En lille bøn til min dejlige delle mis

Masser af :kryds:er til Delle og Rikke.

Dejligt han straks er kommet under kompetent behandling

Stakkels misser og sakkels dig. De bedste tanker sendes herfra:kryds::kryds::kryds:

og så lige et :kram:

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;918276]Natten mellem tirsdag og onsdag ringer Rikke og siger den er helt gal med Delles vejrtrækning. Det var nemt nok at ringe på slaget 8 til Skovlunde - for sovet mere det kunne jeg ikke. Vi er heldige og får en tid kl. 10:00 hos Stig.

Delles temperatur er lav, 37.3 husker jeg rigtigt, hans vejrtrækning meget dårlig og det samme er hans almentilstand. Et røntgenbillede viser væske i brysthulen der presser lungerne helt op til rygradden. Stig kigger på væsken - det er lymfevæske. Lymfevæsken er i et lukket system, det kan ske uhyre sjældent at der kommer en lækage. Diagnose: Chylothorax - det kan skyldes en underliggende årsag, den finder man normalt ikke i 90% af tilfældende eller et traume. Det kan ske katten heler selv - det ses ikke ofte. Da hans almentilstand er så dårlig kan ikke bedøves og få lagt dræn.

Delle bliver på klinikken, Stig tager 250 ml væske ud af brysthulen, han får væskedrivende og antibiotika og placeres i ilttelt. Jeg henter ham hjem da klinikken lukker - Rikke selv har det dårligt og bliver indlagt samme aften.

Jeg henter Delle fredag morgen, han er nærmest ikke til at få i transportkassen, skide irriterende, men alligevel dejligt. Der tages et røntgenbillede der viser at der stadig er en smule væske - og en så er der en skygge. Der udleveres mere væskedrivende og antibiotika - hans almentilstand er fin. Kontrol 10 dage efter medmindre han bliver dårligere. Han gik direkte i madskålen da han kom hjem.

Alle dyrlæger på klinikken har været involveret i Delle - det er så uhyre sjælden en lidelse at ikke alle dyrlæger oplever den trods lang praksis - indrømmet, jeg er meget imponeret over Feldballe spottede det så hurtigt.

Krydsede fingre har vi brug for - mange af dem - på forhånd tak

Her er han i iltteltet der nu er åbent[/QUOTE]

Kære Rikke og Lis.

Puh-ha, jeg krydser fingre for, at Delle kommer sig.
Jeg har været det samme forløb igennem her i januar måned, hvor min ene birmapige fik konstateret chylothorax.
Min dyrlæge tog på baggrund af en dæmpet lungelyd og påvirket hjertelyd røntgen. Diagnosen var chylothorax. Der var gået hul på lymfekanalen i brysthulen, og den udløbne chyle havde presset den ene lunge næsten sammen, ligesom hjertet havde forskubbet sig. De udtømte 90 ml chyle og bestilte medicin hjem fra USA. De mente, at lækagen skyldtes tidligere voldsom opkastning. Jeg fik også at vide, at der var en mulighed for, at hun ville kunne overleve, jokeren ville være, om lymfekanalen ville hele spontant. Min dyrlæge er Kirsten ved Højby Dyreklinik, som ikke tidligere havde haft en kat med chylothorax. De havde behandlet en hund med succes. Desværre fik Aimee en saddeltrombe den efterfølgende nat, og jeg måtte tage afsked med hende.
Jeg fik en engelsk artikel af Kirsten om emnet. Ved interesse kan jeg scanne dokumentet og maile det til dig/jer.

Rigtig god bedring og :kram: til både missen og Rikke

:kryds::kryds::kryds::bebe::kryds::kryds::kryds::bebe::kryds::kryds::kryds::bebe::kryds::kryds::kryds:

Puha :ked:

Sikke dog en omgang!! Jeg :kryds: alt det, jeg kan for at han bliver frisk igen. Rigtig rigtig god bedring til jer begge :kram:

Uff det lyder ikke rart. Jeg :kryds: for at det går godt!

Medicinen har tvivlsom effekt på kat.

Stig har i sin karriere set 3 tilfælde på kat

Interesserede kan læse mere i filen

Jeg sender din dejlige kat, (og dig) alle gode tanker… krydser alt hvad krydses kan <3

tak for alle de søde tanker… har lidt brug for dem lige nu, delle er jo blevet helt frisk som han var før men det er jo ikke til at sige om det holder og om det nytter hvis den skygge viser noget fælt.
MVH Rikke

Rikke, du er i mine tanker - jeg håber at dellen klare den og at skyggen er venligsindet -kramer

Rigtig god bedring Rikke til både dig og Delle. Vi krydser både fingre og tæer for, at skyggen ikke skyldes noget alvorligt.

Mange :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds: og go’ bedring til jer begge :trøste:

Jeg sender mange :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: 'er i jeres retning Rikke. Sikke en omgang at gå igennem - hvor er det dejligt med Lis til at hjælpe til :hjerte:

God bedring til jer begge!

Det umulige er sket:wehu: dagens kontrol røngten viste ingen væske overhoved i bughulen:thumbup::wehu::wehu:
Dyrlæge Stig havde ikke troet det muligt og med den sygdom er det vist også mere held end forstand nu kan kun tiden vise om det holder.
Del-Shay er fuldstændig frisk og som han plejer han har da også taget 300 gram på siden sidst for 11 dage siden.
MVH Rikke

Hvor ER det dejligt at høre:wehu:

[QUOTE=nouredin;924361]Det umulige er sket:wehu: dagens kontrol røngten viste ingen væske overhoved i bughulen:thumbup::wehu::wehu:
Dyrlæge Stig havde ikke troet det muligt og med den sygdom er det vist også mere held end forstand nu kan kun tiden vise om det holder.
Del-Shay er fuldstændig frisk og som han plejer han har da også taget 300 gram på siden sidst for 11 dage siden.[/QUOTE]

Det var en dejlig opdatering, Rikke. :slight_smile: Jeg krydser fingre for, at det er overstået.:kryds::kryds::kryds:

Det er god læsning, krydser for at den gode udvikling holder. :slight_smile:

Dejig opdatering:)

Hvor er det dejligt - du har da også bare været uheldig

-kramer