Endnu et spøgsmål om foder

Jeg har altså ikke den store forstand på foder og foder indhold.

Mine 2 hun katte Nuka og Saga har taget på af at spise Porta 21 and og ris så jeg bliver nødt til at finde på noget andet. Det jeg nu har i kikkerten er fra hills

http://www.hillspet.dk/adult/products/product.aspx?pid=31&packform=Bag&sc_lang=da-DK

Men kan i fortælle mig hvad det er der gør det - som de skriver

“Unik vægttabssammensætning for at forbrænde fedt og styrke muskelmassen”

Er det et foder i ville bruge?
Jeg håber at finde et så godt foder så jeg kan lade fodret stå fremme så jeg ikke skal fodre katte fire gange om dagen resten af deres liv. Jeg kan nemlig ikke få Borg til at spise på de fast lagte tider også selv og om jeg så prøver at gå og små fodre ham ved siden af så taber han sig og han skal ikke tabe sig da han er lige det tyndeste.

Har du overvejet at give vådfoder et par gange om dagen?

De får pt våd foder morgen, middag og aften sådan ca en spiseske fuld hver gang. Tør fodret står så frit fremme.

En spiseskefuld hver?

Jeg har 4 voksne og 3 killinger - de spiser min 2 dåser a 400 gr hver dag :slight_smile:

Jeg tror på, at vådfoder mætter i langt højere grad end tørfoder.

Jeg har lige tjekket ordentligt og de får hver 90 g om dagen - dog får Nuka mere da hun spiser det de andre ikke har spist op.

Det er heller ikke særligt meget for voksne katte :slight_smile: Prøv at erstatte et helt måltid med vådfoder og se, om ikke det gør en forskel.

Jeg ville lade dem spise sig mætte i vådfoder 2 gange dagligt. Det, der er fidusen i det, er at vådfoder indeholder en stor del vand - og det er så det, der mætter.

Og vand sætter sig som bekendt ikke på sidebenene :slight_smile:

Vores får ca. 100g hver om dagen… De får 100g i alt morgen og 100g i alt om aftenen. Freja spiser ikke så meget af gangen, så Bernie får lidt mere og så spiser han hendes efterfølgende. Eller også bytter de, når han mener hendes er mere spændende.

Jeg har nu købt en stor omgang våd foder så de kan få noget pr dag. Så glæder jeg mig til at se om det hjælper lidt på Nuka og Saga vægt:tihi: