http://illvid.dk/quiz-og-test/quiz-test-din-viden-om-rovdyr?utm_source=ILL_uge20_2011
Jeg ved ikke nok om - stinkdyr! Men ellers gætter jeg ret godt 11 ud af 12 rigtige…
(Men det var kun de 6 jeg rent faktisk vidste…)
Hvad med jer?
http://illvid.dk/quiz-og-test/quiz-test-din-viden-om-rovdyr?utm_source=ILL_uge20_2011
Jeg ved ikke nok om - stinkdyr! Men ellers gætter jeg ret godt 11 ud af 12 rigtige…
(Men det var kun de 6 jeg rent faktisk vidste…)
Hvad med jer?
Okay, jeg skal vist læse lidt op på forskellige ting Fik kun 58% rigtige svar - ups!
Jeg havde også 11 rigtige. Jeg vidste så ikke hvor mange kattearter, der findes
Jeg havde to forkerte - jeg ved heller ikke nok om stinkdyr Eller hvilken bjørneart, der lever i Sydamerika
2 forkerte … gad vist om vi burde læse mere om stinkdyr
I denne eksamenstid, var det lige en quiz til min selvtillid!!!
100% rigtige… og kun en af dem udfra et nogenlunde kvalificeret gæt - kaskelothvalens størrelse i forhold til Sejhvalen, som jeg forøvrigt mener er en bardehval
2 forkerte - Men jeg gættede til det meste
Min far - biologilæreren - ville være flov
10 ud af 12…
Bjørnen kunne jeg ikke huske, og løvespørgsmålet forvirrede mig. (Jeg kan ved gud ikke huske om andre store katte har manker, mente kun det var løven?)
S:S
L***-Leg…
67 % rigtige svar - men jeg har helller ikke fået morgenmad endnu…
Hmmm, 9 ud af 12 rigtige … Havde ikke lige styr på Sydamerikanske bjørne, tandhvaler (mente helt bestemt at Kaskelotten var en bardehval …) eller jærvens nærmeste - til gengæld vidste jeg godt hvad stinkdyr gør inden de fyrer af!
Alle rigtige, men efter 4 års etologi studier ville mine lærere nok også korse sig havde det været anderledes:-)
Ulvespørgsmålet er iøvrigt noget sludder… Mech kalder det en breeder, for de danne jo familiegrupper ikke hirarkier som i fangeskab…
Og 39 kattearter er heller ikke helt korrekt - nogle af dem er underarter -
NØRD host host NØRd host host
10 rigtige - de fleste gæt…
Stinkdyr, hmmmmm…har nok pjækket den dag.