Har få en nogle små bedårende myrer ind i huset der meget gerne vil DØ. Læste så problem kan løses ved at blande eddike og bagepulver sammen… er bagepulver giftigt hvis en skør kat smager på det?
Hmm. Eddike + bagepulver laver kulsyre… i et meget begrænset tidsrum. Så ud over lidt brus… tror jeg ikke det er mere farligt end hvis de smager på en danskvand. I øvrigt vil de nok afsky eddikelugten.
Så jeg tror ikke det er farligt.
[QUOTE=TrekkieGrrrl;1101891]
Så jeg tror ikke det er farligt.[/QUOTE]
… men der er en vis risiko for at de hæver til dobbelt størrelse
Bagepulver… det er natron, ikke? Hm. Jeg ved man brugte det imod for meget mavesyre engang. Og at de gamle egyptere brugte det i balsameringen… så måske bliver de enormt holdbare katte?
Nej… jeg tror måske ikke det er sundt i større mængder, det må være ret basisk? Men jeg tror også at det med eddiken vil holde kattene langt væk. Alle mine katte har (ligesom jeg!) afskyet lugten af eddike inderligt
Jeg har ingen som helst viden om det, men med den brug man kan anvende bagepulver, i en f.eks grim kaffekande for at opløse diverse brune aflagringer, og det skummende resultat man kan observere under processen, så ville jeg ærlig talt ikke ønske, at den slags kom i forbindelse med min kat. Kan tage fejl, og ret mig gerne hvis jeg tager fejl.
E 262a eller Natriumdiacetat giver den blanding+ co2 der jo forsvinder.
så har et e-nummer nu hehe tak for kemi indputtet Treekie
Det er bagepulver og flormelis der dræber myrerne…
Om kattene kan holde sig fra det? Dunno
http://myrebekaempelse.dk/ han siger bla eddike+bagepulver
Har du husdyr eller børn, der helst ikke skal indtage eddike? Så skal du have fat i et ordentlig læs majsmel i stedet for. Hvis du putter lidt majsmel på gulvet der, hvor myrerne holder til, vil myrerne helt af sig selv transportere majsmelen til deres tue og forsøge at spise det
.
http://www.karin-lisbeth.dk/private/gode_raad/raad08.htm hende her siger som du
Hvis du vil myrerne i dit hus til livs, så kan du gøre det ved at lave en blanding af flormelis og bagepulver eller kartoffelmel.
hmm bagepulver+kartoffelmel burde ikke tiltale hverken katte eller ilderne at smage på? eller skal flormelis være en af delene? Majsmel var også tillokkende hvad mon er mest effektivt