Enekat

Har taget det hårde valg at lade babymissen flytte hjem til min kæreste. da Aslan blev lidt hård mod hende, men nu da vi er vendt hjem og babyen ikke er med , så er Aslan fuldstændig ramt af sorg, han miaver og leder…

og vil ikke spise… eller jo hans godbidder vil han gerne have .

Skal jeg tage babymissen hjem igen eller vil det gå over?

kan godt mærke på Aslan, at han mangler sin ven, speciel at lege og putte med …

men baby kunne ikke sige fra, når han blev for voldsom ?

hvad er jeres råd?

Jeg er fuldstændigt i syv sind og meget forvirret, så undskylder hvis det hele er noget rod at læse-surrender

Det lyder i hvert fald utroligt synd at skilde dem ad. Se at få killingen hjem igen (din kæreste har vel heller ikke andre katte). Og så få hjælp herinde til at få afklaret, og det er normal adfærd imellem dine to katte og hvad du evt. kan gøre, hvis du da overhoved skal gøre noget. Når han savner killingen sådan, så er han da i hvert fald utroligt glad for dens selskab, og den bliver jo også større.

Jo han har et par stykker og hun trives faktisk bedre deroppe, end hun gjorde hernede :confused:
(han avler siamesere / Orientalere)

og uanset hvad så kan jeg ikke lige tage babyen hjem igen, da hun er i Ålborg og jeg er i Svendborg.

og uanset hvad så ville hun først komme hjem igen, når han er blevet neutraliseret, hvilket først sker i Januar, da dyrlægen først vil gøre det der :confused:

men jeg har bare så dårlig samvittighed over for Aslan, som er fuldstændig rundt på gulvet og leder og leder…

og det nytter jo ikke bare at skaffe ham en ny kammerat…

Det lyder meget lidt velovervejet, det hele. Også at man ikke bare rykker katte rundt imellem forskellige kattehold. Nu er der jo lige pludselig også hensyn til smitterisiko og stress at tage i betragtning. Måske kan kattene aldrig sammenføres igen, fordi killingen er blevet sammenført ind i en ny gruppe.

Aslan har også stadig selskab? Hvis nej, så er det om at komme i gang. Og hvis jo, så er det jo åbenbart ikke godt nok for ham. Man hører ind imellem om katte, der bliver decideret depressive af at miste en god ven.

Det er også overvejet og har taget mig over 2 måneder at tage valget med at babyen flyttede til Ålborg :confused:

og nej Aslan har intet selskab andet end mig (som heldigvis går hjemme).

Og jeg ved godt det med depressive katte, sjovt nok derfor jeg søger råd, da jeg faktisk aldrig har været ude for at min kat har kaldt og ledt så meget efter sin ven…

Og jeg har ikke så meget forstand på det hele, derfor jeg søger råd og ikke banken oven i hovedet, for jeg kan jo godt se på Aslan at det ikke var det klogeste valg at tage.

Du er slet ikke nok til at erstatte den kattekammerat, han har mistet :frowning:

Så når du/I ikke mener, hans tidligere kammerat kan komme tilbage - i hvert fald ikke foreløbig - så kan jeg kun anbefale dig at anskaffe en ny kammerat til Aslan ret hurtigt.

[quote=Temple Bar;506130]Du er slet ikke nok til at erstatte den kattekammerat, han har mistet :frowning:

Så når du/I ikke mener, hans tidligere kammerat kan komme tilbage - i hvert fald ikke foreløbig - så kan jeg kun anbefale dig at anskaffe en ny kammerat til Aslan ret hurtigt.[/quote]

Har forhørt mig om en ny katteven til Aslan.

og alle siger at jeg skal give det tid, og at han skal vende sig til at være alene…

men har en veninde, som har killinger, som fylder 12 uger i næste uge…

men kan det mon gå?

og skal det være en hun- eller hankat?

Aslan er en meget rolig mis, som “flyder” meget, og leger måske sammenlagt 3 timer om dagen, eller det var det han gjorde da Babyen boede her.

jeg har leget med ham sammenlagt ca. halvanden time om dagen, resten af tiden, går faktisk bare med at putte/nusse/børste…

da det er det han virker til at gide pt…

han har heldigvis idag spist sit vådfoder, så det slap jeg for at smide ud igen .

For fanden, hvor har jeg dummet mig:argh:
Stakkels lille Aslan :ked:

Ellers skulle du måske overveje at få en kat, der passer til Aslan …

Det vil jeg rigtig gerne…

men ved ikke hvordan :confused:

Du skal i hvert fald ikke bare give det tid. Det er synd for katten at skulle leve alene uden artsfælder, især med den reaktion han viser her.
Det er noget andet, når det drejer sig om kuede katte, der ikke længere befinder sig godt i en større kattegruppe, og derved kan få ro ved at komme ud alene - men de har nu også typisk glæde af at få f.eks. en neutraliseret killing med sig.

Det ville have været bedre, hvis du havde spurgt, før I flyttede killingen :slight_smile: Det er ikke for at slå dig i hovedet. Men jeg tror virkelig ikke, at nogen herinde ville have rådet dig til at gøre det, netop fordi det lader en kat alene, der lyder til i øvrigt at have haft det godt med killingen (du skriver, at de også legede og puttede).

[quote=pivnu;506142]Du skal i hvert fald ikke bare give det tid. Det er synd for katten at skulle leve alene uden artsfælder, især med den reaktion han viser her.
Det er noget andet, når det drejer sig om kuede katte, der ikke længere befinder sig godt i en større kattegruppe, og derved kan få ro ved at komme ud alene - men de har nu også typisk glæde af at få f.eks. en neutraliseret killing med sig.

Det ville have været bedre, hvis du havde spurgt, før I flyttede killingen :slight_smile: Det er ikke for at slå dig i hovedet. Men jeg tror virkelig ikke, at nogen herinde ville have rådet dig til at gøre det, netop fordi det lader en kat alene, der lyder til i øvrigt at have haft det godt med killingen (du skriver, at de også legede og puttede).[/quote]

Ja efter at aslan havde tævet hende 4-5 dage i træk, fordi han mente at hun var påtrængene, men ja han var også glad for hende.

og ja det skulle jeg nok …

og nu føler jeg mig som en elendig missemor…

Hvor gammel er Aslan?

Han er fra midten af maj , så han er lidt over et halvt år.

Hvis Aslan ikke er kasteret, så vil det helt sikkert hjælpe på hans adfærd at få det gjort hurtigst muligt :wink:

Ja, jeg tvivler også på, at han “tæver” for at være ond - han er bare teenager :slight_smile:

Det vil jeg også rigtig gerne, men min dyrlæge vil ikke gøre det før januar, da hun mener at han skal være 8 måneder.

(dog ringer jeg rundt til de andre dyrlæger og hører deres priser osv)

er egentlig ligeglad om jeg skal give 700 eller 1500, bare han får den bedste behandling.

men jeg skal bare lige have råd til det også, har indtil videre 600 kr til det og alt hvad jeg sparer bliver lagt til side til dyrlæge osv .

[quote=Lykke86;506156]Det vil jeg også rigtig gerne, men min dyrlæge vil ikke gøre det før januar, da hun mener at han skal være 8 måneder…
[/quote]

Og så skidt være med, at han faktisk kan risikere at blive kønsmoden inden det tidspunkt :frowning:

Nej, jeg klandrer ikke dig, men din dyrlæge burde i DEN grad vide bedre :thumbdown: Find du dig en anden dyrlæge og få det gjort inden jul, så skal du bare se en forskel på ham.

Find en anden dyrlæge! 8mdr lyder som taget ud af den blå luft… Han er teenager, med alt hvad det indebærer - venter du med kastrationen, risikerer du han begynder at strinte…

[quote=Temple Bar;506159]Og så skidt være med, at han faktisk kan risikere at blive kønsmoden inden det tidspunkt :frowning:

Nej, jeg klandrer ikke dig, men din dyrlæge burde i DEN grad vide bedre :thumbdown: Find du dig en anden dyrlæge og få det gjort inden jul, så skal du bare se en forskel på ham.[/quote]

Det er også det jeg har læst mig til herinde, og derfor ringer jeg rundt til diverse dyrlæger i området .

er gået i krig også må jeg bare afbetale regningen :slight_smile:

:tak:

[quote=Lykke86;506156]Det vil jeg også rigtig gerne, men min dyrlæge vil ikke gøre det før januar, da hun mener at han skal være 8 måneder.
[/quote]
:uha:
Hvad er begrundelsen for det? :øhmm:
Min tidligere dyrlæge, der var katteekspert, sagde omkring 6 mdr. senest, når katten ikke skal bruges i et opdræt, for du risikerer at han begynder at strinte efter den tid. Dels stinker det, og dels kan du være så uheldig at han udvikler en dårlig vane og ikke holder op efter kastrationen.
Jeg ville finde en ny og mere moderne dyrlæge pr omgående. Både hunner og hanner kan neutraliseres fra de er ret unge - 10 -12 uger?