En ny misser kommer

Ja jeg besluttede mig for at nu skulle Liam have en legekammerat… Jeg oprettede en annonce i gul og gratis og et par timer senere var der respons… en sød rød Hanmisser som er kastrereret og på alder med Liam…

Den nye Kat (Aslan) ankommer idag…

Men jeg er lidt bekymret for Liams reaktion…

Kommer han til at hade mig fordi der kommer en ny misser ind?
Og skal jeg bare lade dem ordne tingene selv mht kontakt og tilvænning?

Er det en selvsikker/usikker kat du har?
Er det en selvsikker/usikker kat du får?
Går ud fra du har hørt om katten du får og besøgt den, så du ved den har det sind du ønsker?

Liam vil helt sikkert hade, at få ny kat i huset - men max en uge, så bør de være gode venner :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;356879]Er det en selvsikker/usikker kat du har?
Er det en selvsikker/usikker kat du får?
Går ud fra du har hørt om katten du får og besøgt den, så du ved den har det sind du ønsker?

Liam vil helt sikkert hade, at få ny kat i huset - men max en uge, så bør de være gode venner :)[/quote]

Den er meget ligesom Liam bassen så håber de kan enes… Har været nede og købe nyt legetøj… Missen kommer ved 16 tiden idag så jeg krydser fingre for alt går som det skal :kryds:

prøv at søge på sammenføring og se hvad vi har af tråde herinde…

vi har rigtig mange enormt gode tråde hvor alle råd mellem himmel og jord til gode sammenføringer er samlet og hvor alle de typiske problemer bliver håndteret :slight_smile:

det kommer helt sikkert til at gå fint… og når du har læst de tråde - så ved du også at det bedste du kan gøre er at tage alting heeeeeeeeeeeeeelt roligt :slight_smile:

Har kigget lidt omkring og ser lovende ud… Håber Liam er sød over for Misseren!!

sker om en halv time… har det som om jeg skal op til eksame er SÅ nervøs :tihi:

Det kommer sikkert til at forløbe ganske fredeligt, blot du giver kattene tid til at lærer hinanden at kende.

Selv har jeg fået en ny ungkat (yaba) i Torsdag, og mine katte har for det meste tage godt i mod ham.
Cæsar forsøger at vaske Yaba, Lilli My hvæsser ad ham, men det gør hun af alle katte der kommer for tæt på. Jesper er overbevist om at Yaba kun er ude på at spise ham,
Det skal lige nævnes at Jesper er en 11 mdr bimse og Yaba er en 8 mdr perser.

Så er Aslan ankommet… de hvæser og de sprutter og langer ud efter hinanden…

Og Liam viger væk fra mine berøringer :S

[quote=SabSab;356959]Så er Aslan ankommet… de hvæser og de sprutter og langer ud efter hinanden…

Og Liam viger væk fra mine berøringer :S[/quote]

Jada :slight_smile:

Han har sleeeet ikke tid til dig lige nu. Der er jo kommet noget faaaarligt ind der lige skal spruttes lidt af.

Sabsab da jeg fik min 3. misser :klapper: åh gud du skulle have set Cheops min mellemste mis.

Willow den store, var hammer ligeglad og gik bare og hyggede med at slange sig på Deeps (den nyeste killing) tæppe. Cheops strittede over det hele og syntes at den der lille fis der var kommet ind var faaaaaaarlig!

Cheops spruttede og knurrede og hvæste - men han syntes stadig at Deep var spændende så han løb efter Deep og skyndte sig at hvæse vildt, og Deep hvæste og knurrede selvfølgelig tilbage så de gik og skræmte livet af hinanden ved at hvæse og knurre af hinanden.

Jeg var ved at dø af knust hjerte.

2 dage efter var der kun svag knurren tilbage. 3. dagen tog de deres første fangeleg - afsluttende selvfølgelig med hvæs bare for en sikkerheds skyld HVIS nu den anden stadig var farlig.

En uge efter lå de i samme kurv og sov sammen og vaskede hinandens ører. Idag er de nærmest vokset sammen ved skulderen og kunne slet slet slet ikke undvære hinanden for alt i verden.

JEG holdt mig væk selvom det var hamrende svært. Jeg lod dem ordne det selv uden at blande mig med kæl eller legetøj for ikke at forstyrre deres afluren af hinanden.

Gode råd kan jeg nok ikke give dig, for jeg har kun oplevet 2 sammenføringer på egen krop og sjæl - men jeg ville prøve at trække vejret dybt og slå koldt vand i blodet hvis jeg var dig :slight_smile: Men jeg VED det er svært.

[quote=Gry Gressbakken;356967]Jada :slight_smile:

Han har sleeeet ikke tid til dig lige nu. Der er jo kommet noget faaaarligt ind der lige skal spruttes lidt af.

Sabsab da jeg fik min 3. misser :klapper: åh gud du skulle have set Cheops min mellemste mis.

Willow den store, var hammer ligeglad og gik bare og hyggede med at slange sig på Deeps (den nyeste killing) tæppe. Cheops strittede over det hele og syntes at den der lille fis der var kommet ind var faaaaaaarlig!

Cheops spruttede og knurrede og hvæste - men han syntes stadig at Deep var spændende så han løb efter Deep og skyndte sig at hvæse vildt, og Deep hvæste og knurrede selvfølgelig tilbage så de gik og skræmte livet af hinanden ved at hvæse og knurre af hinanden.

Jeg var ved at dø af knust hjerte.

2 dage efter var der kun svag knurren tilbage. 3. dagen tog de deres første fangeleg - afsluttende selvfølgelig med hvæs bare for en sikkerheds skyld HVIS nu den anden stadig var farlig.

En uge efter lå de i samme kurv og sov sammen og vaskede hinandens ører. Idag er de nærmest vokset sammen ved skulderen og kunne slet slet slet ikke undvære hinanden for alt i verden.

JEG holdt mig væk selvom det var hamrende svært. Jeg lod dem ordne det selv uden at blande mig med kæl eller legetøj for ikke at forstyrre deres afluren af hinanden.

Gode råd kan jeg nok ikke give dig, for jeg har kun oplevet 2 sammenføringer på egen krop og sjæl - men jeg ville prøve at trække vejret dybt og slå koldt vand i blodet hvis jeg var dig :slight_smile: Men jeg VED det er svært.[/quote]

Det er rigtigt at de bare skal være for sig selv… men er sååå svært at holde sig væk når Liam miaver sådan… uha altså :brist:

Håber bare de kan opføre sig pænt imorgen når mine forældre kommer til formiddags kaffe :tihi:

Hvad er Aslan for en mis? :slight_smile:

En ganske alm huskat Ligesom Liam er… :slight_smile:

OKay :slight_smile: Er spændt på at se billeder af de to, når de er blevet bedste venner :slight_smile:

Hvis det sker ja :S
Ved godt Aslan kun har været her siden kl 17 i eftermiddag, Men Liam virker sååå ulykkelig… Miaver og vil lege med ham, men Aslam hvæser bare og langer ud efter ham… :frowning:

Jeg ville altså undre mig, hvis ikke han reagerede sådan. Han er blevet flyttet fra vante omgivelser til et helt nyt hjem med en helt ny kat at forholde sig til - selvfølgelig er han på vagt :slight_smile:

Jaa… nu har jeg siddet og leget lidt med dem… skal ha vidst købt en mere af det legetøj jeg købte til Liam idag inden Aslam kom fordi de er begge vilde med det :tihi:

Update på sammenføringen af Liam og Aslan…

Ja… så er eftermiddagen/aftenen og natten overstået…

Der har ikke været meget nattero, og tidligt morgen har de slåsset… Jeg har kælet med begge, de har fået lige meget opmærksomhed…

De hvæser og sprutter stadig… De kan godt stå ved siden af hinanden og spise når jeg giver dem lidt hamberryg, men ellers hvæser de og langer stadig ud efter hinanden…

Mine forældre kommer til formiddagskaffe og håber ikke det vil forstyrre sammenføringen… de vil nok kæle med Aslan, men Liam skal også nok blive kælet med :slight_smile:
Sådan går det indtil videre…

Jeg krydser fingre for, det bliver bedre i løbet af dagen… De er ganske rolige lige nu… Liam ligger på gulvet og Aslan på spisebordet

Drenge slås, så det vil du se meget af fremover også - men der må bare ikke flyde blod og ryge en masse hår af, for så er det for alvor og det er svært at komme tilbage fra :slight_smile:

HUSK, at Liam skal nusses mindst lige så meget som Aslan, også selvom han ikke har nyhedens interesse :slight_smile:

[quote=Temple Bar;357179]Drenge slås, så det vil du se meget af fremover også - men der må bare ikke flyde blod og ryge en masse hår af, for så er det for alvor og det er svært at komme tilbage fra :slight_smile:

HUSK, at Liam skal nusses mindst lige så meget som Aslan, også selvom han ikke har nyhedens interesse :)[/quote]

Jaa, men blir intet problem at få nus fra mig… :høhø:
Aslan føler sig hjemme, og Liam har lige ligget og sovet i fodenden sammen med mig da jeg indhentede lidt søvn fra i nat…

Er sikker på det hele nok skal gå :kryds:

Det lyder normalt - husk ikke at lade dem alene uden opsyn før de er rolige begge to. Sker der en dårlig ting imellem dem, mens du ikke er hjemme, skal du ind og rette det op, og det tager tid.

Når de er mere rolige sammen
, så går du en lille tur og trækker vejret. 10-15 minutter. Der sker ofte mirakler, når ejeren er lidt væk

Endnu en update…

Så er det blevet sen aften… De har været forholdsvis rolige idag, da de har sovet det meste af dagen…

Her til aften har der været lidt tumult… De slås… men kan ikke helt se om det virkelig er alvor eller hvad det er… De hvæser stadig af hinanden…

Men der er endnu en dag imorgen :slight_smile:

Der er jeg så meget i tvivl… Jeg har holdtræning imorgen tidlig og er nok væk i halvanden time… Kan jeg det eller skal jeg aflyse?