En venlig tanke til opdrættere

Inspireret af en anden tråd. :?

Kunne jeg som kælekatte-ejer tænke mig at vide.
Når I opkalder jeres killinger - tænker I aldrig på, om navnet kan anvendes af de nye ejere/slaver for killingen :S

Nææ men nu har jeg fundet 4 nave som sagtens kan bruges Aviaya, Avallon, Albert og Alladin. Men jeg skal helt sikkert have et hjerne kuld på et tidspunkt :slight_smile:

Egentlig ikke, for folk må kalde deres mus lige hvad de lyster.
Men kommer de i tiden får de da lov at få del i navnegiveriet…og har de oven i købet et navn der begynder med det rette bogstav trækker jeg mig.
Kamikaze’s Enjoy Dallas er et godt eksempel.
Han hed egentlig Eja Dobbo (ved godt Charlotte Reuters bog om en mis hedder Aja Dobbo, men jeg lavede det lige om :tihi:)…men da Benny og Lisa kom her ville de hellere have han kom til at hedde Enjoy Dallas for det var meningen han skulle hedde Dallas…de havde en Boston der hjemme.
Dallas bor forøvrigt i Them :pote:
Det handler om, OM stamtavlerekvissitionen er sendt ind eller ej.
Det sker som oftest i killingernes 8. uge. Jeg har jo sjældent svært ved at farvebedømme mine killinger :ups:…kun en gang…hun er blå smoke og det endte også med jeg måtte have stamtavlen retur og så få den lavet om…på min regning selvfølgelig. Ejeren VAR oplyst om hun kunne være smoke, så det var helt ok.

De navne ville jeg som køber beholde - så det kan altså lade sig gøre :tihi:

[quote=Mona Jensen;213588]Inspireret af en anden tråd. :?

Kunne jeg som kælekatte-ejer tænke mig at vide.
Når I opkalder jeres killinger - tænker I aldrig på, om navnet kan anvendes af de nye ejere/slaver for killingen :S[/quote]
Nej :wink: De fleste finder enten en afart af det registrerede navn, eller også har de måske allerede deres eget navn til katten. Andre gange igen kommer kaldenavnet af kattens opførsel, og det er ikke altid, det viser sig, før killingerne bliver navngivet.
Hvis man skulle tage hensyn til kommende ejere, når killingerne navngives, så ville det ganske enkelt blive for besværligt. Men som jeg skrev i anden tråd, så får den nye ejer mulighed for selv at vælge et andet navn indenfor det valgte tema, hvis ejeren er fundet, før killingerne registreres.

Mine killinger hedder noget frygteligt fint på stamtavlen, men vi kalder dem jo selv “kælenavnene” :slight_smile:
DeLaCour’s Ambroise Atomo - Atomo
DeLaCour’s Felicienne - Feli
DeLaCour’s Blanchefleur - Fleur

For mig, kan folk kalde mine killinger hvad de vil :wink: Bare de får det godt.

Jo, den ulejlighed har jeg skam gjort mig flere gange – med det resultat at folk kalder deres katte alt mulig andet ,end det navn jeg har givet dem. Hvis de skulle hedde det folk vil kalde dem kræver det jo jeg ved det inden registering osv og skal jeg så have en killing gående rundt her uden navn i 3-4 måneder? Som sagt, den ulejlighed har jeg gjort mig - engang.

I øvrigt kan jeg ikke se hvad betydning det har at katte hedde ét på papiret og noget andet i sofaen.

Frit efter hukommelsen :rock:
Aviaya…Kiki
Anelka…Neller
Bebeto…Bebeto
Binalto…Binalto
Beloki…Beliko
Cedille…Cedille
Cocu…Cocu (og kysserøven)
Charlie…Charlie
Chanell…Chanell
Cicero…Felix
Cirkeline…Cirkeline
Diao…Dimse
Emanuel Petit…Batman
Enjoy Dallas…Dallas
Emmeli…Shiva
Emersom…Saro
Ebony…?
Esso Si…Esso
Eddie Murphy…Eddie
Findus…Findus
Felix…Felix
Florissa la Lune…Luna (jeg kaldte hende Florissa og hendes ejer havde i forvejen sagt hun skulle hedde Luna…derfor)
Fabio…Harley
Figo…Nemo
Galooli…Galooli
Ganesha…Ganesha
Gatito…Gatito
Guti…Cantona
Gobo…Gobo
Herbie…Giggs
Honda…Honda
Habibi…Habibi
Honey blue…Honey
Halina…Muffin
Hannibal…Hannibal
Houdinia…Mille
Inzaghi…Zaghi
Izumu…Baloo
Inicki…Trolle
Japador…Fnulle
Joseba…Soya
Kali ma Linka…Musse…men bleb omtalt ved sit rigtige navn når ejeren fortalte om hende
Kallisto…Kallisto
Kitty Yosimity…Miv og tvebakken…FY Marianne -høhø
Kuranyi…Kuranyi
Kofee Fie…Mimi
Karim Zaza…Trolde
La-Toya…La-Toya
La-Layla…La-Layla eller skrubbedissen
La-Kris…La-Kris
Le-Ander…Flander eller tåbeligheden
La-Rissa…Rissa
Li-Nea…Li-Nea
Lo-Oya…Nimbus
Lo-Touli…Lo-Touli
Montoya Panter…Panter
Mammut MIssemand…Missemand
Miss Moneypenny…Missepige
Milau…Milau
Naya Nuki…Naya eller Muggi
Nanoq…det har Helle allerede skrevet i en anden tråd
Nanoo…ved jeg ikke…har tabt kontakten desværre
Naidoo…Naidoo
Nedidi…didi
Nefy…Brutus
Naquin…?
Ouna…Ouna
Otto…Otto
Oline…Tara…og en masse andet :fløjte:
Oè…Mulle…ikke også Elin :pote:
Pipo…Pipo
Puyol…Puyol
Pele…Pille
Pepita…Pepita
Qunigo…Quini…ham campisten Denise hærges af :rock:
Ranya…Ranya
Rasmis…Rasmis
Rasmus…Rasmus
Ryan Trofast Thomsen…Thomsen (har lige fået en mail fra ham…han bor sammen med Savannah hittemis)…og han er opkaldt efter min dyrlæge…dog hedder Ryan ikke trofask med ER det :ok:
Riahnna…Riahnna
Rosita…Rosita (skal besøge hende iaften)…deler grus med hendes slaver
Sahè…tro det eller lad være, han hedder fisme Sahè…og bor sammen med La-Rissa og Li-Nea
Saluniki…Emil
Sigariah…Sigariah
Totti…Sofus…ham frisøren fra i vinters…så han blev også kaldt Totti Knudsen efter ham hairstylisten
Taribo…Giggs
Tiago…Roony
Tabita…Tabita…OG SLEM :pote:
Håbr så der kommer nogle smukke U’er d. 30. denne måned og en flok V’er d. 4.-5. sep. :thumbup:

Jo, jeg tænker over det, at navnet er kaldbart - vel vidende at de fleste ikke vil kalde katten det navn jeg vælger alligevel.

Mine har heddet:

Aslan
August
April
Bella
Coco
Calvin

Jeg giver som regel først mine killinger navne når de viser personlighed eller efter specielle situationer.

f.eks.
Daily News - han havde altid så meget han skulle fortælle når jeg kom hjem

Duty Free - han var en erstatningskilling

French Connection - han far var fransk

Givenchy kuldet: Pour Homme, Extravange, Xeyrus Rouge og Lucky Charm- fransk far

O Sole Mio og Phantom of the Opera - ejeren til faderen spiller i operaen i Oslo

osv, osv - de nye ejere på kalde dem lige hvad de lyster:-)

Næ. Tænker på om det passer til katten og om jeg har brugt det før.

Tja både og. Jeg kan godt lide temakuld og derfor ville jeg have sådan et. Efter at have været igennem mange forskellige temaer besluttede jeg for “de mere utraditionelle” navne fra Løvernes Konge - altså ikke Simba og Nala. Derfor blev det til Sarabi, Rafiki og Sarafina.

Sarabi bliver hun ved med at hedde for hun bor her og jeg kan godt lide navnet. Rafiki passer enormt godt til ham og den umiddelbare melding er da også at han får lov at beholde det, men skulle han få et andet navn går det nok også - herhjemme hedder han også bassemanden. Sarafina er den eneste hvor jeg ikke var helt tilfreds med navnet, fordi jeg ville have navne der endte på en I-lyd. Hun hedder dog Sarafina hos os, men hun må gerne skifte navn :slight_smile:

Jeg valgte meget hurtigt nye navne til Guinness og Bailey, der på stamtavlen hedder henholdsvis Gable og Gosh. Galliano hedder Galliano på stamtavlen - fordi jeg var fundet, før stamtavlen blev rekvireret og opdrætter mente, det skulle passe til min “hjemmebar” :smiley: Sander hedder Alexander og det er for langt for ham - så mange bogstaver kan hans lille blondinehjerne slet ikke overskue :slight_smile:

Hvis jeg kunne få indflydelse på “lillesøsters” navn, skulle hun hedde Molly Malone, men ellers får hun sandsynligvis kaldenavnet Molly - uanset hvad stamtavlen siger.

Når jeg engang selv skal til at navngive, bliver det efter alfabetet/temaet med navne, der kan bruges - men det er jo stadig ikke garanti for, at de bliver det. Og i mine øjne er det også ret ligegyldigt.

Jeg syntes Sarafina er SÅ smukt et navn…Min Mandalay hedder det også OG det er hendes opdrætters stamnavn. Jeg er helt sikker på Sarafina udover at være et navn i Løvernes konge-filmen, også betyder noget.

Helt enig. :ok:

Vi må jo desuden kun bruge det samme navn én gang - logisk nok, for ellers ville der da blive kaos i stamtavlerne - men på kaldenavnene er der frit slag. Der findes mindst fem hankastrater fra mit opdræt, som i deres nye hjem hedder Simba, og det kunne de jo ikke alle have heddet på stamtavlen. Skulle jeg så lave lutter Løvernes Konge-kuld og kalde killingerne Simba I-II-III osv. for at mine købere kunne bruge navnene?

Enig igen. :ok:

Og Mona, af nysgerrighed: Hvis vi “skal” give navne, som de nye ejere kan bruge, skulle vi så ikke også begynde at “kræve” at de nye ejere rent faktisk brugte dem? Nej, vel? :stuck_out_tongue:

Nej det vil jeg ikke tænke på, når jeg får killinger

Nu har jeg gennem tiden været igennem alfabetet så mange gange at det hensyn er opbrugt-høhø
Men jeg spørger da nogle gange om folk har et navn klart deres lille misling skal have.
Marina

Næhhhhh, jeg må indrømme at jeg ikke tænker på de kommende ejere når jeg navngiver mine killinger - Som skrevet før, så er det jo op til de nye ejere at kalde killingen lige hvad det passer dem - Det blander jeg mig ikke i :-))

Jeg har da aldrig brugt et sekund på at spekulere på de navne mine katte har på stamtavlen. Prettys stambogsnavn er kun i mine tanker når hun deltager på udstillinger, hvor hun selvfølgelig er tilmeldt med det navn som står på stamtavlen.

Jeg kan slet ikke se problemet ??

Har googlet lidt og det er åbenbart en anden stavemåde af navnet Serafina, her er hvad der kom frem om det navn

The girl’s name Serafina [I]\s(e)-rafi-na, ser(a)-fina[/I] is a variant of [B]Seraphina[/B] (Hebrew), and the meaning of Serafina is “burning ones”.
The baby name Serafina sounds like Serofina, Serafine and Sarafina. Other similar baby names are Serina, Savina, [B]Sarina[/B], Sevanna, Seraphine, [B]Serena[/B], Seryna, Serinna, Serinah, Serenna, Sereena and Zerlina.
Serafina is an uncommon female first name and a very rare surname (source: 1990 U.S. Census). Displayed below is the baby name popularity trend for the girl’s name Serafina. Compare Serafina with related baby names.

Undskyld OT

Mine killinger bliver født her hos mig og de har en helt speciel tilknytning til mig og mit opdræt, og derfor er det mig der navngiver dem, alt efter deres personlighed og mine følelser for dem -love

Jeg har valgt at navngi’ efter alfabetet og har også her nogle navne som jeg specielt har et forhold til . . . .feks. da jeg nåede til J SKULLE der bare være en JEPPE imellem på en el. anden måde . . . . . og det hedder han hos mig og på Stamtavlen. Hvad den nye ejer så vil kalde ham, er jeg græsk katolsk overfor -engel

Der har da været et par stykker, som har været med til at vælge, fordi det nu lige passede sammen.

Og så er jeg også med på holdet mht. Stamtavlerekvisitionen . . . . den har en tidsbegrænsning.