En simpel marinade? Er det muligt?

Jeg skal have mine forældre til middag på tirsdag, og jeg er selvfølgelig igang med at sammensætte maden. Jeg har allerede taget kyllingbryst ud af fryseren, og jeg kunne enormt godt tænke mig at marinere dem med blåbær (har smagt det med skovbær før og det smager VILDT godt :savle: )

Jeg har aldrig været god til at lave marinader, men jeg nyder at bruge dem fra tid til anden. :thumbup:

Jeg tænker at jeg ville tage nogle blåbær og noget god olie og så en tur med stavblenderen og så skal kyllingen marinerer natten over (det giver forøvrigt også en super flot farve) :fin:

Er der nogen der ved om sådan en simpel marinade kan lade sig gøre? :?

Aner det ikke, men prøv at søge på google…:slight_smile:

er prøvet, men har ikke fundet en jeg synes var god til mit køkken…

en marinade skal have flere smagsoplevelser.
Gerne noget sødt, noget surt, noget stærkt og noget salt.

Jeg tror jeg ville bruge fx en summerbys med hyldeblomst, en håndfuld blåbær og en anelse chili.

hyldeblomst lyder godt, chili er no-go i mit køkken. Jeg kan ikke lide stærk mad…

Men jeg fik til gengæld lige en fantastisk ide: Lakridspulver!

Honning og krydderurter er også en god kombi synes jeg - blandet med rapsolie.

Hvad kom marinaden så til at bestå af…jeg så billederne i en anden tråd og det ser lækkert ud :slight_smile:

den endte med at bestå af en temt cider med hyldeblomst/blåbær, blåbær og sød lakridssirup fra johan bülow-

det blev bare SÅ godt, og det smagte lige så godt idag til rester… Det kan helt klart anbefales!

[QUOTE=Helene C;898842]den endte med at bestå af en temt cider med hyldeblomst/blåbær, blåbær og sød lakridssirup fra johan bülow-

det blev bare SÅ godt, og det smagte lige så godt idag til rester… Det kan helt klart anbefales![/QUOTE]

Ok, havde du det liggende i marinaden…og så stegte det hele med?

det lå i marinaden i små 24 timer og så tog jeg dem op af marinaden og på en pande med en lille smule varm olie på…

ok, tak.:slight_smile:

Jeg synes nemlig, at der var rimelig meget lækkert “snask” på din pande fra marianaden…men jeg kan jo hælde lidt på.
Det skal jeg prøve at lave, det så lækkert ud…men jeg kommer også lidt finthakket chili i…