Endnu engang ØV - Øjet skal opereres men nu er der fremgang

Som fortalt for tre uger siden havde Nunuu fået et sår på nethinden…det har vi nu slåsset med i 3 uger…hver ugen en ny tid ved dyrelæge og samme svar…en uge mere.

Vi er lige kommet hjem fra dyrelægen…denne gang var beskeden en anden…vi må operere -græd …så imorgen kl 8,45 skal Nunuu være ved dyrelægen IGEN… :frowning:

Så vidt som jeg forstår vil han vende hans øje og lukke det i 10 dage…og så skulle det helt sikkert være iorden…puhhhhhhaaa hvor kan jeg bare ikke lide det… -ked men det er jo for det bedste… -jegkrydser

Syntes ellers at jeg har stået på hovedet for at vaske og dryppe øjet…men måske har det ikke været godt nok… -sorry

ØV siger jeg bare… -sorry

Føler med dig - gennemgår det samme med en af mine katte lige nu.

Hun er blevet opereret to gange nu, og det ser også bedre ud, men hun kommer desværre nok til at kigge ud gennem en prik resten af livet.

Min dyrlæge har ligesom skrabet i øjet, og det skal ikke være lukket - siges, det var sådan man gjorde i gamle dage - da det så er svært, at få dråberne i øjet.
Vi kæmper en brav kamp, og missen er ikke så glad for alle for dråberne, og fråden står ud af munden på hende, når det er de smertestillende.

Held og lykke med operationen - det skal nok gå, selvom det er en lang og sej omgang.

Ej, hvor ser det ud ???

(Har rettet i mit ovenstående indlæg, så det kom til, at de normalt ud)

Puha da en omgang, jeg -jegkrydser for en vellykket operation.

Er egentlig ikke sikker på at han sagde han ville lukke det men ihverttilfælde vende det så man ser det hvide inde i øjet…måske ønsketænkning det med at det skulle lukkes… :frowning:

Men jeg krydser alt hvad der krydses kan for at det kommer til at gå godt… -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser

Jeg krydser med herfra og håber Nunuu snart er helt frisk igen -jegkrydser

Og lige et trøstekram til dig Birthe -kramer

Øv for søren Birthe,

Det gør mig ondt for lille Nunuu og dig.

Jeg krydser for en hurtig og veloverstået operation og Nunuus hurtige recovery!!

Mange kærlige kram -love

Tusinde tak alle…jeg opdatere når Nunuu er kommet hjem imorgen… -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser

X2

Ja, den røg Blonde også på, han ville heller ikke hele op. Mens Dino har prøvet det 2 gange og det klarede han på et par dage.
Blonde blev opereret hos Karlslunde, og de var super dygtige. Nå ja, han sprang trådene og måtte re-opereres, men det er bare Blonde.
Det foregår på den måde, at de laver nogle ridser i hornhinden og trækker det 3.øjenlåg hen over og syr det fast foroven. Ridserne er for at fremprovokere healing af hornhinden. Du kan læse om det på nettet, hårnhindesår hedder Corneal Eye Ulcers.
Jeg havde et link til direkte billede og info, men kan ikke finde det. Men her er link til en tekst i hvert fald.
http://www.2ndchance.info/cornealulcer.htm

Men Blonde kom fint igennem det efter et stykke tid. Dyrlægen lavede jeg ved ikke hvor mange af disse operationer, men mest på hunde. Da jeg var dernede var der 2 hunde der havde fået lavet det.
Held og lykke med det -jegkrydser

Tak Denise…det lyder som det han fortalte…Faktisk stod han og viste mig hvad det var de ville gøre men min hjerne stod stille…tænkte bare Stakkels Nunuu… -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser

Fandt billedet og forklaringen herhjemme

http://www.eyevet.info/corneal_ulcer.html

Blonde fik Voltaren dråber (smerte og hævelsesdæmpende )2 x daglig og Fucitalmic 2 x daglig.
Men få fat i en blå stofkrave, så han ikke kløer sig i øjet. De stive hvide kraver skal du ikke tage.
Det skal nok gå fint. I skal bare lige igennem de første par dage. -jegkrydser

Og kan I ikke skaffe en blå stofkrave, så ligger jeg inde med en.
Den koster godt nok en smule penge (indtil nu har jeg sendt dem gratis for jeg troede jeg fik dem med i prisen når jeg fik mislinger neutraliseret, men fandt ud af for ikke længe siden, at jeg betaler skam også for kraven)…men det er blot en lille sum…PLUS porto.
Brita

Birthe er vist i Schweiz eller noget :?

Jeg tror det er i Frankrig-strup hun bor, men der går posten også hen -høhø
Det handler blot om flere frimærker [smilie=hate-tunz.gif]

øv altså hvor lyder det bare IKKE rart :frowning:

Held og lykke med det - skal nok krydse fingre -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser

RETNINGSLINIERNE.

1. Husk sigende overskrifter som fortæller hvad tråden handler om, ellers forbeholder Admin/hjælpeadmins sig retten til at ændre overskriften. Ved gentagne oprettelse af samme tråde uden sigende overskrifter, forbeholder Admin/Hjælpeadmins sig rettet til at slette disse tråde.

Mange tanker herfra - håber det nemt kan lade sig gøre, og at det løser problemet varigt for din kat -jegkrydser

Jamen det skal jeg da nok huske…tak for rettelsen…

Åhh Birthe

er der noget nyt om operationen??