En nem dejlig Middag

Jeg skal have lidt hjælp :slight_smile:

Jeg er som sagt færdig udlært her lige om lidt :uha: og i den andledning har jeg inviteret nogle af arbejdskollegaerne hjem til en hygge aften, men jeg står lidt og kan slet ikke finde på hvad jeg skal lave…

Har tænkt lidt på at lave noget oksesteg agitg til hovedret, men ved ikke helt hvad jeg skal lave til forret, vi bliver nok omkring 15 mennesker i alt… sådan til og fra…

Nogle der har nogle lækker opskrifter på en lækker og “nem” forret som jeg kan få bikses sammen :slight_smile:

Hvad med bruschetta? - kan jo laves med lidt forskelligt; en favorit herfra er hakkede friske tomater med frisk basilikum, hvidløg og måske rødløg… salt og peber og parmasanost :slight_smile:

TILLYKKE med at du snart er færdiglært - Det lyder dejligt :wink:

Jamen - Der er jo heldigvis et par muligheder :wink:
Jeg har selv en svaghed for butterdejs stænger med skinke og ost… mmmh… og så lige med noget salat til og en god hjemmelavet dressing ? Det er hvert fald nemt at lave - og billigt :slight_smile:

Ellers tunmousse - også med salat og dressing til - og flutes :slight_smile:

Allerførst: Rigtig :hjerte:'ligt Tillykke

Dernæst: Jeg sværger til varmtrøget laks, det smager skønt, sådan en frisk-røget laks og er nemt at lave, de fleste bliver pænt imponeret over det :wink:
Men
det tager en f:mad:ndens tid at rengøre ryge’ovnen’ efterfølgende.

Jeg har lavet forskellige versioner fx uden noget, med skivede hasselnødder, med hvidløg, …

Kan spises som det er, eller med noget godt brød til og evt mayonaise og hakket purløg (gerne den kinesiske)

Hm ellers en lækker krebsehalesalat måske… med (hjemmebagt) flute til… det er ret lækkert og fint hvis alle er til skalddyr… kan skaffe dig en god opskrift som plejer at være et hit :slight_smile:

En favorit herfra er ristede ciabatta boller med hjemmelavet hvidløgs/persille smør, serveret med et par skiver tomat og drysset med salt.

Jeg har en fiskesuppe som er nem, hvis det kunne være noget? :slight_smile:

mariner gode, store rejer et par timer i lidt god olie, limesaft og chili.

Ristes hurtigt af på en meget varm pande.
Serveres med fx babyspinat eller ruccola og bruchetta af lidt ristet, godt brød smurt med pesto og pyntet af med soltørret tomat og en parmesanspåne.

Jeg hopper også på vognen med noget med rejer eller laks, især vil det være en god ide at du finder ud af om nogle af dem har fx skaldyrs allergi for så kan du redde det ved at serverer både laks og rejer som forret på fx på to forskellige fade med salat som bundpynt og lækkert tilbehør med rævesovs til laksen og en god lækker dressing til rejerne med citron og caviar og så ellers en kurv med ristede brød skåret i trekanter og så små skåle med smør stillet hist og pist på bordet :slight_smile:

Ellers er tunmousse også en god mulighed :slight_smile: