Epilepsi?

Jeg fik det største chock her til aften. Jeg var ude og besøge mine forældre, hvor min dejlige 11 årige huskat bor. Hun lå på sofaen fik fik pludselig et anfald, som mest af alt minder om et epileptisk anfald. Hun fik kramper i hele kroppen, specielt i benene og kløerne var helt ude. Udspillede pupiller og hun skreg i klynkende dybe toner. :uha:
Det varede heldigvis kun et lille minut, men jeg blev så bange. Hun kunne godt gå selv med lidt gummiben og har været afdæmpet resten af aftenen. Dog har hun spist fint og der har ikke været andet at mærke på hende efterfølgende.

Min far er instrueret i at holde øje med hende og vi tager hende selvfølgelig til dyrlægen, hvis hun får et anfald igen.

Jeg vil høre om jeres erfaring med epilepsi eller lign. anfald.

Det har før været diskuteret herinde, hvorvidt det kan kaldes epilepsi, men jeg er helt med på, hvad du har oplevet. Prøv at søge på det. Min mors kat havde også sådan et anfald som 12-13 ugers - men har aldrig haft flere siden.

Det lyder da ikke godt ! håber ikke det sker igen ! … har desværre ikke et bud på hvad det kunne være !

Jeg havde engang en ung huskat i ‘pleje’ nogle måneder. Den fik en dag et anfald midt på stuegulvet, kramper, rullede rundt, tungen ud af munden etc…anfaldet varede måske ca. 20 sekunder.
Jeg drønede til dyrlæge med katten med det samme!

Katten havde desværre HCM. Men da han ikke var påvirket i dagligdagen - og anfaldet var en engangsforestilling - fik han medicin. Én pille dagligt.(jeg kan dog ikke huske navnet på medicinen).

Katten kom senere tilbage til sin ejer, og lever - så vidt jeg ved - stadig i bedste velgående.

[QUOTE=Diana F;875726]Jeg havde engang en ung huskat i ‘pleje’ nogle måneder. Den fik en dag et anfald midt på stuegulvet, kramper, rullede rundt, tungen ud af munden etc…anfaldet varede måske ca. 20 sekunder.
Jeg drønede til dyrlæge med katten med det samme!

Katten havde desværre HCM. Men da han ikke var påvirket i dagligdagen - og anfaldet var en engangsforestilling - fik han medicin. Én pille dagligt.(jeg kan dog ikke huske navnet på medicinen).

Katten kom senere tilbage til sin ejer, og lever - så vidt jeg ved - stadig i bedste velgående.[/QUOTE]

Jeg har haft en NFO der i en alder af 10 år fik konstateret HCM, hun blev behandlet med godt resultat med Atenor og levede 4½ år yderligere, hun blev 14½,
Men jeg ved jo ikke om din kat har HCM…