Endnu et år er gået

Der er ingen, der har fødselsdag, men Asani har været til sit årlige tjek hos Dr. Dyr. Det er altså ingen fornøjelse at være af sted med den lille skrighals :uha:

Han har taget 300 gram på siden november - det kommer der af at fodre dem med RC i et halvt år :argh: Men det gør nu ikke så meget med Asani. Tværtimod. Jeg synes jo, han var lige lovlig tynd for 300 gram siden. Til gengæld er der så nok ingen tvivl om, hvorfor Chili er blevet en lille prop. Forhåbentlig jævner det sig ud, nu hvor de er tilbage på Orijen.

Og så er der helt klart nogen, der har haft gang i Asanis ører her på det seneste, for de var helt rene og fine. Det var de ikke, da jeg kiggede i dem den anden dag :ups: Så tak til Chili og/eller Magic :høhø: Minder mig i øvrigt om, at Magic havde et omsorgsfuldt øjeblik i dag, hvor han virkelig gik til den med at vaske Asani, der sagde små killinge-drrryit-lyde til ham :hjerte:

Tænderne fik et ekstra tjek, efter at farmand har fået konstateret FORL, og der var tandsten og rødt tandkød, der blødte, når der blev pirket til det med sådan en tandlægepirk. Jeg får så dårlig samvittighed, fordi jeg ikke børster hans tænder :frowning: Men vi tager en tandrensning på mandag, og så får han lavet øretatovering ved samme lejlighed.

Næste punkt på dagsordenen bliver så at prøve at overtale mine forældre til at tage til dyrlægen med Bassen. Han skulle jo have været med i dag :ked: Lige netop nu duer det ikke at springe over. Jeg skal kunne sige, han er dyrlægetjekket og vaccineret og i orden til potentielle nye ejere. Måske trænger han også til en tandrensning, og hvis det er tilfældet, vil jeg også have ham øretatoveret ved samme lejlighed.

Fortalte i øvrigt dyrlægen om, at jeg havde givet Chili Paraghurt med god effekt. Det syntes han var fint, hvis det virkede. Det kan jeg selvfølgelig ikke vide, om det gjorde, men hun fik det i hvert fald bedre :slight_smile:

Håber hans tænder er fine nok, når han kommer i narkose og får dem efterset :slight_smile:

[QUOTE=galath;1051484]
Fortalte i øvrigt dyrlægen om, at jeg havde givet Chili Paraghurt med god effekt. Det syntes han var fint, hvis det virkede. Det kan jeg selvfølgelig ikke vide, om det gjorde, men hun fik det i hvert fald bedre :)[/QUOTE]

Det tror jeg da nok det gør - Stig anbefaler det i hvert fald gerne som en mulighed :slight_smile:

hold op Ingrid, vi er jo næsten stødt ind i hinanden derhenne - jeg har været henne med lille viggo i dag :-). godt at høre at banden har det fint og der er kommet noget ro på - ( og min enterknap virker ikke :?) Asani husk nu lige Ingrid på at det er bedre at veje 300 g for meget og havde noget at stå imod med til dårligere tider, end at være for tynd. håber hans tænder bliver fine efter en tandrensning (silkes begyndende forl gik faktisk i sig selv da vi begyndte at køre tandrensninger hvert år, så det er vel samme plan de har med Asani)

[QUOTE=Vivi_Fletcher;1051485]Håber hans tænder er fine nok, når han kommer i narkose og får dem efterset :slight_smile:

Det tror jeg da nok det gør - Stig anbefaler det i hvert fald gerne som en mulighed :)[/QUOTE]

Dyrlægen mente ikke, tænderne så foruroligende ud, og egentlig kunne rensningen godt have ventet lidt endnu. Men man kan jo ikke rigtig være sikker, og så får man i øvrigt rabat, hvis man får dem renset inden for 30 dage af et årligt tjek. Så hvis det alligevel skulle gøres om et halvt år, så kan vi lige så godt få ham tjekket og renset helt i bund nu.

Jeg har set, at der er folk herinde, der har brugt Paraghurt, men jeg har aldrig set eller hørt det anbefalet af dyrlæger. Måske fordi de ikke sælger det selv :slight_smile:

Lille Viggo? Jeg synes ikke, han så så lille ud på billederne fra Fredericia :slight_smile: Er der noget i vejen med ham?

Som sagt, det gør ikke så meget, at Asani har taget lidt på. Men Chili - uha, hun er pludselig blevet en tyksak, så hun har garanteret taget lige så meget overflødigt på :uha: Sjovt nok tror jeg - uden at have dokumentation for det - at Bassen har tabt sig i den samme periode. Det er altså ikke nemt at finde noget foder, der passer alle :dokdok:

Hvad har du brugt paraghurt til?

Ja, altså oprindeligt var det jo til mig selv :cool2: Men jeg gav det til Chili, da hun fik lidt bøvl med maven ved foderskift her for nylig. Havde ikke andet ved hånden. Og det virkede tilsyneladende.