Er blevet ringet op af Dyrenes Beskyttelse

de ringede også til os i dag, men vi sad og spiste så nægtede at tage den.
håber da hun får tilmeldt sig herinde :wink:

De gange de har ringet til mig, der har de ikke lagt beskeder…:tihi: jeg er aldrig ved telefonen når de ringer :tihi: underligt… ler… nu får vi se om jeg sidder ned næste gang de ringer

De har også lige ringet til mig - og jeg var godt forberedt :muhaha:
Jeg talte med hende i godt tre kvarter - ellere rettere, jeg talte - både om enkeltsager, men især om deres holdning til katte/vildtlevende katte generelt. Hun fik også foredraget om, at der ikke findes vildkatte i Danmark med opfordring til DB om at sætte sig mere ind i adfærd og genetik.
Jeg tror næsten, jeg ellers kom hele vejen rundt, også om politik og økonomi.

Hun lyttede og kom kun med en bemærkning af og til.

Ellers var hun rigtig sød at tale med og hun fik da fortalt, at man i DB vil arbejde for et Dyrepoliti, mulighed for at fjerne misrøgtede dyr her og nu, skærpelse af straffen for vanrøgt/mishandling samt DBs egen vogne til afhentning af tilskadekomne dyr. :slight_smile:

Jeg har endnu et opkald fra DB til gode…

Men foretog for ca. 2-3 uger siden selv et opkald til DB vedr. 3 heste der gik i silende regn på 2 døgn i træk uden, at have adgang til ly og tørt leje i form af et læskur. Det skal heste have når de går ude mere end 4 timer i døgnet - og det gjorde disse heste. De var ude døgnet rundt!

3 dage efter jeg havde ringet til DB var hestene fjernet fra indhegningen! Sådan!

Når der er klare regler at kunne handle i forhold til er det nemt. I forhold til katte er der bare så mange gråzoner og uklarheder - måske er det netop derfor at vi kattegale ikke synes at DB er særlig gode til at varetage kattenes tarv?

Men hermed er i alt fald een god oplevelse med DB givet videre :slight_smile:

Knus Gitte

Så blev jeg også ringet op af DB. Hun var nu vældig sød, selvom jeg fortalte at jeg intet godt kendte til dem eller havde hørt om dem. Hun sagde jeg lød som hende hun lige havde ringet til, om jeg tilfældigvis var på et katte forum, og om det tilfældigvis var Kattegale.dk :tihi::thumbup:
Vi talte lidt frem og tilbage, jeg fortalte om hvor dårligt jeg syntes deres katteinternat i Odense er :thumbdown: Hun mente jeg burde støtte DB, så de havde en chance for at forbedre sig. Sådan talte vi lidt, indtil min røgalarm gik i gang - jeg havde glemt jeg havde et brød i ovnen :dokdok:

Hmmm, og hvad er det du mener er så forfærdeligt med DB Odense? Jeg kender ikke nogen mere brav kvinde end Else …

Jeg har mødt Else flere gange, og hun virker rigtig sød.
Men jeg har også flere gange set at nye katte bliver sat ind i udendørs buret sammen med de andre katte. Så opstår der enten slåskamp eller der sidder flere skræmte dyr rundt omkring derinde. Det forstår jeg simpelthen ikke.

[quote=Fire misser;508300]Jeg har mødt Else flere gange, og hun virker rigtig sød.
Men jeg har også flere gange set at nye katte bliver sat ind i udendørs buret sammen med de andre katte. Så opstår der enten slåskamp eller der sidder flere skræmte dyr rundt omkring derinde. Det forstår jeg simpelthen ikke.[/quote]

Så burde du nok spørge Else - kun hun kan fortælle hvorfor der gøres som der gør.

Jeg kunne forestille mig der er ligeså begrænset plads i Odense som alle andre steder. Modellen kunne jo være at aflive flere.

Jeg må indrømme jeg syntes man har mægtig travlt med at fortælle hvor dårlige andre er - men at hjælpe på den ene eller anden måde - andet end med negativitet - det kniber!

Jeg syntes nu med mine køb af katte og medlemskab via div internater er at hjælpe, så hvis den sætning var beregnet til mig, burde du måske vide bedre før du skriver det.

Jeg mener DB burde prioriterer en anden form for “opbevaring” af deres katte i Odense, da aflivning for nogen af dem jeg har set der ville være bedre, end daglige slåskampe og utrygge katte. Hvis IK og KV kan “huse” deres katte bedre, burde DB vel også kunne, hvis katte var del af deres prioritering.

Ja jeg blev sørme også den heldige vinder i går med en opringning fra DB, og det blev til en god lang samtale hvor vi kom hen over forskellige emner lige fra svinetransport til CK og ja jeg fik da givet udtryk for min mening om den ikke stå store hjælp til de vildkatte der bliver ringet ind om især det at fordi man i denne her kolde til tid giver katten lidt mad så den kan få energi til at holde varmen at så er man selv ansvarlig for katten.
Desuden fortalte jeg til damen at jeg var noget forarget over at man skød racekatteopdrætterer i skoene at de var årsag til at der var så mange i internaterne når internaterne ikke selv sørger for at neutraliserer de killinger de formidler hjem til. Damen sagde at hun anede ikke hvorfor og ville spørge ledelsen. Jeg sagde til hun skulle sige til dem i toppen at det at finde dyrlæger der godt vil neutraliserer tidligt er altså ikke så svære at finde og at det at sende en killing afsted uneutraliseret er blot at sende sorteper videre.

Egentlig var det en behagelig samtale men det er tydeligt at dem der ringer rundt slet intet har at gøre med selve beslutningsprocesserne i DB så jeg fik blot følelsen af en sludder for at hverve medlemmer.

Jeg har faktisk netop meldt mig som frivillig i dyrenes beskyttelse. Kredsformanden svarede omgående på min mail og vil ringe til mig i weekenden for at aftale et møde med mig.
Jeg er selv meget kritisk over for DB og syndes ikke altid de klarer deres sager så godt. Men jeg tror det er den bedste vej, hvis man vil prøve at gøre en forskel for flest mulig dyr. Fordi de er så store og ved at man forhåbentlig kan påvirke dem og være med til at forbedre dem indefra.

[quote=MoMo;508506]Ja jeg blev sørme også den heldige vinder i går med en opringning fra DB, og det blev til en god lang samtale hvor vi kom hen over forskellige emner lige fra svinetransport til CK og ja jeg fik da givet udtryk for min mening om den ikke stå store hjælp til de vildkatte der bliver ringet ind om især det at fordi man i denne her kolde til tid giver katten lidt mad så den kan få energi til at holde varmen at så er man selv ansvarlig for katten.
Desuden fortalte jeg til damen at jeg var noget forarget over at man skød racekatteopdrætterer i skoene at de var årsag til at der var så mange i internaterne når internaterne ikke selv sørger for at neutraliserer de killinger de formidler hjem til. Damen sagde at hun anede ikke hvorfor og ville spørge ledelsen. Jeg sagde til hun skulle sige til dem i toppen at det at finde dyrlæger der godt vil neutraliserer tidligt er altså ikke så svære at finde og at det at sende en killing afsted uneutraliseret er blot at sende sorteper videre.

Egentlig var det en behagelig samtale men det er tydeligt at dem der ringer rundt slet intet har at gøre med selve beslutningsprocesserne i DB så jeg fik blot følelsen af en sludder for at hverve medlemmer.[/quote]

Det lyder enormt meget som om at vi har haft samme samtale… Jeg fik nemlig et opkald i tirsdags… Og jeg sad med samme følelse efterfølgende…

-LOL

Nu ringede de også til mig. Da jeg nævnte at jeg synes at der ikke blev fokuseret nok på katte spurgte hun mig om jeg var medlem af kattegale, hvortil jeg svarede ved at opremse alle de kattefora jeg har været medlem af i tidens løb - hendes reaktion var at ‘så ville vi jo nok ikke blive enige, så nu var der ingen grund til at fortsætte samtalen’.

OMG, hvad sker der lige der… :?

[quote=Sheer;509737] hendes reaktion var at ‘så ville vi jo nok ikke blive enige, så nu var der ingen grund til at fortsætte samtalen’.

OMG, hvad sker der lige der… :?[/quote]

det er faktisk ualmindelig useriøst…

der sidder er forum FYLDT med folk der virkelig har noget at sige - og så siger hun der ikke er nogen grund til at fortsætte samtalen…

endnu et bevis på hvor useriøse DB kan være !!!

Underligt, det har jeg svært ved at forestille mig kan være den samme, som jeg snakkede med. Hun var ualmindeligt behagelig til at snakke i tlf.
Haha, gad vide om listen over personer, der har stemt på Brita, efterhånden er blevet den trælse liste, som alle prøver at undgå at ringe til :smiley:

[quote=pivnu;509805]Underligt, det har jeg svært ved at forestille mig kan være den samme, som jeg snakkede med. Hun var ualmindeligt behagelig til at snakke i tlf.
Haha, gad vide om listen over personer, der har stemt på Brita, efterhånden er blevet den trælse liste, som alle prøver at undgå at ringe til :D[/quote]

Haha.

“Kan du huske hvem du har stemt på?” - “Ja, Brita Rodam” - “Åh nej … dut dut dut

Mig har de ikke ringet til - uhhhh, jeg bliver forbigået.

Inderst inde er jeg jo langt mere imod det i 2010 stadig er nødvendig med alle de internater - ene og alene på gund af folks uansvarlighed …