Endelig en god oplevelse hos dyrlægen for Bølle

I går var det tid til den årlige sundhedsundersøgelse og vaccination for Bølle og Sputnik.

Sidste års undersøgelse og vaccination var en af grundene til at jeg blev medlem af Kattegale, da jeg havde spørgsmål til at Bølle blev dårlig efter vaccinationen og ikke var sig selv før over et døgn efter.

Jeg har forklaret Bølles ændrede adfærd til dyrlægen og der var tale om at de ville prøve en anden vaccine for at se om det ville hjælpe, men efter noget mere snak mente dyrlægen at der kunne være tale om at Bølle kunne have smerter efter vaccinen. Han mente at noget smertestillende kunne gøre en forskel.

Da vi kom ind til dyrlægen fik Bølle først lov til at gå rundt længe på gulvet og det var han helt afslappet med. Dyrlægen frugte rigtig lang tid på at nusse og snakke med ham. Bølle var ganske afslappet og stangede både mig og dyrlægen - gode tegn :slight_smile:

nå, men vi skulle jo til den alvorlige side af sagen så Bølle skulle op på bordet. Her kurrede han lidt men fandt sig først i at blive vejet og derefter i at få to sprøjtet en smertestillende og vaccinen. Dyrlægen gav ham et meget hurtig tjek, for ikke at stresse ham yderligere og for at han skulle ha’ en god oplevelse hos dyrlægen. Bølle prøvede ikke på noget tidspunkt hverken at bide eller rive hvilket er helt usædvanligt når der er dyrlæger involveret. Jeg var meget stolt af ham. Jeg fik desuden metavinsyren medhjem som Bølle skal have her i weekenden.

derefter blev det Sputniks tur, og hun opførte sig eksemplariskes som altid :slight_smile:

Nå, men hvordan gik det første halve døgn så?

Bølle har været helt sig selv. Der har ikke været noget overhovedet. Han spiser, drikker, vil gerne ligge hos mig og har været i løbegården. Jeg er simpelthen så glad for at der er fundet en løsning på problemet, for jeg kunne se at det blev værre og værre for hver vaccination.

[QUOTE=Bølles mor;1035330]I går var det tid til den årlige sundhedsundersøgelse og vaccination for Bølle og Sputnik.

Sidste års undersøgelse og vaccination var en af grundene til at jeg blev medlem af Kattegale, da jeg havde spørgsmål til at Bølle blev dårlig efter vaccinationen og ikke var sig selv før over et døgn efter.

Jeg har forklaret Bølles ændrede adfærd til dyrlægen og der var tale om at de ville prøve en anden vaccine for at se om det ville hjælpe, men efter noget mere snak mente dyrlægen at der kunne være tale om at Bølle kunne have smerter efter vaccinen. Han mente at noget smertestillende kunne gøre en forskel.

Da vi kom ind til dyrlægen fik Bølle først lov til at gå rundt længe på gulvet og det var han helt afslappet med. Dyrlægen frugte rigtig lang tid på at nusse og snakke med ham. Bølle var ganske afslappet og stangede både mig og dyrlægen - gode tegn :slight_smile:

nå, men vi skulle jo til den alvorlige side af sagen så Bølle skulle op på bordet. Her kurrede han lidt men fandt sig først i at blive vejet og derefter i at få to sprøjtet en smertestillende og vaccinen. Dyrlægen gav ham et meget hurtig tjek, for ikke at stresse ham yderligere og for at han skulle ha’ en god oplevelse hos dyrlægen. Bølle prøvede ikke på noget tidspunkt hverken at bide eller rive hvilket er helt usædvanligt når der er dyrlæger involveret. Jeg var meget stolt af ham. Jeg fik desuden metavinsyren medhjem som Bølle skal have her i weekenden.

derefter blev det Sputniks tur, og hun opførte sig eksemplariskes som altid :slight_smile:

Nå, men hvordan gik det første halve døgn så?

Bølle har været helt sig selv. Der har ikke været noget overhovedet. Han spiser, drikker, vil gerne ligge hos mig og har været i løbegården. Jeg er simpelthen så glad for at der er fundet en løsning på problemet, for jeg kunne se at det blev værre og værre for hver vaccination.[/QUOTE]

:slight_smile: dejligt at Bølle(og dig) havde en god oplevelse hos dyrlægen!

Vi har fravalgt vaccinen(men kommer stadig til det årlige eftersyn) - Margrethes herpes gik altid i udbrud i forbindelse med vaccination - men det er jo ikke samme problematik i har haft , så … :slight_smile:

Jeg kan se at min iPad har udvist kreativitet i stavning - vi fik selvfølgelig metacam med hjem :slight_smile:

Hvor er det godt at høre, at han har haft en god oplevelse denne gang. :thumbup:

Dejligt det var en god oplevelse :smiley: