En ode over verdenshavet aka Chip og Chap på rejse

Hej alle kattegale - nu har vores toben skrevet om os og til jer, men har hun snøvlet sig til at introducere os:venter: Vi har derfor taget sagen i egne poter, håber I nyder vores eskapader. Åhh nu bryder toben af igen… Toben;jeg må lige bryde ind her og minde om at dette bliver seriøs billed spam af allerværste slags, men når jeg nu har verdens to dejligste misser…:høhø:)

Vi er Chip og Chap, vist nok søskende, men i hvert fald fundet sammen på et dækcenter i Clearwater, Florida i august 2005.
Katteværnet tror nok vi var ca. 4 uger da de fandt os, men mor var gået, så ingen kunne fortælle noget helt præcist.
Toben har bestemt at vi har fødselsdag den 4. juli, hun siger det er fordi vi er sådan et festfyrværkeri at bo sammen med; men vi er egentlig ligeglade:p

Vi har boet hos toben siden vi var tjaa bom bom måske 8 uger eller sådan noget. Vi var egentlig for små, men SPCA i Clearwater havde mange killinger, så vi blev sendt afsted. Men det var dejligt at komme hen til toben, der var meget mere roligt, alle de andre dyr på SPCA larmede sådan og vi kan ikke så godt lide larm.

Det er mig, Chip, der så gerne vil snakke og så ligger Chap bare og dovner den.

Er vi bare ikke for søde?

Jeg, Chip, lånte tandbørsten fra Toben. Hun ville nu ikke have den tilbage igen, sagde at når man tog en tandbørste så var det min for al evighed.
Ok med mig, den smager jo så dejligt.

Toben altså, jeg er jo lige vågnet, du kan da ikke være bekendt at tage et billede af mig når jeg ser så bøvet ud. Jeg er jo Kong Chap…

Vi elsker græs. Altså når vi siger græs så mener vi de der lækre økologiske hvedespirer nede fra Natures Food Patch

Og Toben kunne lokkes med rigtig tit, her er vi to år gamle, men hvedespirer det er stadigvæk sagen.

Toben syntes ikke det er så smart at jeg drikker vand fra sæbeskålen.
Men jeg har fortalt hende at prinsesser ikke skal drikke fra en skål på gulvet, de skal drikke fra noget specielt.

Når vi ikke spiser så leger vi, eller det vil sige; Chap muler mig. Han er sådan en tumling, og selv om jeg skriger og råber så bliver han bare ved.
Men det er nu mest for sjov at jeg råber, Toben hopper på den hver gang, og opmærksomhed det er jo altid rart at få.

Geeeeeeeeeemmm dig Chap, Toben kommer!!!

Puhaa siger Chap, det er altså hårdt sådan at tumle.

Iiihhh Chap altså, jeg kan da også være en splatkat

Hvis vi ikke ligger i Tobens seng, så ligger vi tit på vores klatretræ, det er rigtig hyggelig at være etagekatte med søudsigt.

Det bedste ved at bo i Florida var alle de små dyr der kom ind på vores terrasse til os.
Der var både gekkoer og frøer og vi slog det altsammem ihjel.
Toben fandt tit vores små skatte om morgenen, men nogle gange gemte vi dem og så var der kun indtørrede lig tilbage.
Toben syntes vist vi var nogle drabelige misser, og det lod vi hende så tro.

En anden ting Toben ikke kan forstå er at når jeg, Chap, ser så sød ud i nyvaskede håndklæder - uhmmm lige fra tørretumbler det er det bedste at putte i

Hvordan jeg så kan finde på at ødelægge hendes basilikum plante. Men jeg prøvede at forklare hende at når hun sover om natten, så skal jeg jo lave et eller andet…

Chip var altså også med nogle gange, men hun kunne nu bedst lide jasminbusken. Hovhøj den var sjov at grave og kravle i:rock:

En nat kom vi godt nok til at grave alt jorden ud. Toben var så sød at putte det tilbage til jasminen, så kunne vi jo gøre det igen natten efter.
Så blev Toben muggen - kedelige hende, vi legede jo bare:engel2:

Da vi var 5 år flyttede vi med Toben tilbage til Danmark. Det var noget af en tur og der var hedebølge i NewYork da vi ventede der i 4 timer. Vi fortalte Toben at det slet ikke gjorde noget, fordi Continental havde sådan en dejlig kølig hal, hvor vi fik lov at vente inden de satte os på flyet til København.

Men fynufaføj det der hvide noget på jorden, det er da ubehageligt :yikes:
Den skal jeg altså ikke have mine poter ud i!

Men det fede ved at flytte til Danmark var at vi fik et meget større klatretræ med en galoppind.
Øjøjøj den kan vi godt lide. Den er også fin at sove i.

Toben gad ikke stå op i morges, hun sagde, hun ville sove længe og at jeg kunne spise tørkost, hvis jeg ikke kunne vente.
Men en prinsesse kan da ikke vente, så jeg forsøgte at lokke med hende ved at ligge og gøre mig til.
Jeg er godt nok 8 år nu, men jeg er stadig lækker, se Toben, ser det ikke sjovt ud som jeg kan sprede min tæer

Men ligelidt hjalp det og Chap fik jeg ingen hjælp fra. Han boblede som sædvanligt ude på badeværelset.
Han har en plyspude derude og den har han fået Toben til at lægge oven på den allervarmest plet på gulvvarmen, uhmmm siger han. Nogengange lister jeg mig til at låne puden og jeg må give ham ret, der er dejligt blødt og varmt.

Nå ikke mere fra os, vi kunne ellers blive ved i meget længere tid, vi har så meget at fortælle og vise jer.

:pote: dask fra Kong Chap

Jeg er lidt mere forsigtig så I får en nusse:pote: fra mig, Prinsesse Chip

Selvfølgelig skal sådan to smuksakker fortælle Jeres historie, som er nydt her i fulde drag, med kluklatter :tihi:
Dejlige billeder og tekster - lige til at blive rigtig glad i låget af :hjertehop: - I er nogle skønne missere er I :hjerte:
Mvh
Yvonne

Hej I to smuksakker - og velkommen til Danmark :thumbup:

Dejligt at læse om jer - og at se billeder, for I er da godtnok et par meget smukke katte :hjerte::hjerte:

Fint at i kunne tage sagen i egne kompetente poter, når nu Toben ikke kunne snøvle sig sammen til at præsentere jer :smiley:

Sikke en skøn tråd :hjertehop:

Hvor er I nogle smukke og lækre misser, og dejligt at jeres menneske gjorde sig ulejligheden med at tage jer med over Atlanten. I véd det nok ikke, men langt fra alle er så heldige, desværre.

Jeg venter spændt på at høre mere om jeres spændende liv :klappekat:

Hvor er I dog bare et par lækre missere :hjerte::hjerte: - og hvilket spændende liv, I har haft.
Tak for en dejlig fortælling og nogle skønne billeder. :thumbup:

Sikke en herlig fortælling! Med skønne billeder :smiley: Tak for den!

Sikke en dejlig historie! Og godt med en masse billeder til, så forstår vi det meget bedre herinde! :smiley:

Jamen tak da for jeres søde kommentarer - vi rødmer jo:rødme::rødme::rødme: Altså det gør vi, gør vi så, gør vi det - ved godt det ikke ses så nemt når vi har vores sorte pelskåbe på :wink:

Vi fik lige Toben til at tage nogle billeder af vores have. Den er ikke så stor, faktisk meget lille, men den passer rigtig godt til os.

Da Toben flyttede ud i det nye rækkehus i efteråret 2011 var der ikke bestemt hvad for noget hegn vi måtte have omkring vores have. Så Toben fik hendes far til at bygge dette. Nogle gamle lægter med noget hønsetråd på. Hold nu da op naboerne blev sure, faktisk så sure at de klagede over Toben og hendes grimme hegn.

Nå ja kunne Toben jo bare sige, siden der ikke er en bestemmelse for hvad vi må have af hegn, så er der vel heller ikke nogen, der kan bestemme, at jeg sætter noget midlertidigt op. Teknisk set er det jo ikke et hegn idet det står oven på jorden. Nå ja, måtte advokaten for boligselskabet jo give Toben ret i. Men nåjjj naboerne kunne ikke lide vores øjenbæ. Det er kun 60 cm højt og så med lidt indhæng. Vi kunne så godt lide at kradse på de dejlige lægter og strække os så godt op af dem. Nå men endelig i foråret kunne alle naboerne blive enige om hvordan vores hegn skulle se ud.

Nu har vi istedet fået denne have, og denne gang er hegnet 90cm højt. Vi er nu ligeglade, vi gider ikke hoppe over det. Hvor skulle vi få det bedre end lige her :slight_smile:

Tobens nabo syntes godt nok ikke at græsset skal være så højt og de kløver der er i får også jævnligt et ord med på vejen. Men Toben ryster bare på hovedet og tænker at hendes have er hendes og hvis græsset har lyst til at blive slået så skal det nok bede om det selv
:lol:

Nu er vi godt nok også blevet trætte, så vi tager os lige en lille lur inde på kontoret.

Det er noget så godt et sted, vi har udkig til fuglene og når Toben sidder og skriver kan hun lige akkurat nå os.
Det er jo winwin:wehu:

Sikke en dejlig tråd og historie. Hende toben kan I godt være tilfredse med

Det kan du tro vi også er - hun er bare alt for nem. Gør altid lige som vi vil have det, næsten altid. Kun når vi brækker os på gulvet og hun træder i det, så bliver hun lidt trætte af os. Men så går vi bare 8-taller om hendes ben og så ender vi med at blive nusset og få en lille godbid.

Toben’s mor siger at vi er megaforkælede, men vi siger bare “soo what” slår med nakken og drejer rundt på poten :fløjte::high5:

:hjerte::hjerte:

Sikke et par smukke katte - jeg har nydt hvert eneste billede - og de små historier om deres hverdag hos dig

Det lyder som om I to har verdens bedste toben, hende må I passe godt på :slight_smile:

… og sikke nogen historier I kan fortælle :wink:

Hvor er I et par søde og dejlige misser :hjerte::hjerte:
Tak for skønne foto og dejlig fortælling :slight_smile:

Sikke en masse dejlige billeder og fortælling :slight_smile:
hvor er I heldige at jeres toben valgte jer :slight_smile:

Tak for jeres historie. I er sørme smukke og jeg håber at se og høre mere fra jer.

Hej alle kattegale - nu har vores toben skrevet om os og til jer, men har hun snøvlet sig til at introducere os:venter: Vi har derfor taget sagen i egne poter, håber I nyder vores eskapader. Åhh nu bryder toben af igen… Toben;jeg må lige bryde ind her og minde om at dette bliver seriøs billed spam af allerværste slags, men når jeg nu har verdens to dejligste misser…:høhø:)

Vi er Chip og Chap, vist nok søskende, men i hvert fald fundet sammen på et dækcenter i Clearwater, Florida i august 2005.
Katteværnet tror nok vi var ca. 4 uger da de fandt os, men mor var gået, så ingen kunne fortælle noget helt præcist.
Toben har bestemt at vi har fødselsdag den 4. juli, hun siger det er fordi vi er sådan et festfyrværkeri at bo sammen med; men vi er egentlig ligeglade:p

Vi har boet hos toben siden vi var tjaa bom bom måske 8 uger eller sådan noget. Vi var egentlig for små, men SPCA i Clearwater havde mange killinger, så vi blev sendt afsted. Men det var dejligt at komme hen til toben, der var meget mere roligt, alle de andre dyr på SPCA larmede sådan og vi kan ikke så godt lide larm.

Det er mig, Chip, der så gerne vil snakke og så ligger Chap bare og dovner den.

Er vi bare ikke for søde?

Jeg, Chip, lånte tandbørsten fra Toben. Hun ville nu ikke have den tilbage igen, sagde at når man tog en tandbørste så var det min for al evighed.
Ok med mig, den smager jo så dejligt.

Toben altså, jeg er jo lige vågnet, du kan da ikke være bekendt at tage et billede af mig når jeg ser så bøvet ud. Jeg er jo Kong Chap…

Vi elsker græs. Altså når vi siger græs så mener vi de der lækre økologiske hvedespirer nede fra Natures Food Patch

Og Toben kunne lokkes med rigtig tit, her er vi to år gamle, men hvedespirer det er stadigvæk sagen.

Toben syntes ikke det er så smart at jeg drikker vand fra sæbeskålen.
Men jeg har fortalt hende at prinsesser ikke skal drikke fra en skål på gulvet, de skal drikke fra noget specielt.

Når vi ikke spiser så leger vi, eller det vil sige; Chap muler mig. Han er sådan en tumling, og selv om jeg skriger og råber så bliver han bare ved.
Men det er nu mest for sjov at jeg råber, Toben hopper på den hver gang, og opmærksomhed det er jo altid rart at få.

Geeeeeeeeeemmm dig Chap, Toben kommer!!!

Puhaa siger Chap, det er altså hårdt sådan at tumle.

Iiihhh Chap altså, jeg kan da også være en splatkat

Hvis vi ikke ligger i Tobens seng, så ligger vi tit på vores klatretræ, det er rigtig hyggelig at være etagekatte med søudsigt.

Det bedste ved at bo i Florida var alle de små dyr der kom ind på vores terrasse til os.
Der var både gekkoer og frøer og vi slog det altsammem ihjel.
Toben fandt tit vores små skatte om morgenen, men nogle gange gemte vi dem og så var der kun indtørrede lig tilbage.
Toben syntes vist vi var nogle drabelige misser, og det lod vi hende så tro.

En anden ting Toben ikke kan forstå er at når jeg, Chap, ser så sød ud i nyvaskede håndklæder - uhmmm lige fra tørretumbler det er det bedste at putte i

Hvordan jeg så kan finde på at ødelægge hendes basilikum plante. Men jeg prøvede at forklare hende at når hun sover om natten, så skal jeg jo lave et eller andet…

Chip var altså også med nogle gange, men hun kunne nu bedst lide jasminbusken. Hovhøj den var sjov at grave og kravle i:rock:

En nat kom vi godt nok til at grave alt jorden ud. Toben var så sød at putte det tilbage til jasminen, så kunne vi jo gøre det igen natten efter.
Så blev Toben muggen - kedelige hende, vi legede jo bare:engel2:

Da vi var 5 år flyttede vi med Toben tilbage til Danmark. Det var noget af en tur og der var hedebølge i NewYork da vi ventede der i 4 timer. Vi fortalte Toben at det slet ikke gjorde noget, fordi Continental havde sådan en dejlig kølig hal, hvor vi fik lov at vente inden de satte os på flyet til København.

Men fynufaføj det der hvide noget på jorden, det er da ubehageligt :yikes:
Den skal jeg altså ikke have mine poter ud i!

Men det fede ved at flytte til Danmark var at vi fik et meget større klatretræ med en galoppind.
Øjøjøj den kan vi godt lide. Den er også fin at sove i.

Toben gad ikke stå op i morges, hun sagde, hun ville sove længe og at jeg kunne spise tørkost, hvis jeg ikke kunne vente.
Men en prinsesse kan da ikke vente, så jeg forsøgte at lokke med hende ved at ligge og gøre mig til.
Jeg er godt nok 8 år nu, men jeg er stadig lækker, se Toben, ser det ikke sjovt ud som jeg kan sprede min tæer

Men ligelidt hjalp det og Chap fik jeg ingen hjælp fra. Han boblede som sædvanligt ude på badeværelset.
Han har en plyspude derude og den har han fået Toben til at lægge oven på den allervarmest plet på gulvvarmen, uhmmm siger han. Nogengange lister jeg mig til at låne puden og jeg må give ham ret, der er dejligt blødt og varmt.

Nå ikke mere fra os, vi kunne ellers blive ved i meget længere tid, vi har så meget at fortælle og vise jer.

:pote: dask fra Kong Chap

Jeg er lidt mere forsigtig så I får en nusse:pote: fra mig, Prinsesse Chip

Ja nu er det os Chip og Chap igen. Vi er lige fyldt 11 år her den 4. juli og bad ToBen om at skrive her om os. Men hende ToBen…

Vi er stadig mindst lige så lækre som vi var da vi var små killinger.
Jeg er Chip og jeg er stadig en prinsesse.

Og Chap er lidt en doven fis. Han elsker at sove ude i Tobens have

Jeg har sagt til ham mange gange at en seng og en cola det ved man hvad er. Jeg har endda råbt det til ham, men hvad hjælper det???

Nå men ud over vi mente at vi fortjente at blive ønsket tillykke og der ikke skete noget på dagen, som jo altså er MANGE dage siden, det er jo den 4. juli vi har fødselsdag.
Så måtte vi jo tage det i egne poter og få sat lidt skub i sagerne.

:tillykke::tillykke::tillykke::tillykke::tillykke:

Og så vil vi jo også lige fortælle om vores nye lillebror.
Han er megasjov, men også temmelige anstrengende.
Toben siger vi skal være lidt tålmodige med ham, han er jo kun en killing siger hun.
Vi mener nu godt han kunne være lidt mere sådan I ved lidt mere sort…

Toben siger at der er plads til os alle og jajajaja det er der vel.
Her er så Theodor von Teenager.

Og i en lidt mere rædbrækket version

Når Toben har vasket ham så er han faktisk ok pæn, men I vover at sige til nogen at vi har indrømmet det.

Nå men det var egentlig bare det vi ville. Altså ønske os selv tillykke med fødselsdagen og så vise vores storsind ved at fortælle lidt om Theodor von Teenager.

:pote: :pote: :pote: :pote: :pote: :pote: :pote:

:pote: :pote: :pote: :pote: :pote: :pote: :pote:

 :pote: :pote: :pote: :pote: :pote: :pote: :pote:

Masser af poter fra os alle tre!

Tillykke Chip og Chap, med de 11 år den 4. juli, :flag: og med lillebror Theodor :flag:

:tillykke::kattedans::klappekat::kattedans: :tillykke:

Et stort tillykke med med fødselsdagen til verdensborgerne Chip og Chap. :smiley:

:flag::fløde1::flag::fløde1::flag::fløde1::flag::fløde1::flag:

Mange hilsener fra
Rags, Caithlin & Bastian

Denne tråd er simpelthen - intet mindre end fantastisk. :D:D