En lille bøn til min dejlige delle mis

Del-Shay har skræntet og er pt på pille kur om en uges tid skal han afsted til endnu et røngten og muligvis scanning. hvis i vil være søde at sende en tanke… han har fået det meget bedre, har normal vejrtrækning og har ikke tabt sig alarmerende meget men er jo meget bekymret for den dumme skygge.
Jeg selv har også været indlagt den sidste uges tid så det er faktisk Lis og min søde dejlige kæreste Mads som har taget sig af delles indlæggelser osv. jeg er stadig meget træt så nærmere forklaring på delle kan Lis give hvis hun lyster og har tid. trængte til at få lidt luft
MVH Rikke

[QUOTE=nouredin;918265]Del-Shay har skræntet og er pt på pille kur om en uges tid skal han afsted til endnu et røngten og muligvis scanning. hvis i vil være søde at sende en tanke… han har fået det meget bedre, har normal vejrtrækning og har ikke tabt sig alarmerende meget men er jo meget bekymret for den dumme skygge.
Jeg selv har også været indlagt den sidste uges tid så det er faktisk Lis og min søde dejlige kæreste Mads som har taget sig af delles indlæggelser osv. jeg er stadig meget træt så nærmere forklaring på delle kan Lis give hvis hun lyster og har tid. trængte til at få lidt luft
MVH Rikke[/QUOTE]

Åh nej, Rikke. Ikke flere problemer :trøste:

Hvad er der galt med ham? Du skriver, han har en skygge. På lungerne eller…?

ja det er vist på lungerne… den kunne ikke ses i første omgang pga væske som nu er drænet væk. jeg ved kun det store hele da jeg jo ikke rigtig har været med i det:/
MVH Rikke

Natten mellem tirsdag og onsdag ringer Rikke og siger den er helt gal med Delles vejrtrækning. Det var nemt nok at ringe på slaget 8 til Skovlunde - for sovet mere det kunne jeg ikke. Vi er heldige og får en tid kl. 10:00 hos Stig.

Delles temperatur er lav, 37.3 husker jeg rigtigt, hans vejrtrækning meget dårlig og det samme er hans almentilstand. Et røntgenbillede viser væske i brysthulen der presser lungerne helt op til rygradden. Stig kigger på væsken - det er lymfevæske. Lymfevæsken er i et lukket system, det kan ske uhyre sjældent at der kommer en lækage. Diagnose: Chylothorax - det kan skyldes en underliggende årsag, den finder man normalt ikke i 90% af tilfældende eller et traume. Det kan ske katten heler selv - det ses ikke ofte. Da hans almentilstand er så dårlig kan ikke bedøves og få lagt dræn.

Delle bliver på klinikken, Stig tager 250 ml væske ud af brysthulen, han får væskedrivende og antibiotika og placeres i ilttelt. Jeg henter ham hjem da klinikken lukker - Rikke selv har det dårligt og bliver indlagt samme aften.

Jeg henter Delle fredag morgen, han er nærmest ikke til at få i transportkassen, skide irriterende, men alligevel dejligt. Der tages et røntgenbillede der viser at der stadig er en smule væske - og en så er der en skygge. Der udleveres mere væskedrivende og antibiotika - hans almentilstand er fin. Kontrol 10 dage efter medmindre han bliver dårligere. Han gik direkte i madskålen da han kom hjem.

Alle dyrlæger på klinikken har været involveret i Delle - det er så uhyre sjælden en lidelse at ikke alle dyrlæger oplever den trods lang praksis - indrømmet, jeg er meget imponeret over Feldballe spottede det så hurtigt.

Krydsede fingre har vi brug for - mange af dem - på forhånd tak

Her er han i iltteltet der nu er åbent

Skyggen kunne ikke ses første gang på grund af væsken - den sås i brysthulen på det andet røntgenbillede der blev taget.

Masser af :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds: herfra.
Rigtig god bedring til ham :slight_smile:

Åhhhh nej da. Jeg håber på hurtig bedring for Del-Shay og dig Rikke. :trøste:

Sikken dramatisk historie :yikes:

Sender en masse :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds: til både Delle og Rikke.

Sender massere af gode XXXX i jeres retning.

Åh nej, stakkels lille Delle. Og stakkels Rikke :frowning:
Her krydses alt hvad der kan krydses :kryds::kryds::kryds::kryds:

:kryds::kryds::kryds: håber på gode nyheder :kryds::kryds::kryds:

Åh nej, hvor trist at læse.

Mange ønsker om god bedring.:kryds::kryds:

:kryds: herfra også :kryds:

-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser

:trøste: Føj for en omgang for både Delle og Rikke. Rigtigt mange ønsker om hurtig bedring.-jegkrydser-jegkrydser
og Lis, hvor er det dejligt at Rikke har dig :slight_smile:

Masser af krydsede fingre til Dellen og til Rikke. :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Åhhh ! Stakkels Delle!
Jeg har krydset alt, og sender mange tanker til den lille kat:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::trøste:

Cats og Conni

God bedring til jer begge :kryds:

Åh, nej - god bedring til jer begge :kryds:

Sikke en omgang. Men hvad er prognosen så nu?

Rigtig god bedring til ham - og til dig, Rikke :kryds::kryds::kryds: