En mærkelig tand!

Ja helt ærligt - det altså hvad den er! :?


Jeg lagde mærke til det på nogle billeder fra da Yasha var 1 år - der tog jeg “1 års foto” af hans tænder (jaja grin i bare!:høhø:) og fik dem fremkaldt…

lagde mærke til fortanden allerede og tænkte så, at jeg da hellere lige måtte tjekke igen!
og nu ser det så stadig sådan ud…

men hvad pokker - sådan skal det da egentligt ikke se ud?
Det er ikke ømt, han spiser glad som han plejer (ok varmen har slået lidt i appetitten på dem begge) … han har også gået gennem fler sundhedstjek og udstillingstjek uden anmærkninger. altså virker det ikke til at være en gene for ham…

men spøjst ser det sq da ud? :?
hvad pokker er det lige der foregår med de tænder - det ligner de to midterste er vokset sammen til en - eller har han en tand for meget :?

Jeg vil gætte på, at han tidligere har tabt een (de taber ret nemt de små der ved den mindste skade eller betændelse), og ja, det ser noget spinkelt ud med den tilbageværende der i midten. Lad dyrlægen kigge på det ved lejlighed, så længe den ikke volder problemer. Plejemis Manikkens fortænder så også lidt ‘rodede’ ud, og Ruhnau pillede et par af dem pga. paradentose, da han alligevel havde fat i hende pga. FORL.

hmm ja ok - de har alligevel sundhedstjek i starten af august…

sjovt - kiggede lige mine gamle billeder og det så også sådan ud som 1-år gammel - fuldstændig magen til - også med det lille mellemrum mellem de øverste, hvor den sjove tand passer op i :tihi:

tossede tænder… tror lige Pia Bisgaard får lov at kigge på den ved lejlighed :slight_smile:

Tænder har jo også bedst af at have en ‘modtand’ - hvilket den enkelte der i midten lige har fundet en smutvej for :slight_smile: