En rigtig solstråle historie

I aftes mens jeg stod og lavede mad kiggede jeg ud af vinduet og så til min store skræk en skruptusse som var faldet i poolen. Den kunne ikke komme op af sig selv så Finn :hjerte: blev sendt ud i hu hej fart for at fiske den lille mand op.

Efter at han var kommet op blev han siddende i nettet og ville ikke flytte sig, dog kunne vi se han var i live fordi han blinkede med øjnene.

Her til morgen var han væk :wehu:

arrrrh… Hvor fiiint :smiley:

Selv tudser skal have lidt hjælp en gang i mellem :slight_smile:

Hvor er det en dejlig historie, særlig når man tænker på hvor mange der løber skrigende bort, bare de høre navnet skrubtudse.
Vi har en stor skrubtudse der bor i vores drivhus og det har den gjort nu i flere år.
Leopold prøvede at stikke snuden ned til den, hvilket resulterede i at han måtte med ind og få skyllet mund, sådan skummede han, men så kan han lære at lade dem være i fred:)
Jeg er glad for at høre den var væk her til morgen, så håber vi den er blevet lidt klogere af den oplevelse.
Knus Elin

Tusind tak for den søde historie Birthe…:wehuu:

Jeg sidder og smiler af glæde - og tænker på mine 2 skruptudser.
Frederik og Frederikke - som stadig sover vintersøvn.

Frederik har jeg haft i 20år.
Han boede her, da jeg købte huset.

Frederikke har jeg “taget” fra en mand, som ville slå hende ihjel.
Hende har jeg haft 12/13 år.

Da jeg var lille så samlede jeg altid frøunger på amagerfælled, eller skrubtusser i en spand i sommerhuse.

De skulle slippes fri steder hvor der ikke var vej lige i nærheden så de ikke blev trådt på :slight_smile:

Jeg synes de er helt igennem fantastiske - frøer og tudser. og de betyder SÅ meget for vores miljø :slight_smile:

:wehuu::wehuu::wehuu:

Nååårh… jeg elsker skrubtudser… hvor var den heldig at blive fisket op, den har nok ikke så godt af klorvand.

Nååårh… jeg elsker skrubtudser… hvor var den heldig at blive fisket op, den har nok ikke så godt af klorvand.[/quote]

Vi har ikke klorvand Therese men saltvand. Dog er saltindholdet så lille at vi dårlig bemærker det.

Vores rensesystem til poolen er et omvendt osmosis system, det vil sige at vi ikke benytter kemikalier i vores vand.

[quote=birtheras;156694]Vi har ikke klorvand Therese men saltvand. Dog er saltindholdet så lille at vi dårlig bemærker det.

Vores rensesystem til poolen er et omvendt osmosis system, det vil sige at vi ikke benytter kemikalier i vores vand.

http://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_osmosis[/quote]

:ok::ok::ok:

Hvor godt at høre, at I tænker på miljøet… og hvor er jeg bare en lille-bitte smule misundelig… jeg er et værre badedyr, jeg elsker vand…

:plask:

Dejligt at tudsen blev reddet :wehu:

Ellers er mindre kønne dyr jo i fare for at blive klasket - de har ingen ret til livet åbenbart.

:s:S:S:S