En lille test - om rovdyr :)

http://illvid.dk/quiz-og-test/quiz-test-din-viden-om-rovdyr?utm_source=ILL_uge20_2011

Jeg ved ikke nok om - stinkdyr! Men ellers gætter jeg ret godt :wink: 11 ud af 12 rigtige… :cool: (Men det var kun de 6 jeg rent faktisk vidste…)

Hvad med jer?

Okay, jeg skal vist læse lidt op på forskellige ting :ups: Fik kun 58% rigtige svar - ups! :smiley:

Jeg havde også 11 rigtige. Jeg vidste så ikke hvor mange kattearter, der findes :smiley:

Jeg havde to forkerte - jeg ved heller ikke nok om stinkdyr :wink: Eller hvilken bjørneart, der lever i Sydamerika :slight_smile:

2 forkerte … gad vist om vi burde læse mere om stinkdyr :gruble::gruble:

I denne eksamenstid, var det lige en quiz til min selvtillid!!!
100% rigtige… og kun en af dem udfra et nogenlunde kvalificeret gæt - kaskelothvalens størrelse i forhold til Sejhvalen, som jeg forøvrigt mener er en bardehval :wink:

2 forkerte - Men jeg gættede til det meste :smiley:

Min far - biologilæreren - ville være flov :ups:

10 ud af 12…

Bjørnen kunne jeg ikke huske, og løvespørgsmålet forvirrede mig. (Jeg kan ved gud ikke huske om andre store katte har manker, mente kun det var løven?)

:s:S:S

L***-Leg…

67 % rigtige svar - men jeg har helller ikke fået morgenmad endnu… :rock::rock:

Hmmm, 9 ud af 12 rigtige … Havde ikke lige styr på Sydamerikanske bjørne, tandhvaler (mente helt bestemt at Kaskelotten var en bardehval …) eller jærvens nærmeste - til gengæld vidste jeg godt hvad stinkdyr gør inden de fyrer af! :slight_smile:

Alle rigtige, men efter 4 års etologi studier ville mine lærere nok også korse sig havde det været anderledes:-)

Ulvespørgsmålet er iøvrigt noget sludder… Mech kalder det en breeder, for de danne jo familiegrupper ikke hirarkier som i fangeskab…

Og 39 kattearter er heller ikke helt korrekt - nogle af dem er underarter -

NØRD host host NØRd host host :slight_smile:

10 rigtige - de fleste gæt…

Stinkdyr, hmmmmm…har nok pjækket den dag.