En underlig fornemmelse

Hejsa

Hmm har siddet et par dage og overvejet om jeg skulle skrive dette indlæg, men har virkelig brug for et råd. Sagen er vores lille killing Copyright har været holdt hen nogen uger til en anden opdrætter. Vi har skrevet en del sammen og snakket med hinanden… Jeg kender ikke personligt så meget til dette opdræt og er virkelig i vildrede med at sælge hende til dem.

Jeg kan ikke sætte finger på noget som de har sagt eller gjort galt, men noget i min mave knudre bare sammen ved tanken om det. Jeg har derfor selv valgt de ikke skulle betale depositum og havde egentlig lovet de måtte følge hende til hun blev 10 uger, men nu overvejer jeg at skrive til dem vi ikke vil sælge hende og så beholde hende selv.

Det er ikke fordi vi absolut vil beholde hende selv, men er virkelig bare så meget i tvivl lige nu. Hvordan ville I selv reagere hvis en opdrætter skrev til jer at den killing i havde fulgt i 4 uger nu alligevel ikke var til salg og de ville beholde den selv. Eller meldte ærligt ud at de havde en træls mavefornemmelse og valgte at følge den ???

Er jo ikke ude på at såre nogen og vil helst ikke fremstå som komplet useriøs heller :S

MVH
Gitte

Gitte - stol på din “mavefornemmelse”!

Om opdrætteren bliver sur, gal eller skuffet er en engangsoplevelse, og vedkommende finder nok en killing et andet sted.
Dette er intet imod, hvordan du selv fremover vil have det ved at gå og være i tvivl om, hvordan katten har det, og om du skulle have ladet være med at sælge den.

Sig blot, at du er ked af det, men at du af forskellige årsager har valgt at beholde killingen selv (eller at sælge den til anden side).

Enig -thumbs

Enig -thumbs[/quote]
Også enig… Jeg har selv haft gjort det…

Tak for jeres råd. Jeg vil i aften skrive dem en mail og forklarer sagen, så må de som Brita siger blive sure eller ej.
Kan bare ikke gå og holde ud og tænke på om hun nu får det godt, er virkelig på vagt efter jeg har måtte sande en person jeg stolede på var alt andet end katteven …

MVH
Gitte

Stol endelig på dig selv og sig fra, hvis noget virker forkert - det er én af de ting, der viser, at man er en seriøs opdrætter efter min mening. En dårlig mavefornemmelse kommer ikke af ingenting…

Takker. Har sendt dem en mail nu - er lidt nervøs for hvordan den modtages, men kan bare ikke lade hende flytte lige til dem, så har besluttet hun bliver hjemme

MVH
Gitte

En klog mand sagde en gang til mig " husk på - der er kun een som ejer dine killinger - og det er DIG… Og ingen andre… "… Den device er jeg gået efter mange gange - især når den der underlige mavefornemmelse kommer… næsten snigende uden at sige hvorfor…

Det positive er jo - at du ikke har taget noget depositum - så der er rene linier imellem Jer… I hvert fadl på det område… :slight_smile:

Håber du får et positivt svar :slight_smile:

Enig -thumbs[/quote]

Hej Karen

Brug knappen næste gang - [bigloony]

Enig -thumbs

Åhhhhh hvor jeg dog klokker i det lige nu - UNDSKYLD

Vidste ikke at ENIG-knappen fungerer som den gør - dejligt at den er kommet -thumbs

Med den staveform i navnet må jeg antage det er mig du mener, Gitte…og kan kun give dig ret.
Jeg plejer at sige at jeg bruger min grønne mand i baghovedet (han er ikke grøn fordi han er positiv…han er blot af farven grøn) -høhø …og han er det samme som din mavefornemmelse.
Men jeg bruger ham flittigt OG så det faktum jeg har en kat der også har en grøn mis i SIT baghovedet. Hun og jeg ser alle mislingekøbere an og jeg kan læse hende som hun kan mig. Ved godt følgende nærmest lyder som det rene antropomorfisme (at menneskeliggøre et andet væsen og her er det så Nana (sort MCOmissepige, tip-tip oldemor, selv født 31 børn) og så klog jeg undres hver eneste dag selvom hun om 5 dage har boet her i 8 år. Men hun og jeg har et teamwork som ingen andre og det er super. Vi ser nemlig alle der kommer her an …sammen.
Følg du bare din mavefornemmelse…den kan du nemlig fortsætte at leve med, det ville dumåske IKKE at vide eller rettere sagt være itvivl OM misling fik det godt eller ej.
Det VAR meget nemmere hvis vi solgte badetøfler, trillebørre eller noget 3. som ikke trak vejret, men NU er det engang levende væsener med en smertegrænse, vi gør i, og så kan det ALDRIG være forkert at gøre noget man føler er til deres gavn.
Tillykke med din beslutning. Den kan du leve med -pote

Der vil jo nok altid være folk, der ikke er særligt vilde med os ind imellem - og som måske finder på at sige usandheder om os. Men bliver vi først uvenner med os selv, fordi vi ikke er ærlige overfor det vi føler indeni er det meget værre. For vi slipper ikke for os selv og vores samvittighed.

Måske tager du fejl med hensyn til denne person, hvis andre skulle komme med sin mening. Men du er ikke andre, du er dig selv … og bliv endelig ved med at være det. Respekt for at du stopper op.

Enig -thumbs

Jeg har faktisk een gang haft samme fornemmelse.

Istedet for at gøre som du Gitte, valgte jeg at spille med åbne kort og fortælle familien at jeg var i tvivl om, om jeg ville sælge til dem fordi … sådan og sådan og sådan…

Det blev efter omstændighederne vældigt godt modtaget, og lærte mig, at det er måden at gøre det på, istedet for at ty til forklaringer som måske ikke helt holder vand.

Brita og Lene snakker om kloge og vise mænd, en af slagsen sagde engang til mig, at løgne kan være svære at huske, men sandheden husker man altid.

Iøvrigt stor respekt for at du vælger ikke at sælge killingen.

KH
Linda

Tak endnu engang.
Jeg har det rigtig godt med den beslutning og er sikker på jeg nu efter flere dage og have lagt søvnløs for at gruple og spekulrere, får en god nattesøvn i nat.
Har forklaret i mailen at det ikke er noget de har gjort eller ikke gjort som er årsagen til det, men at jeg i min mave har en fornemmelse af at dette ikke er det helt korrekte for min misling og at jeg kan se de jo har opbakning fra andre opdrættere i deres område og jeg derfor vil ønske dem held og lykke med at finde lige den rette kat for dem. Har været ærlig om årsagen til dem, nemlig jeg ikke kan sætte finger på noget - men vælger at følge mit hjerte og min mavefornemmelse.

Jeg indrømmer blankt at jeg er blevet mere påpasselig med at sælge mine killinger, af skade bliver man klog…

MVH
Gitte

Lad os håbe det - og ellers er vi her jo igen i morgen :slight_smile:

-ked Så meget for at være ærlig, har lige fået en meget vred mail retur fra den interesserede opdrætter.Men suk blev da ked af den sure mail.

MVH
Gitte

“Men suk blev da ked af den sure mail.”

Gitte, du skal da tværtimod være glad :slight_smile: , for den bekræftede jo kun din “mavefornemmelse”.
Havde det nu været en venlig og forstående mail, ville du nok alligevel have fået lidt dårlig samvittighed.
Det er der ingen grund til nu.

For det første: Det er jeg rigtig ked af :frowning: Jeg kan godt forstå du er trist pga. den mail.
For det andet: hvad bilder hun sig egentlig ind? Du er da i din fulde ret til at sige nej og hvorfor søren vil hun overhovedet købe en killing hos dig, hvis du er sådan en dårlig opdrætter?
Ih jeg er lidt gal lige nu - jeg ved godt jeg kun har mødt dig en gang på udstilling, men du virkede altså rigtig sød og rar og jeg kan da godt forstå du passer på efter den oplevelse du har haft for nylig.
Som Mega skriver, så bekræfter det jo bare at det var det rigtige valg.
Stort knus fra mig og lad så være med at tænke mere på hende - det er i allerhøjeste grad hendes problem og ikke dit. Det er altså din killing og en opdrætter burde da kunne forstå at du følger din mavefornemmelse.