter en fødsel.

Til lykke med guldklumperne.

:hjerte: Nuuurh, de er simpelthen så nusser alle 4 ! :hjerte:
Glæder mig til at følge dem, sikke nogle smuksakker!!

Skønne billeder Mette. Det bliver spændende at følge dem :slight_smile:

:flag: Stort tillykke med dem :slight_smile: Skønne billeder af mor og børn :hjerte:

:smelter:Hvor ser det bare dejligt ud :hjerte:

Stort tillykke til Fanny (og dig) med det flotte kuld :love2: Jeg er sikker på vi nok skal få masser af gode historier og billeder i de næste måneder :thumbup:

:? Lige et spørgsmål…Hvis en stor killing patter lige før fødsel - tager hun så ikke råmælken fra de små. Jeg mener da at det kun er det første mælk der er lagt ned som er råmælk, men ret mig gerne :slight_smile:

Stort tillykke med dem :slight_smile:

[QUOTE=Wijelo;975178]
:? Lige et spørgsmål…Hvis en stor killing patter lige før fødsel - tager hun så ikke råmælken fra de små. Jeg mener da at det kun er det første mælk der er lagt ned som er råmælk, men ret mig gerne :)[/QUOTE]

Ikke hos katte :slight_smile: Katte har faktisk næsten de samme værdier hele vejen igennem :slight_smile:
Det er dog sådan at killingerne kun kan optage antistofferne over tarmvæggen i de første ca. 16 timer efter fødslen :slight_smile:

[QUOTE=Eife;975184]Ikke hos katte :slight_smile: Katte har faktisk næsten de samme værdier hele vejen igennem :slight_smile:
Det er dog sådan at killingerne kun kan optage antistofferne over tarmvæggen i de første ca. 16 timer efter fødslen :)[/QUOTE]

Hvorfor bruger man så udtrykket “råmælk” i relation til katte. Det indikerer jo at der er noget “ekstra” i min optik.

[QUOTE=Eife;975135]Men kom der ikke 4?

Men stort tillykke med dem igen :flag:[/QUOTE]

Jeg tror, der ligger en under Fannys arm? Skønt billede, det sidste :hjerte:

Tænk, jeg synes jo, at alle de tre, man kan se, ser ud til at have samme farve. Dvs. lysebrune :slight_smile: Men det er vist ikke en autentisk farve, hverken for burmesere eller for katte generelt :høhø:

ihhh hvor de e fine - til lykke

Hvorfor bruger man udtrykket sterilisation om hunkatte når de faktisk bliver kastrerede? :slight_smile:

[QUOTE=galath;975191]Jeg tror, der ligger en under Fannys arm? Skønt billede, det sidste :hjerte:

Tænk, jeg synes jo, at alle de tre, man kan se, ser ud til at have samme farve. Dvs. lysebrune :slight_smile: Men det er vist ikke en autentisk farve, hverken for burmesere eller for katte generelt :høhø:[/QUOTE]

Nej, ikke helt :wink: Men de bliver jo mørkere med alderen, så de ender som mørkebrune - eller for den enes vedkommende måske blå. Der er faktisk to opdrættere på FB nu, som har sagt blå om den første, så det bliver sjovt at se :slight_smile: Den, der putter sig, er så den helt lyse :slight_smile:

Stort tillykke med 4-lingerne :flag:

Tip til en anden gang, når hunkatten føder i hule. Læg masser af linned i bunden - det er lige til at fjerne efterfølgende, så de ikke skal bo i “indtørret fødsel”.
Fie bruger jo også hule og det er knap så hygiejnisk som en fødekasse - derfor bruger jeg altid masser i bunden under fødslen og så nogle gamle lagner efterfølgende - så kan jeg skifte efter behov :slight_smile:

Er det så den i midten, der skulle være den blå?