Ene og alene-mis

På vores vej - lige udenfor vores indhegnede have - har der nu i flere dage gået en lille grædende kat rundt. :cry:

Da vi her til aften gik ud for at kikke på blodmånen og opdagede at den lille mis nu var så sulten, at den spiste småsten, bestemte vi os for, at nok er nok, og så gav vi den altså noget mad. I skulle have set hvordan den desperat huggede det i sig.

Egentlig havde vi troet at det var vores helt nye genbos kat, men det kunne de hurtigt affeje, og ingen andre af vores naboer vi kende til den.
Kun Smilla - min 14-årlige datter - kunne komme til den, og hun siger, at det ligner en lille fin sort, umærket hunkat.

Tanken er, at sørge for at den ikke dør af vand- og madmangel over weekenden, og så indfange den (med Smillas hjælp) og indlevere den hos vores dyrlæger på mandag.

Er der noget andet vi kan/bør gøre?

3 Synes om

Der er ikke meget andet, nej - mad og vand er det vigtigste. Og såmænd en udmærket måde lige at få etableret lidt venlig kontakt med den på :slight_smile: Det er skrækkeligt så mange dyr der i øjeblikket lider under tørken - tamkatte burde ikke være blandt dem :confused:
VH
Susanne

4 Synes om

Vi havde underet os over gråden, men troede egentlig, at det var vores genboens kat, og nu har jeg det så skidt med ikke at har gjort noget før. Lille mis. :cry:

I det mindste gjorde I noget nu og det lyder til at I har reddet jer en ny lille beboer :heart_eyes:

1 Synes om

Nej. Vi tør desværre ikke at forsøge os med at føje en hittemis til flokken igen. Det kan vi slet ikke holde til. Vi er endnu ikke kommet os over Basta. :pensive:

3 Synes om

Det forstår jeg godt :troste: Men at indlevere den et sted, hvor nogen vil tage sig af den, er jo også en udmærket løsning. Man kan ikke altid tage alle til sig. Forhåbentlig er den sund og rask, så den kan formidles videre til et godt hjem.

3 Synes om

Det vigtige i min kommentar er at I tog ansvar for den lille og at den nu er på vej til en meget mere tryg tilværelse.
Om det sted bliver hos jer eller nogle andre er sekundært :grin:

1 Synes om

Nu ved jeg ikke hvor i landet I bor, men jeg hjalp en lille misling videre til Dansk dyreværn i Tingskoven ved Tranbjerg udenfor Århus.

Jeg bor i Langå. :slight_smile: Jeg tænker, at vi indleverer den på vores lokale dyrehospital. De modtager ofte dyr fra byen, og måske ved de, hvor hun hører til.

Hun kom i øvrigt går aftes og fik mad igen, den lille mis. Denne gang kunne jeg også få lov til at ae hende. Vi prøver igen i aften… Overvejer, om vi enddog skal forsøge at indfange hende i aften. Så kan hun være i vores anneks i nat, så vi kan få hende afsted til dyrlægen i morgen,

6 Synes om

God ide at indfange hende i aften :+1:

Nåmen. Hun er ikke sådan lige at indfange. Faktisk fik jeg skræmt hende væk i forsøget. Så… Det kan godt blive et længere projekt.

2 Synes om

Måske har din dyrlæge en fælde, du kan låne?