En praletråd for de kreative ;-)

Mit lille projekt…
Original billedet er her

Allerede på den lille smule, du har nået, kan man se, det er Bamse :hjerte:

[QUOTE=Elwarth;1276818]Så blev jeg færdig med mit første Christel Seyfarth-projekt:ok:

Venligst
Dorthe[/QUOTE]

Den er virkelig flot! :thumbup:

jeg praler lige over at jeg er gået i gang med noget kreativt! :ups:
Normalt rækker min koncentration til en hittemus af gangen :tihi: Nu har jeg indkøbt garn (hurra for mayflower bomuldsgarn på megatilbud! :smiley: ) og er gået i gang med det mest ambitiøse projekt ever! Mit helt eget doctor who halstørklæde! :uha:
den 4. Doctor har et totalt ikonisk halstørklæde - men det er også 4 meter langt!

Så det bliver ikke en tro kopi, især fordi jeg ville forsvinde i de farver :ups:
så jeg har halveret antal rækker (især for jeg hækler og det originale er strikket!) og så har byttet om på farverne, så det passer bedre til mig :tihi:
Så sad i går og lavede min egen opskrift - i dag skal den lige printes, så den er letter at have med i hækletasken :slight_smile:

Helt så skrappe er farverne dog ikke - det var bare lige simpel paintfarver, så det er let at se forskel :slight_smile:
Jeg er allerede nået så langt her:

Det er viklet rundt om garnnøglen i bredden - mit bud er det er omkring 20 cm bredt, men er allerede nået til 4. farve nu :smiley: utroligt jeg stadig kan koncentrere mig :tihi:
Men med udskrevet opskrift kan jeg jo krydse af, for hvert felt jeg når :slight_smile: så burde jeg kunne sætte mig “delmål” lidt lettere så :smiley:

Er godt nok spændt, på at se det færdigt :thumbup:

har fundet en rest af dit og en rest af dat og er gået i gang med en bluse - jeg håber der er garn nok, for er ret sikker på den vil blive lige mig. Men løber jeg tør for den ene farve har jeg såmen nok noget andet der kan bruges G

Opskriften er fra et ugeblad, så det kreative besår i at udnytte de materialer der er på lager

[QUOTE=Jeanette;1276428]Så har jeg været i gang ved symaskinen og lavet lidt til barnebarn nr 2

[/QUOTE]

De vordende forældre var på besøg i dag og det var guld værd at se deres glæder over det jeg havde lavet, især faderen der jo ikke vidste noget om stof valget, han syntes det var så cool og så med det samme at det var små blyanter knapper, der var sat i solskærmen, for at synboliseret moderens forfatter evner. :slight_smile:

har fundet nogle gamle bomuldsrester frem og er gået i gang med at strikke karklude så må blusen vente lidt, den er også begyndt at fylde en del

Jeg syntes jeg manglede et eller andet at nørkle med, når vi er på farten, og jeg gider ikke strikke, det syntes jeg er for kedelig og langsomt :ups:

Så jeg fik et hæklekursus af min mor for ca 3 uger siden og det blev til en hagesmæk som opstart og efterfølgende at springe ud i denne rasleterning

, syntes selv den er blevet rimelige fin

nu er jeg gået i gang med denne bilrangle DIY – Hæklet rangle bil Indrømmer den magiske ring var en udfordring :S

Det er en stor fornøjelse at hækle og giver gode positive tanker :thumbup:

Jeg er startet op på denne etui http://www.lutteridyl.dk/2012/05/opskrift-pa-haeklet-etui-til-haeklenale-clover.html og har fået lavet de to første rækker, jeg syntes ikke billederen i opskriften er helt nemme at finde ud af så googlede “hækle stangmaske bag om stangen” og får en video der viser noget andet, så nu er konen da helt rundt på gulvet :rolleyes:

[QUOTE=Jeanette;1279115]Jeg er startet op på denne etui http://www.lutteridyl.dk/2012/05/opskrift-pa-haeklet-etui-til-haeklenale-clover.html og har fået lavet de to første rækker, jeg syntes ikke billederen i opskriften er helt nemme at finde ud af så googlede “hækle stangmaske bag om stangen” og får en video der viser noget andet, så nu er konen da helt rundt på gulvet :rolleyes:[/QUOTE] Det udtryk har jeg seriøst aldrig hørt før, aner ikke hvad der menes med det. Jeg tror jeg bare ville hækle stangmasker som jeg nu plejer og så tage den der fra - ellers måske en hæklegruppe på FB kender udtrykket?

Jeg har heldigvis en mor der kan guide mig, det er også hende der har sat mig i gang, det er denne teknik jeg skal bruge Relief hækling (Tutorial Video)

Så blev barselsgaven til Victor færdig.
Krokodillen var den første jeg lavede, den er ikke så pæn, som de andre, men er alligevel lidt stolt af den :slight_smile:

Jeg har lavet lidt forskelligt på det sidste.

Huer til tvillinger.

Bamser til samme tvillinger.

Sprutter.

En mobil holder til kæresten, så han kan lade sin telefon uden den falder ned eller ligger i vejen.

Et forsøg på at lave en varm trøje/kjole til PiaB’s Rappenskralde. Hun var ikke synderlig imponeret (altså Rappe)

Jeg ville lige komme med et eksempel på noget af det kreative jeg laver - dette er et akrylmaleri jeg lavede for nogle år siden af et par orchideer jeg havde stående

Her et par fisk - en Fancy Goldfish og en Teleskobøje

Øv, billederne væk :S

Ryggen havde en god dag i går og jeg valgte at bruge den ved symaskinen og fik brugt lidt rester samtidig med jeg fik rettet et par mønstre til.

[QUOTE=Jeanette;1289122]Øv, billederne væk :S

Ryggen havde en god dag i går og jeg valgte at bruge den ved symaskinen og fik brugt lidt rester samtidig med jeg fik rettet et par mønstre til.

[/QUOTE]

Det er simpelthen så godt :smiley:

På face har jeg et album med det jeg har lavet de sidste 2 år, det bliver ikke til så meget som før i tiden, hvor jeg bla har syet flere komfirmationskoler om til dåbskjoler, samt lavet gallakjoler til min datter, foruden tøj til børnene og mig selv

https://www.facebook.com/jeanette.trillingsgaard/media_set?set=a.10209372962018438.1073741872.1155594548&type=3&uploaded=8

[QUOTE=Jeanette;1289124]På face har jeg et album med det jeg har lavet de sidste 2 år, det bliver ikke til så meget som før i tiden, hvor jeg bla har syet flere komfirmationskoler om til dåbskjoler, samt lavet gallakjoler til min datter, foruden tøj til børnene og mig selv

https://www.facebook.com/jeanette.trillingsgaard/media_set?set=a.10209372962018438.1073741872.1155594548&type=3&uploaded=8[/QUOTE]
Desværre ikke tilgængeligt.