Er der en VVS'er til stede?

Blandingsbatteriet til bruseren driller.
Termostaten er låst fast på noget der minder om 40 grader.
Jeg eeelsker varme bade - men på en varm dag, skal det altså være køligt.

Det er sådan en sag

Når man tager “håndtaget” af, ser den sådan ud

Det er den lille fætter der, der stikker ud, der sidder fast. Altså, den kan vel drejes 2-3 mm, men heller ikke mere.

Hjælp! :surrender1:

luk for hovedhanen og skil blandingsbatteriet ad :slight_smile: og så læg det i eddike og saml det igen… det er formodentlig kalket til - vandet er sygeligt hårdt der hvor du og barky bor :slight_smile:

:slight_smile:

Prøv at tage en hammer/tang og bank forsigtigt på dimmeren - det er sikkert lidt kalk, der får den til at sidde fast.

[QUOTE=Tante Tut;1082682]:slight_smile:

Prøv at tage en hammer/tang og bank forsigtigt på dimmeren - det er sikkert lidt kalk, der får den til at sidde fast.[/QUOTE]

enig - men kalken skal fjernes, for ellers så kan i risikere at ødelægge den dims der regulerer varmen :slight_smile: i kan godt slå det løs en enkelt gang - men fjern det hellere med eddike, så skal i ikke ofre nyt batteri :slight_smile:

Enig.

Det er en lige-her-og-nu-løsning at banke lidt kalk af - for herefter at lægge det hele i eddike.

Jeg mistænker også det er kalk.
Men gad ærlig talt ikke skille det ad og tage det ned, hvis nogen på forhånd kunne
sige at problemet var noget andet. Hvis det bare er kalk, er løsningen heldigvis lige til. :slight_smile:

[QUOTE=Tea;1082691]Jeg mistænker også det er kalk.
Men gad ærlig talt ikke skille det ad og tage det ned, hvis nogen på forhånd kunne
sige at problemet var noget andet. Hvis det bare er kalk, er løsningen heldigvis lige til. :)[/QUOTE]

men HUSK - luk for guds skyld for hovedhanen INDEN… ellers bliver det en fest uden lige… med oprydning :slight_smile:

[QUOTE=Tante Tut;1082682]:slight_smile:

Prøv at tage en hammer/tang og bank forsigtigt på dimmeren - det er sikkert lidt kalk, der får den til at sidde fast.[/QUOTE]

Du lyder som min mand der tror at alt kan fixes med en hammer…:smiley:

Er han gammel smed? Jeg arbejdede engang sammen med sådan én, der både løsnede og strammede møtrikker med sin hammer, når han ikke gad hente en svensknøgle. :smiley:

Jeg havde et blandingsbatteri som dit der låste sig fast (heldigvis på lidt køligere temperaturer end dit) jeg skruede også dimsen af og afkalkede. Skruede den på igen og drejede på den…og så knækkede den af :frowning: så jeg vil erklære det som dødt :frowning:

Tommy er smed og han mener at det blandingsbatteri nok desværre er dødt…men siger at du måske kan købe ny ventil til det…men hvis det er et billigt et kan du ikke, og det kan nok ikke betale sig.

Nå, for dælen…

Googlede lige reservedele til blandingsbatterier, og havnede på http://www.billigvvs.dk/
De har umiddelbart to ventiler som ligner det jeg skal bruge.
Men de har også telefon, mail og chat - så jeg forsøger da lige at høre dem ad,
hvad de synes. :slight_smile: Tak for svar alle sammen!

Julia som er vant til at blive kogt hver gang hun bader forstår slet ikke nødvendigheden af at få det fikset, men hun kan også vænne sig til at ALT omkring hende er gået i stykker :høhø: