Endnu en god grund til at holde sine katte inde på egen matrikel

http://nyhederne.tv2.dk/article/34237696/

Mindre end to måneder efter at en kat i skraldespanden skabte enorm mediebevågenhed i Storbritannien er en ny sag om dyremishandling under opsejling.
Under mystiske omstændigheder er fem katte gået bort på én og samme gade i Skotland, og nu mistænkes en kattehader for at forgifte dyrene.
Den skotske dyrevelfærdsorganisation “Society for Prevention of Cruelty to Animals” er nu gået ind i sagen, og vil forsøge at opklare omstændighederne omkring den høje kattedødelighed i Bathgate.

Frostvæske dødsårsag
Indtil videre mistænkes en gartner for at have stillet frostvæske frem til kattene, da han tilsyneladende skulle være træt af dyrenes færden.
Det var en dyrelæge som fandt frem til kattenes dødsårsag, og herefter tilkaldte Lynne Erskine, som har mistet kattene Dodi og Obi, dyreværnsorganisationen.

• Jeg tror nu, at det er mere end sandsynligt, at de blev forgiftet. Det er et stort tab for hele familien, siger Erskine til thescottishsun.co.uk.
    Også naboen Stuart Keith har måtte se sine kæledyr bukke under for kølevæsken, og har mistet tre katte inden for kort tid.
  • Uanset hvem der står bag er det helt igennem modbydeligt, siger Keith.
    Dyrevelfærdsorganisationen SPCA arbejder derfor målrettet med at finde frem til personen som er ansvarlig for de fem kattes død.

:uha: :uha: :uha: :uha:

Det er ganske enkelt rystende, så lidt respekt nogen mennesker har for dyr.

Gid personen bliver fundet, så vil jeg overveje om JEG personligt vil give ham lidt kølervæske direkte sprøjtet ind i en blodåre.

:rock:

Hvor frygtelig :ked:

Tjaeh, og også over hvor lidt respekt folk der lader deres kat gå frit, har overfor hvor generende katte kan være… Ikke at det undskylder at forgifte dyr med kølervæske :frowning:

(Ps. jeg har i øvrigt selv en fritløber, og er klar over at hun kan være enormt generende for nogen, suk)