En tråd om..... COLA

:):slight_smile:

Mit navn er Therese, og jeg er Cola-holic.

:sshh:

Er der andre, der tør gå til bekendelse ??

:bebe:

Jeg SKAL have 1/2 liter Cola light hver aften, når jeg sidder og hygger mig.

:drik:

Så skal vi gå lidt videnskabeligt til værks, og få punkteret et par myter om at Cola æder vores tænder, er vanedannende og nowet ??

:engel2:

Tør du indrømme din afhængighed af Cola ??

:slight_smile:

:klappe::klappe::klappe:

Det var flot, Tante! :thumbup:

Jeg tør indrømme at min kæreste er Cola-holic. :tihi:

Det var flot, Tante! :thumbup:

Jeg tør indrømme at min kæreste er Cola-holic. :tihi:[/quote]

:rødme::rødme:

Tak… det var bestemt heller ikke nemt at slippe det ud på et offentligt forum, det har kostet mig mange søvnløse nætter - men det MÅTTE ud nu - og IH ! hvor det lettede…

:tihi:

Jeg hedder Dorthe, og jeg er cola-holic. :drik:
Jeg er sikker på, at jeg ikke overlever dagen, hvis der ikke er cola i huset.
Ih, det gjorde godt, at indrømme det offentligt :woohoo:

[quote=DortheM;525047]Jeg hedder Dorthe, og jeg er cola-holic. :drik:
Jeg er sikker på, at jeg ikke overlever dagen, hvis der ikke er cola i huset.
Ih, det gjorde godt, at indrømme det offentligt :woohoo:[/quote]

:klap::klap::klap:

Det var modigt gjort, og letter det ikke bare en lille smule at sige det højt ??

:slight_smile:

Skrev Tut som altid har Cola’er i huset - jeg kunne hoppe på tungen til Roskilde for at få én, hvis jeg var løbet tør - hvilket endnu aldrig er sket.

:inlove:

Jeg hedder Tine, og jeg er også cola-holiker…

Vi har 5 rammer cola :confused:

Jeg har prøvet at stoppe, men det holdte kun to uger…

Jeg hedder Louise, og jeg er afhængig af Cola
Jeg drikker cola hver dag, som regel en dåse hver aften.

Jeg stempler også ind klubben for Cola-holic’s
Jeg har stadig alle mine tænder selvom jeg drikker Cola :klapper:
Er jeg afhængig - det må jeg svare ja til !

Det foretrukne mærke er Coca-Cola, men “slave-mærket” fra Fakta er også okay.
Jeg tør slet ikke skrive, hvor meget Cola der bliver drukket i vores hus (lad det være min lille hemmelighed) :tihi:

Jeg hedder Susanne og jeg er cocaholiker. Og jeg har det godt med det :slight_smile: Og mine omgivelser ved det og har lært at leve med det. Faktisk er det sådan på udstillinger, at der blandt den hektiske aktivitet i sekretariatet lige før best in show også nævnes flere gange: Nu HAR vi vel husket at sætte en cola op til fru formanden, så hun ikke besvimer midt i det hele :høhø:
Vi kan finde på at køre til Tyskland og købe 25 rammer Coke light - og en ramme øl! (Gemalen er også ramt!) Jeg drikker coke light til min morgenmad - og som regel står der også lidt på mit natbord… Vi har besøgt Coke museet i Atlanta - vi betragtede det næsten som en pilgrimsrejse :smiley:
Jo, det hedder cocaholiker i min situation! (Men det er altså kulsyren der trækker mest…)
VH
Susanne

Jeg kan ikke udstå lightprodukter.

Men for filan da, jeg kan drikke ægte Cola!
Og det skal ægte Cola. Ikke noget med efterligninger. Den røde klassiske Coke er GOD.

Men Coca Cola Cherry og Pepsi Twist er lige i hælene på den.

Jeg har det bedst med en liter om dagen.

:):):slight_smile:

Tak for alle jeres betroelser…skal lige et par omgange rundt om Degnemosen - men jeg vender tilbage…

:rock:

Jeg er ikke afhængig af cola…kun Pepsi max, men det skal også forfindes her i huset, ellers overlever jeg ikke.
Har prøvet at trappe ned og stoppe, men hu ha da, det gik slet ikke.

Knus Elin, der lige skal ud i det store udendørs køleskab og hente en ny Pepsi Max

Pepsi Max er vel også en slags cola … og DET er godt!

Indtil for ganske få måneder siden havde jeg ikke drukket noget som helst cola i mange, mange år - men så fik jeg den fikse idé lige at prøve en Pepsi Max, og det er jeg så blevet en smule afhængig af … godt det ofte er på tilbud :smiley:

Jeg må også ty til bekendelse og melde mig under fanerne som colaholiker…

Og jeg drikker kun een slags cola >>> Coca Cola <<<
Ikke noget billig-efterlignings-sprøjt…!

Jeg vil dog også indgyde håb til jer andre. Min afhængighed har været langt værre end den er idag. Jeg blev sat på aftrapning engang, og det var godt nok hårdt. Men mit behov for Coca Cola er langt mindre idag, end det har været…

Jeg kan godt klare et par dage/op til en uge uden Coca Cola. Men SÅ skal jeg altså også ha noget! :høhø:

Pepsi Max er min gift. Jeg er så heldigt stillet, jeg slet ikke kan lide den “ægte” vare med alt det klistrede sukker, så jeg behøver i det mindste ikke bekymre mig om kalorieindholdet :slight_smile:

Og godt det samme. For jeg kan lige som Susanne W drikke det døgnet rundt. Også om natten og first thing om morgenen.

Til gengæld har jeg fundet ud af, at jeg godt kan undvære det. De gange, hvor jeg kommer ind i en god stime med at spise sundt, drikker jeg også en masse vand. Og så opstår trangen faktisk ikke så ofte.

[quote=Tante Tut;525036]:):slight_smile:

Så skal vi gå lidt videnskabeligt til værks, og få punkteret et par myter om at Cola æder vores tænder, er vanedannende og nowet ??

:engel2:

Tør du indrømme din afhængighed af Cola ??

:)[/quote]

Jeg tør godt indrømme min afhængighed, den står på ca. 1½l Coca Cola hver evig eneste dag, fra morgenstunden til jeg går i seng.

Men jeg må desværre holde liv i myten om at cola æder vores tænder, da mine er blevet skadet så meget at flere er rykket ud, og flere er på vej til det. Men her kommer skrækken for tandlæger så ind og spænder ben.

Vanedannende er det skam også, jeg får hovedpine g bliver sur og gnaven, hvis ikke jeg får det.
Jeg har været vænnet af med cola i 3-4 mdr. efter en stor tandlæge omgang, men faldt desværre i igen, fordi jeg mente at jeg da godt kunne styre det med kun et glas om dagen. :uha:

Guuuuuud …hvor jeg føler mig mærkelig, for jeg kan ikke fordrage det stads. Jeg drikker ALDRIG cola eller andre sodavand for den sags skyld - Næhhh lad mig beholde min højtelskede kaffe :slight_smile:

Det kan jeg godt forstå, jeg ville også føle mig mærkelig hvis jeg var dig. :stuck_out_tongue: :høhø:

Nej det er ikke ondt ment, jeg kender faktisk flere som ikke kan fordrage sodavand, deriblandt en knægt på 15 år.

jeg er i hvert fald ikke afhængig! :pose:
jeg kan sagtens stoppe… jeg kan sagtens stoppe… eeehhh jeg kan SAGTENS stoppe! jeg kunne stoppe i morgen hvis det skulle være…
Jeg er slet ikke afhængig af det! :pose:

hvis jeg ville, kunne jeg stoppe lige nu!

så let som ingenting…

:S :S :S :S

jeg har bare ikke lyst :engel::never:

fordi :likeit: :drik:

Ikke, at jeg drikker det hver dag, og slet ikke nu med min stor-dumme mave - men cola light, dvs Pepsi Max eller Cola zero, er altid på køl, så jeg kan hælde en god ½ ltr kold koffeindrik op :savle: