Endnu en strøtanke - drægtig kat med stamtavle

Hvis man som opdrætter køber en kat med stamtavle hos en ikke-reg.-opdrætter, og denne viser sig at være drægtig med en kat uden stamtavle, hvad gør man så?

Dette kuld skal vel reg. et-eller-andet sted? :uha:

Der er vel ikke noget, der forhindrer en i at købe hos en ikke-reg., så længe katten har stamtavle? Ikke at jeg ville gøre det, men det er bare sådan en tanke, jeg fik, efter at have været forbi gul og gratis.

Hvis en stambogsført hunkat får killinger med en ikke-stambogsført hankat, skal kuldet bare kuldsregistreres hos Felis Danica = der gøres en administrativ note, men udstedes ikke papirer af nogen art.
VH
Susanne

Så kan man ikke noget.

Hvis jeg fx køber en kat med stamtavle og er ikke registreret, men vælger at lave et kuld på min kat og sælger den videre, så er der jo ikke noget at registerer kuldet på…

Man kan sagtens købe katte med stamtavle hos ikke registrerede personer. Men selv har jeg en lille teori om, at så er der lidt lusk med i spillet, enten i form af at personen der i sin tid købte hos registeret opdrætter ikke fik katten neutraliseret som aftalt, og derfor har fået parret katten…

En kat med stamtavle der bliver parret med en kat uden stamtavle, får bare huskatte. Huskatte kan ikke stambogføres m henblik på stamtavle.

Havde hannen haft stamtavle, så kunne der registeres med henblik på stamtavle.

[QUOTE=Helene;587991]Så gør man ikke noget.
[/QUOTE]
Jo man gør! Der spørges til hvis man som opdrætter køber en stambogsført hunkat - hendes killinger SKAL registreres.
VH
Susanne

Jeg så en hunkat med stamtavle, som var til salg sammen med en hankat uden stamtavle. Og der stod, at den var muligvis drægtig. Så jeg må gå ud fra, at killingerne er med hankatten uden stamtavle.

[QUOTE=Susanne W;587993]Jo man gør! Der spørges til hvis man som opdrætter køber en stambogsført hunkat - hendes killinger SKAL registreres.
VH
Susanne[/QUOTE]Jeg mener det samme. Troede hun mente om hun så fik papirer mm på kattene der kom ud af kuldet.

• rettede mit gør, til kan. Satans til sprog, jeg lære det ALDRIG!:smiley:

Helt OT - jeg synes altså du klarer det som en indfødt. Vi træder da også sprogligt i spinatbedet. Jævnligt! :wink:

Dét vil jeg gerne tilslutte mig! …Ærlig talt havde jeg aldrig gættet du ikke var “indfødt”, var jeg ikke faldet over at du var amerikaner i en eller anden tråd. Faktisk vil jeg næsten gå så langt som til at sige, at du taler bedre dansk end jeg gør nogen gange!

• Jeg boede et år i England og på trods af at jeg flyttede tilbage til Danmark for et år siden, går jeg stadig og giver min kæreste og min familie en masse billige grin, som når jeg fortæller dem at de “ikke skal holde mig fra lyset!” (= don’t keep me in the dark!) og ting som bare ingen mening giver “Så længe man får bedækket sine behov” (aner ikke hvor det “be-” før dækket kom fra!)… :smiley: Jeg oversætter lystigt engelske idiomer til dansk og opdager først at jeg har dummet mig, når folk bryder ud i grin omkring mig.

ROTFL…
Lige det KAN jo give helt fin mening. Spørgsmålet er bare, om det så var det du faktisk mente… :slem: :slem: :slem:

Ai, undskyld… :pose:

For noget tid siden skulle jeg bare lige skrive en kort besked til en sygeplejerske på vagt, og skrev ‘‘jeg har beset skeden og Hr Hansen synes også det ser godt ud’’

• der skulle selvfølgelig stå skaden. Kæft hvor de morede sig:tihi:

:lol: :lol: :lol:

Ja, og næste morgen havde en sygeplejerske skrevet til mig (for sjov!) - Hr. Hansen har bedt om en tampon til hullet, da skeden er begyndt at væske.

LOL:klapper:

:lol: :lol: :lol: