En loppe

Så en loppe på Buttons- gav ham Frontlinespray.
Ca 1 uge senere- stadig en loppe- mere Frontlinespray.

Har behandlet de andre dyr også og ingen lopper at se på dem, men nu igen en loppe på den bette.
Er der andet sådan en bette ka kan tåle, at bleve behandlet med ?
Og ja, det er kun en skide loppe, jeg kan se hver gang- ikke 2 eller 3 eller flere. :stuck_out_tongue:

Frontline virker desværre ikke særlig godt. Prøv advantage istedet for☺

2 Synes om

Nej, det svinger åbenbart meget, hvad der virker.
Har ikke haft lopper i 8 år og der var det Frontline, der virkede.
Er Advantage ok til killing ??

Sikker på det ikke er fugle loppe?

Er det ikke voldsomt at behandle med to forskellige midler med en uges mellemrum?

1 Synes om

Har kun behandlet med Frontline indtil videre, men det virker jo åbenbart ikke…

Hvis det er kattelopper, kan der godt stadig være æg, der klækker, selv om du behandler ham. Det kan tage lang tid at udrydde alle æg. Så længe der er æg, der kan klække, kan han også få nye lopper, selv om han bliver behandlet. Jeg tror ikke, de dør i samme sekund, de springer på ham. Til gengæld bliver de sterile, så de ikke kan producere nye lopper - som jeg har forstået det.

Om Frontline virker eller ej, skal jeg ikke forholde mig til. Og jeg ved slet ikke, hvad en lille killing, der også er i behandling for andre ting, kan holde til.

1 Synes om

Der er immunitet mod Frontline flere steder, men når de andre er behandlet og ikke har lopper, synes jeg bare du skal slappe af …
lopper er næsten kun på dyret når de spiser, og næste gang er det måske en anden kat der går forbi…og så smutter den i fælden

1 Synes om

Ok tak- vi lader det være lidt.
Har som sagt kun set en enkelt- så det er jo ikke 20, der kravler rundt på ham.
Hader bare lopper

Giv ham en Capstar. Den slår lopperne på katten ihjel.

1 Synes om