En misser mere?

Hej allesammen :slight_smile:

Som i nok ved har jeg min dejlige Hankat Liam på 8 mdr… Jeg har haft ham siden han var 6 mdr…

Jeg bor i en lejlighed på 45 kvm.

Mit spørgsmål er… Tror i her kunne være plads til endnu en misser? Og hvis ja om Liam ville tage imod en ny misser?
Liam er Kastrereret så hvis der evt. skulle en misser mere ind skulle den også være kastrereret

Håber i vil svare :slight_smile: Da jeg gerne ville ha en legekammerat til min bandit mis :wehuu:

MVH SabSab og Liam

Ja, ja, ja, ja :slight_smile:

Begynd du bare at kigge efter en legekammerat til ham :ok:

[quote=Vivi_Fletcher;356640]Ja, ja, ja, ja :slight_smile:

Begynd du bare at kigge efter en legekammerat til ham :ok:[/quote]

Så er spørgsmålet skal denne kat være ældre eller på alder med ham?

Er lidt bange for han måske ikke vil acceptere en ny misser… han kunne ikke så godt med hans tidligere ejers kat

Jo du kan sagtens have en misser mere.
Liam vil blive lykkelig.
Hilsen Lisbeth

Jeg har meget svært ved at beslutte mig…

Mine forældre har sagt at min lejlighed er for lille til 2 katte, men så igen så kan jeg se at Liam virker lidt ensom?

Jeg prøver at lege rigtig meget med ham men han går jo virkelig til den…

Jeg må sætte mig i tænke box :tihi:

[quote=SabSab;356651]Jeg har meget svært ved at beslutte mig…

Mine forældre har sagt at min lejlighed er for lille til 2 katte, men så igen så kan jeg se at Liam virker lidt ensom?

Jeg prøver at lege rigtig meget med ham men han går jo virkelig til den…

Jeg må sætte mig i tænke box :tihi:[/quote]

45kvm er perfekt til 2 katte :slight_smile: har selv 3 på 50kvm. Man skal bare indrette i højden også, så er det ikke et problem :slight_smile: Håber at du finder en legekammerat til ham :smiley:

En killing vil du have mest held med at føre sammen med ham, du allerede har. Og han er jo også fint ung til at tage imod en legesyg killing. Hvis du anskaffer fra enten internat eller en opdrætter, der neutraliserer tidligt, så vil du i øvrigt også slippe for besværet med, at Liam reagerer på lugten af, at den lille nye er neutraliseret, efter at de måske ellers er begyndt at vænne sig til hinanden.
Det er slet ikke noget problem med 2 katte på ikke så meget plads. De tænker i m3, mens mennesker tænker i m2, så du kan med succes lave nogle muligheder for, at de kan søge lidt i højden.
2 katte giver lidt bedre samvittighed over at tage hjemmefra, fordi at de så har hinanden.

Hvor mange katte der kan være på 45 kvm kommer både an på indretning, ens egen indstilling og på de katte man vælger.

Jeg har boet med henholdsvis 1, 2, 3, 4, 5, 4, 2, 3 og 4 på 43 kvm over en periode på 7½ år og det var faktisk kun da der var 5 katte at det var for meget - og det udelukkende fordi kattene ikke kunne enes indbyrdes med deraf følgende problemer.

Hvis man sørger for masser af udfoldelsesmuligheder i højden ser jeg slet ingen problemer med flere katte på få kvadratmeter, dine katte tænker i kubik hvor du tænker i kvadrat.

Mht. den perfekte ven til Liam ville jeg nok vælge en hankilling. Killing fordi killinger altid slipper afsted med mere end en voksen og ikke ses som en trussel for den førstboende, han fordi de så vil lege de samme lege. Hvis Liam er udadvendt og meget aktiv, er det også sådan en killing du skal se efter og ikke en genert, tilbageholdende en - på den måde er du så tæt på en garanteret successammenføring som du kan komme.

Held og lykke med beslutningen :ok:

[quote=Gizzemissen;356658]Hvor mange katte der kan være på 45 kvm kommer både an på indretning, ens egen indstilling og på de katte man vælger.

Jeg har boet med henholdsvis 1, 2, 3, 4, 5, 4, 2, 3 og 4 på 43 kvm over en periode på 7½ år og det var faktisk kun da der var 5 katte at det var for meget - og det udelukkende fordi kattene ikke kunne enes indbyrdes med deraf følgende problemer.

Hvis man sørger for masser af udfoldelsesmuligheder i højden ser jeg slet ingen problemer med flere katte på få kvadratmeter, dine katte tænker i kubik hvor du tænker i kvadrat.

Mht. den perfekte ven til Liam ville jeg nok vælge en hankilling. Killing fordi killinger altid slipper afsted med mere end en voksen og ikke ses som en trussel for den førstboende, han fordi de så vil lege de samme lege. Hvis Liam er udadvendt og meget aktiv, er det også sådan en killing du skal se efter og ikke en genert, tilbageholdende en - på den måde er du så tæt på en garanteret successammenføring som du kan komme.

Held og lykke med beslutningen :ok:[/quote]

Mange tak for svaret :slight_smile:

Jeg har nu oprettet en tråd efter en søgen på en legekammerat… Har skrevet det skal være omkring hans alder som er 8 mdr eller en der yngre…
Håber der er held i det :kryds:

[quote=SabSab;356660]Mange tak for svaret :slight_smile:

Jeg har nu oprettet en tråd efter en søgen på en legekammerat… Har skrevet det skal være omkring hans alder som er 8 mdr eller en der yngre…
Håber der er held i det :kryds:[/quote]

Hvorfor kigger du dig ikke selv omkring og finder lige den du synes er perfekt? :slight_smile:

Ja ville nok være en idé men syntes de fleste herinde er små killinger der ikke er neutraliseret/Kastrereret

Er det virkelig rigtigt de ikke er “snippet” inden levering? - trist :frowning:

Læs indlæg 37 i den her tråd - så ved du lidt om hvad du skal kigge efter.

Jeg ville tage en killing der er yngre end den du har:-)

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=16959&highlight=overvejelser+inden

Men du behøver vel heller ikke kun kigge herinde? :slight_smile:

Hvis du søger huskat er det korrekt, at det er meget almindeligt de ikke er neutraliserede ved leveringen. Men omvendt er jeg sikker på du kan få det ordnet hos de fleste inden indflytning til dig - blot du selv betaler :slight_smile:

Hvis vi taler racekatte, er mit indtryk at de fleste her, neutraliserer inden de leverer.

Jeg er i øvrigt enig med Lis i, at du bør vælge en killing, der er lidt yngre. 4-6 mdr vil være helt fint :slight_smile:

Nu kan jeg se at du kommer fra Fyn, så hvis det er huskat du leder efter, vil jeg anbefale dig en tur ind til Kattens Værns internat i Odense. Jeg ved at Sonja derinde har mange rigtigt lækre katte - også killinger og ungdyr - til omplacering, de bliver passet godt og der er styr på hvordan de er sindsmæssigt…og du får en kat der er neutraliseret og mærket med hjem.

Men lad være med at tage beslutningen for hurtigt, siger hende der altid har ladet hjertet råde og har sat hjernen på pause når der stod katte på dagsordenen :ups:

[quote=Vivi_Fletcher;356675]Men du behøver vel heller ikke kun kigge herinde? :slight_smile:

Hvis du søger huskat er det korrekt, at det er meget almindeligt de ikke er neutraliserede ved leveringen. Men omvendt er jeg sikker på du kan få det ordnet hos de fleste inden indflytning til dig - blot du selv betaler :slight_smile:

Hvis vi taler racekatte, er mit indtryk at de fleste her, neutraliserer inden de leverer.

Jeg er i øvrigt enig med Lis i, at du bør vælge en killing, der er lidt yngre. 4-6 mdr vil være helt fint :-)[/quote]

Nu har jeg det indtryk at racekatte er meget dyre…
Liam har jeg fået igennem guloggratis og har kigget lidt på dba…
Har du nogle forslag til hvor jeg ellers kan kigge?

[quote=Gizzemissen;356681]Nu kan jeg se at du kommer fra Fyn, så hvis det er huskat du leder efter, vil jeg anbefale dig en tur ind til Kattens Værns internat i Odense. Jeg ved at Sonja derinde har mange rigtigt lækre katte - også killinger og ungdyr - til omplacering, de bliver passet godt og der er styr på hvordan de er sindsmæssigt…og du får en kat der er neutraliseret og mærket med hjem.

Men lad være med at tage beslutningen for hurtigt, siger hende der altid har ladet hjertet råde og har sat hjernen på pause når der stod katte på dagsordenen :ups:[/quote]

Ville være en idé ja… kan man bare tage derind eller skal man lave en aftale?

:tihi: Liam fik jeg 2 dage efter jeg havde oprettet en annonce på gul og gratis… havde ikke engang set et billede af ham… fik bare en beskrivelse af ham :ups:

Men viste sig jo ikke at være en fejl :wehuu:

[quote=SabSab;356682]Nu har jeg det indtryk at racekatte er meget dyre…
Liam har jeg fået igennem guloggratis og har kigget lidt på dba…
Har du nogle forslag til hvor jeg ellers kan kigge?[/quote]

Skulle jeg have en huskat, ville jeg besøge et eller flere internater. Der sidder mange dejlige katte der og venter på nye hjem :slight_smile:

Og jo - racekatte er naturligvis dyrere end huskatte - til gengæld ved man, hvad man får - både af udseende, men i høj grad også af sind :slight_smile:

I øvrigt … mht huskatte som lejlighedskatte. Det vil give dig potentielt langt færre problemer, hvis du kigger dig grundigt for, hvor katten er født og opvokset.

Jeg ville være påpasselig med en kat, der er opvokset ude og ikke været indekat. :slight_smile:

Man møder bare op i åbningstiden. Har lige fundet dem for dig: Wannafind - Danmarks bedste udvalg af hostingløsninger - wannafind.dk

[quote=Vivi_Fletcher;356689]I øvrigt … mht huskatte som lejlighedskatte. Det vil give dig potentielt langt færre problemer, hvis du kigger dig grundigt for, hvor katten er født og opvokset.

Jeg ville være påpasselig med en kat, der er opvokset ude og ikke været indekat. :)[/quote]

Ja det er rigtigt nok… Liam havde adgang til kattelem da han var hos hans tidligere ejere… har ikke været noget problem indtil videre, men glæder mig til kattenettet bliver sat op på altanen, så får han en fin sele på og så kan han være derude med mig hvis han vil det :slight_smile: