En paddetråd

[QUOTE=PiaB;1230737]Hvis det ikke SKAL være frisk grønt hun får, så prøv evt. LUX-shoppen.dk - Stepg har alverdens urter og ting og sager af grønt på shoppen efterhånden :slight_smile:
Og han tager ofte nye og spændende ting hjem :smiley:

min shaw’s jird er blevet SÅ meget pænere efter ½-delen af hans kost består af vildmarks-mix og div. andre tørrede urter og blomster derfra :smiley: Især rosen-bladene er han syg med! :smiley: Jeg er nået dertil hvor jeg vil til at give i hvert fald mine udstillingsørkenrotter og dem med unger nogle flere urter af de blandinger, for det har enorm forskel på pels og vækst - selv hos gnaverne! og det på trods af de ellers jævnligt får frisk grønt - så er der bare noget i de urte-mix Steph har fået hjem, som virkelig virker :slight_smile:
En medarbejder i Plantorama indkøber alt tørret grønt til sine padder hos LUX, for han har opgivet at få Plantorama til at føre dem :tihi:[/QUOTE]

:tak::tak::tak:

Taaak Pia… dér må jeg ind og lure…

Har lige siddet og luret lidt på priserne på Pre Alpin (økologiske urter) på en paddehjemmeside koster et kilo mellem 60-70 kroner – mens det samme foder på en hesteside koster ca. 175,- kr. for 25 kg !! :tihi:

http://hippolyt.dk/DK.aspx

Men… 25 kilo får mine vist aldrig gnavet sig igennem - selvom de alle bliver 100+ :rock:

Det er helt vildt med de priser - de skal have kalk med D3 vitaminer over deres mad hver gang de fodres… det er ikke så dyrt at købe…og man kan også bruge almindelige æggeskaller i stedet for…

Men så skal de have vitaminer hver 3. dag - der bruger jeg Vispumin – som er til høns…en pose med 1 kilo koster 190,- kr. – plus porto… men i en foderstofforretning kan jeg få 25 kg for ca. 150- kr…

Men de store mængder a’la 25 kg får jeg aldrig brugt – så tænker lige pludselig på, at høre i paddegruppen om nogen vil deles om det ! :lys-ide: :tihi: :ok:

Pia - hvad er en shaw’s jird:?

:slight_smile:

Mon ikke at det er en af de dejlige musser Pia har ??

[QUOTE=Tante Tut;1230743]:slight_smile:

Mon ikke at det er en af de dejlige musser Pia har ??[/QUOTE]

Minsandten om Pia Brix ikke selv har skrevet dette om Shaw’s Jird http://musgerbil.dk/?page_id=3069 med dette kære billede :hjerte:

basalt set - en ørkenrotte i dobbelt størrelse :tihi: den er mildere og mere dagaktiv dog, så det er tæt på den mest hyggelig “ørkenrotte” jeg nogensinde har haft :smiley:
Håber på, at jeg til sommer får tid til at gøre min dreng rigtig tam. Uheldigvis er de svære at opdrætte og Joe (min han) er muligvis den sidste tilbage i DK.

Og så er jeg gennem en paddetråd kommet til at kigge på gnavere :tihi: Er dybt skuffet over, at pigmus ikke har pigge :venter: :wink:

Hvorfor hedder det så en pigmus:?

Tante Tut :sorry: din tråd sådan bliver gnavet i :wink:

Tja det føles faktisk liiidt sådan :stuck_out_tongue: det er en meget mystisk “pels” de har sig :stuck_out_tongue:

ja sorry - Nu skal jeg nok stoppe med mit gnaversnak - det var også bare lige for at henvise dig til LUX :slight_smile: Steph har mange lækre lækre tørrede ting :smiley:

(jeg har lige købt ind i urter for 200,- til marts måned :ups: )

:slight_smile:

Det var da et rigtig godt link, Pia…

Nu er der indkøbt tørret vejbred, tørrede brændenælder og tørrede rosenblade… det bliver min faste leverandør, indtil jeg selv kan gå på jagt og samle og tørre… :slight_smile:

Tak Pia… har lagt linket i paddegruppen på FB – og der er sikkert andre, der synes at det er rigtig dejligt med et alternativ til Pre Alpin (som VIRKELIG kan være en kamp at få padderne til at spise) :wink:

[QUOTE=dkkorat;1230750]Hvorfor hedder det så en pigmus:?

Tante Tut :sorry: din tråd sådan bliver gnavet i ;)[/QUOTE]

[QUOTE=PiaB;1230753]ja sorry - Nu skal jeg nok stoppe med mit gnaversnak - det var også bare lige for at henvise dig til LUX :slight_smile: Steph har mange lækre lækre tørrede ting :smiley:

(jeg har lige købt ind i urter for 200,- til marts måned :ups: )[/QUOTE]

:tihi: :tihi: :tihi:

Nej-nej !!

Ikke undskylde og stoppe – det er kun hyggeligt, når en tråd udvikler sig – og jeg vil da gerne vide mere om gnavere :hjerte:

:klapper::klapper::klapper::klapper:

Der er vist mange dyr, der ikke ligner det de hedder :wink:

Jamen Tut - når først jeg snakker på gnaversnakken, så er jeg næsten umulig at stoppe igen :ups:

men jeg fortæller gerne længe om dem :smiley:

[QUOTE=PiaB;1230757]Jamen Tut - når først jeg snakker på gnaversnakken, så er jeg næsten umulig at stoppe igen :ups:

men jeg fortæller gerne længe om dem :D[/QUOTE]

:slight_smile:

Altså… du er velkommen til at gøre det her… els kan du oprette en gnavertråd ??

JEG ville elske at høre, se og lære noget om dem. :slight_smile:

[QUOTE=Tante Tut;1230758]:slight_smile:

Altså… du er velkommen til at gøre det her… els kan du oprette en gnavertråd ??

JEG ville elske at høre, se og lære noget om dem. :)[/QUOTE]

Nej nej nej - en gnavertråd er ikke velkommen :tihi:

Jeg kæmper i forvejen med, at jeg IKKE skal have ørkenrotter eller hamster :lovelove: Så sådan en tråd ville da være livsfarlig :uha:

(ja, undskyld jeg ikke reagerer sådan på padderne. De er super fine, jeg er bare mest til ting med hår :ups:)

[QUOTE=Lykke;1230760]Nej nej nej - en gnavertråd er ikke velkommen :tihi:

Jeg kæmper i forvejen med, at jeg IKKE skal have ørkenrotter eller hamster :lovelove: Så sådan en tråd ville da være livsfarlig :uha:

(ja, undskyld jeg ikke reagerer sådan på padderne. De er super fine, jeg er bare mest til ting med hår :ups:)[/QUOTE]

Åh jeg har ellers to formidlings-piger, som helt sikkert ville elske at komme hjem til nogle, som bare vil gå og hygge om dem :slight_smile:
Der kunne endda følge et akvarie, som er kattesikkert med til dem - det skal bare lige have en tung bog på toppen! :ok: (det kom de nemlig med :slight_smile: )

[QUOTE=Lykke;1230760]Nej nej nej - en gnavertråd er ikke velkommen :tihi:

Jeg kæmper i forvejen med, at jeg IKKE skal have ørkenrotter eller hamster :lovelove: Så sådan en tråd ville da være livsfarlig :uha:

(ja, undskyld jeg ikke reagerer sådan på padderne. De er super fine, jeg er bare mest til ting med hår :ups:)[/QUOTE]

:tihi: :tihi: :tihi:

Lykke… du er altså bare HERLIG !! og nu får jeg ‘ting med hår’ til noget heeeelt andet… :pose:

Tror, at jeg må en tur ud i den friske luft - den har så godt af mig…

Jeg er selv i farezonen med de skønne små musser Pia har - de er SÅ skønne - og så er de dagaktive, så jeg rent faktisk ville have stor glæde af dem :hjerte:

[QUOTE=PiaB;1230761]Åh jeg har ellers to formidlings-piger, som helt sikkert ville elske at komme hjem til nogle, som bare vil gå og hygge om dem :slight_smile:
Der kunne endda følge et akvarie, som er kattesikkert med til dem - det skal bare lige have en tung bog på toppen! :ok: (det kom de nemlig med :slight_smile: )[/QUOTE]

Dette indlæg skal Badeanden vist ikke se :slem:

[QUOTE=PiaB;1230761]Åh jeg har ellers to formidlings-piger, som helt sikkert ville elske at komme hjem til nogle, som bare vil gå og hygge om dem :slight_smile:
Der kunne endda følge et akvarie, som er kattesikkert med til dem - det skal bare lige have en tung bog på toppen! :ok: (det kom de nemlig med :slight_smile: )[/QUOTE]

Og nu er jeg allerede mentalt ved at finde et sted, de kan stå :surrender1:

[QUOTE=PiaB;1230761]Åh jeg har ellers to formidlings-piger, som helt sikkert ville elske at komme hjem til nogle, som bare vil gå og hygge om dem :slight_smile:
Der kunne endda følge et akvarie, som er kattesikkert med til dem - det skal bare lige have en tung bog på toppen! :ok: (det kom de nemlig med :slight_smile: )[/QUOTE]

Du er ikke den eneste der er meget fristet, Lykke! :surrender: