Endelig!

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/0/739d7fe6a954a58ac1257507004bad69

Hvor jeg bor går stort set ALLE nabohunde med de her halsbånd fordi ejerne ikke træner hundene og heller ikke hegner ind - og så går en hund jo naturligvis ud.

Med lidt held slipper jeg snart for at få ondt i mavsen, når jeg lufter min egen hund - og passerer forbi den ene hund efter den anden med stødhalsbånd!

MVH Helle

Sjovt nok ser jeg aldrig stødhalsbåndene på mine lufteture…
Og trods at jeg mener at min lokale brugshundeklub er temmelig gammeldag i sine trænngsmetoder, så ved jeg positivt, at de har smidt medlemmer ud, da det blev opdaget, at man brugte stødhalsbånd i fritidstræningen på klubbens baner.

Jeg har dog haft flere henvendelser på stødhalsbånd, og der har standardsvaret altid været, at jeg ikke sælger torturinstrumenter - hverken til dyr eller mennesker!
En enkelt ualmindelig svagtbegavet personage, spurgte så om råd til , hvor han så kunne få fat i det… den eneste gang jeg har undladt at svare en kunde!!!

LÆKKERT-thumbs
Det er simpelthen den værste opfindelse - stød i halsen!

Ja, det var da på tide. Hvor svært er det også lige, at hegne sin have ind…

Har aldrig rigtig forstået det med, at man gerne må købe og sælge det, men ikke bruge det- det ved man jo, at folk gør, så længe det er til, at købe.

Ja jeg kan slet ikke forstå at nogen mennesker kan finde på et opfinde sådan et halsbånd. Syntes virkelig det er væmmeligt

Enig. -bleg

Kan slet ikke forstå at folk køber hund og derefter ikke opdrager den… Tænk at folk skal gå og frygte andre hunde udenfor pga nogle uansvarlige ejere…
Halsbånd bekræfter bare dovenskaben. Hvis hunden virkelig er så farlig at den skal “dæmpes” på den måde, ja så står jeg af her… :S

Man burde måske starte med at forbyde salg af dem og i sammen åndedrag forbyde brug af dem.

Hvis man så alligevel vælger at trodse loven, så skal straffen/bøden også være så tilstrækkelig stor at det ikke er værd at løbe risikoen, for ellers hjælper det ikke særlig meget.