Jeg skal til at bestille mad til misserne på Zooplus:pc:. Og jeg har siddet og kigget lidt på Animonda og på Porta 21 kornfri.
Jeg kan ikke se, at der nogen steder står, at der er taurin i Animonda så jeg er i tvivl om det er godt nok.
Hvad mener I?
Porta 21 grain free købte jeg 4 kg af sidste gang, og det er de ikke super vilde med, derfor tænkte jeg lidt på Animonda.
Og da jeg har en kat, som er overvægtig, tænkte jeg på om det ville være en god ide at købe den med de store piller, som er beregnet til Main Coon og norske skovkatte.
Kan man bruge dem til almindelige, rimelig store, huskatte eller er det no go?
Og hvad med Mollie som kun er 10 mdr. gammel må hun få dem?
Er ikke fan af PF…kalcium/fosfor balancen er helt skæv og der er lige rigelig nok magnesium i.
Animonda til store racer har i det mindste FOS og MOS og omega-3…men der er sukker i…ikke så godt, og meget vegetabilske protein, heller ikke optimalt.
Men jeg har så på den anden side heller ikke fundet det perfekte foder endnu så må blande flere forskellige… det er en jungle!
Jeg har kun erfaring med Animonda’s dåsemad, fiskemenuen med sardin (ikke tun), og den er kattene meget begejstrede for, men det er de også for Aldi’s Lux, patévarianterne.
Af tørfoder bruger jeg Arian - har gjort det i mange år.
Det ved jeg simpelthen ikke, idet varedeklerationer kan være svært at gennemskue, idet du ikke aner hvordan det er beregnet ud fra…
MEN i 94 da jeg startede med at bruge dåsemad fra Anomonda, fik jeg af vide, at det var en ok kvalitet set i forhold til de dyre produkte…jeg har aldrig brugt tørkosten, og vil heller ikke, men dåsemaden er og blive det bedste produkt jeg har brugt her - jeg bruger altid Garnaby med tun tror jeg den hedder…eller er det laks …hmm…anyway så elsker jeg produkter, hvor maden ikke er lavet til mos - her kan du se hvad du fodrer med i nogle af deres produkter.
PS…jeg kan varmt anebfale Sanabell til dine katte, og alle vores katte, som får det elsker det…og jeg fodrer på ca. 20 katte
[QUOTE=Con Meo;573195]jeg kan varmt anebfale Sanabell til dine katte, og alle vores katte, som får det elsker det…og jeg fodrer på ca. 20 katte
Hilsen Heidi og birmabanden[/QUOTE]
Jeg har flere gange forsøgt at introducere mine for Sanabelle, og de nægter pure at spise af det. Det står urørte i skålene til det bliver smidt ud. Jeg vandt i FIP raflen en pose med 4 forskellige sanabelle varianter, og uanset nægter mine at spise det.
Mine to katte spiser sannabelle og min gamle kat spiste det også med velbehag. Dog får de også vådkost hver dag, er i gang med den helt store jagt på det rette vådkost.
Mht. tørfoder til Maine Coon’s, så tror jeg ikke lige det gavner en overvægtig kat at spise det. Fedt% er relativt høj. Hvorfor mener du, at store bidder vil gavne egentlig :? Hvis du gerne vil have store tørfoderstykker, kan du købe dentaludgaverne. De er større end alm. foder.
Mine får blandt andet sanabelle dental, og det er de piller, som de søger ud i deres foderblanding. Men mine kommer til at prutte noget så rædsomt, hvis de kun får sanabelle.
Bølle-missen: Grunden til at jeg tænkte på de store piller var, at hun måske så ikke spiser så hurtigt, og så bedre kan nå at mærke mæthedsfølelsen inden hun har spist for meget.
I øjeblikket får de RC indor 27 blandet med Porta 21 grainfree,
Af vådmad spiser Mikki og Mille portionsposer fra Gourmet. Jeg kan ikke få dem til at spise andet af det, som jeg har haft hjemme og det er mest sovsen de er interesseret i. Mollie derimod spiser gerne den gule Lux og sommetider også de andre variationer, og ellers alt muligt.
Nu har jeg så bestilt endnu en omgang Porta 21 grainfree (de spiser jo da af det, selv om det ikke er deres favoritfoder), til at blande i deres elskede RC 27. og nogle kasser med Miamor portionsposer til afprøvning. Håber de kan li’ det, måske kan jeg så få dem til at spise noget mere vådmad, så gør det måske ikke så meget at der er meget korn i tørkosten.
Hvor har du ret Mette Sejrbo det er en jungle at finde rundt i.
Jeg mener at kunne huske at der også er meget korn i Sanabell, og det var for at undgå meget korn at jeg valgte Porta 21 grainfree og tænkte på at skifte til Animonda, som så vidt jeg husker ikke indeholder så meget af det.
Men jeg vil da lige studere de forskellige typer af Sanabell igen og måske prøve en mindre pose næste gang jeg bestiller.
[QUOTE=Milles mor;573574]Mange tak for alle svarene.
Bølle-missen: Grunden til at jeg tænkte på de store piller var, at hun måske så ikke spiser så hurtigt, og så bedre kan nå at mærke mæthedsfølelsen inden hun har spist for meget.
I øjeblikket får de RC indor 27 blandet med Porta 21 grainfree,
Af vådmad spiser Mikki og Mille portionsposer fra Gourmet. Jeg kan ikke få dem til at spise andet af det, som jeg har haft hjemme og det er mest sovsen de er interesseret i. Mollie derimod spiser gerne den gule Lux og sommetider også de andre variationer, og ellers alt muligt.
Nu har jeg så bestilt endnu en omgang Porta 21 grainfree (de spiser jo da af det, selv om det ikke er deres favoritfoder), til at blande i deres elskede RC 27. og nogle kasser med Miamor portionsposer til afprøvning. Håber de kan li’ det, måske kan jeg så få dem til at spise noget mere vådmad, så gør det måske ikke så meget at der er meget korn i tørkosten.
Hvor har du ret Mette Sejrbo det er en jungle at finde rundt i.
Jeg mener at kunne huske at der også er meget korn i Sanabell, og det var for at undgå meget korn at jeg valgte Porta 21 grainfree og tænkte på at skifte til Animonda, som så vidt jeg husker ikke indeholder så meget af det.
Men jeg vil da lige studere de forskellige typer af Sanabell igen og måske prøve en mindre pose næste gang jeg bestiller.[/QUOTE]
Jeg tror ikke MCO-foder løser det. Der er en del fedt i. Men har du forsøgt med aktivitets-fodring?
Jeg har en alm. foderbold, som jeg kan prøve med igen. Selvom hun ikke rigtig har fattet fidusen med den.:øhmm:
Men ellers har jeg nu kigget på Sanabelle og Animonda igen + nogle andre mærker. Det er så vidt jeg kan se ikke sukker der er i Animonda men noget fructooligliosaccarid, som er beregnet til at holde maven i orden. Så jeg tror at det bliver Sanabelle light eller dental og Animonda til neutraliserede katte, jeg bestiller næste gang.