Er der ingen grænser?

Jeg kan blive tindrende arrig, når man bruger aflivning af dyr som underholdning i et TV-program. :gal:

Nu ser jeg ikke selv programmet - er slet ikke til den slags pladder, hvor folk angiveligt er på en øde ø og kun kan få mad ved at dræbe dyr. :nix:

Og ja, jeg ved godt, at der dræbes millioner af kyllinger hver dag - men jeg tager stærkt afstand fra, at det skal gøres til underholdning. :thumbdown:

http://tvtid.tv2.dk/nytomtv/article.php/id-39443230.html?forside

Hvis dyret skal spises og det bliver aflivet meget hurtigt/humant kan jeg godt gå med til det - men jeg kan godt forstå hvad du mener med underholdning - og jeg syntes programmer som det med pigerne i junglen er totalt intetsigende, jeg gider ikke se den slags pjat…

Jeg har skrevet en protest til TV 2 - men de er nok ligeglade :mad:

Men det er nok også bare mig, der kan have ondt af nogle skide kyllinger, fisk og slanger, der skal aflives for underholdningens skyld.

De er vel knapt at regne som dyr, så hvad pokker, det kan man ikke hidse sig op over.

Trist - men vist desværre sandt. :ked:

Jeg har slet ikke set programmet og jeg vil heller ikke hvis der er dyremishandling.
Jeg KAN ikke have det…lige meget hvilket dyr det er.
Hilsen Lisbeth

Det var ikke dyremishandling - det var nogle mennesker, unge piger, som er på overlevelsestur i junglen og skulle have noget at spise - og så må man jo slå det ihjel først … det kan ikke hidse mig op. Heller ikke selvom det er et underholdningsprogram.

Sådan er vi jo heldigvis så forskellige.

Og de er sq ikke alene i junglen eller på en øde ø - så de kan sagtens få mad uden at skulle sidde og fedte med at dræbe det først.

Men jeg har på fornemmelsen, at det kommer an på, hvilket dyr det er, nogle er jo åbenbart mindre værd end andre. :thumbdown:

:ok::ok::ok:

Helt enig, det var så humant som overhovedet muligt - ikke noget at komme efter dér. :surrender1:

De høns var døde på under 1-2 minutter - på en måde, som både høns og større dyr er blevet aflivet på i tusindvis af år. :surrender1:

[QUOTE=Coon Danica;590375]Jeg har slet ikke set programmet og jeg vil heller ikke hvis der er dyremishandling.
Jeg KAN ikke have det…lige meget hvilket dyr det er.
Hilsen Lisbeth[/QUOTE]

Jeg er nu heller ikke så hjernedød, så jeg spilder min tid på sådan noget gylle :muhaha:

Jeg ser ( som dig ) heller ikke programmet og har derfor svært ved at hidse mig op over det.
Lyder jo som om det foregik humant!!

[QUOTE=Eva;590401]Sådan er vi jo heldigvis så forskellige.

Og de er sq ikke alene i junglen eller på en øde ø - så de kan sagtens få mad uden at skulle sidde og fedte med at dræbe det først.

Men jeg har på fornemmelsen, at det kommer an på, hvilket dyr det er, nogle er jo åbenbart mindre værd end andre. :thumbdown:[/QUOTE]

Det er altså noget sludder, Eva - ked af at sige det.

Men i øvrigt er hele ideen ved programmet, at lære unge tøser blandt andet at få noget selvtillid på anden vis end ved at stikke dem 4 Bacardi Breezers - og nej, de får ikke noget serveret i de 14 dage de skal klare sig i junglen.

Jeg så faktisk programmet, så jeg kan forholde mig til det.

Jeg ser programmet med min 11 årige datter. Og jeg finder det faktisk utrolig lærerigt for hende - og underholdende for mig.

Tænk, at piger på 18-år, kan have den holdning, at man ikke kan slå et dyr ihjel, når man skal spise det - det fåes åbenbart kun i køledisken.

Måske der er flere her, der har det ligesådan? :wink:

Jeg lærte utrolig meget af at se min morfar, da han hjemmeslagtede grise flere gange årligt. Jo, det var da ikke rart at se et dyr dø, men det er nu engang sådan virkeligheden er.

At det her bliver sammenligne med at skyde en kat, synes jeg så er helt hen i vejret. Der er kæmpe forskel på at slagte et dyr, fordi man spiser det og så at aflive et dyr “bare for at gøre det”.

Programmet er lavet og ment som underholdning - men for nogen er det altså underholdning at se dyr blive dræbt.

Sorry, det kan jeg ikke forstå.

Der er da forskel på at slagte grise og så at se nogle forkælede tøser aflive dyr for at underholde et publikum?

Men der er jo seere til alt åbenbart.

[QUOTE=Eva;590462].

Der er da forskel på at slagte grise og så at se nogle forkælede tøser aflive dyr for at underholde et publikum?

[/QUOTE]

For grisene er det som nok helt det samme…

Jeg så ikke programmet og har som heller ikke planer om det, men det er nu ikke pga at der er nogen der befinder sig et sted uden pæne velassorterede kølediske, hvor døde dyr ligger appetitligt og uden drama pakket lige til at anvende til maden, at jeg ikke skal se det.

Jeg har altså svært ved at skrue mig op til nogen som helst grad af forargelse, var der tale om at dyrene ikke blev spist bagefter, ja så kunne jeg blive forarget, men her nej.

Jeg ser programmet med min 17 årige datter, og synes faktisk det er et helt ok program. Dette program er da i den grad meget bedre end f.eks paradise hotel, hvor de unge bliver bekræftet i at de er verdens navle, og at alting bliver serveret for dem på et sølvfad. Jeg ved da nok hvilket program jeg helst vil have min datter ser, og spejler sig i.

Så længe dyrene bliver aflivet humant, kan det ikke få mig op at køre. Om det så er usmageligt at vise det på tv - det er en smagssag.

Jeg har oplevet noget, der for mig er meget værre. Da jeg gik i de store klasser i folkeskolen, skulle vi på overlevelsestur med klassen. Vi fik en kasse kyllinger, som vi selv skulle slagte, og de døde altså ikke med det samme, da drengene der havde påtaget sig opgaven, synes at det var hylende morsomt at se, hvor de sprællede rundt. Og ofte skulle der mange slag til, inden de var døde, da ingen af dem havde forstand på at aflive de stakkels kræ.

Jeg behøver vel næppe at fortælle, at jeg ingen aftensmad fik den dag.

Jeg ser ikke programmet, jeg så en trailer inden det startede, og det var nok.

I min verden er det bare endnu et af de tåbelige realityshows der pt er så smarte, bvadrrrrrr.

Det havde givet mere mening at indstallere pigerne i et par lejligheder herhjemme og fra bunden lært dem hvad det kræver at være voksen og selv holde styr på alt lige fra madlavning, rengøring og alt det “løse” der nu kræves.

De skal jo spise, så det at de selv må slå en kylling ihjel, gør mig ikke så meget, men jeg kan da undre mig over hvordan de lige skal kunne bruge det, i deres liv herhjemme.

Igen den type programmer undgår jeg, fordi de typisk er lavere end bunden :frowning:

Altså.— nu er det ikke aflivningen af dyret(fuglen) der er underholdningen,- - - men, de forkælede pigers “kamp” for overlevelse, der er undeholdningen. - - - og hvis man som jeg, der har prøvet, at opholde sig der , hvor man ikke lige smutter i supermarkedet, efter hakket kød, ved man.at den ged, der står bundet ved træet, bliver ens mad i et par dage, - - og ja, man kan jo godt være så falsk, at man ikke vil se slagtningen, men gerne spise kødet!!
Så lad være med hysteriet, - - - alle dyr, vi spiser, er slagtet, - - også det i kattemaden!:slight_smile:

Cats og Conni

[QUOTE=conninissen;590554]Altså.— nu er det ikke aflivningen af dyret(fuglen) der er underholdningen,- - - men, de forkælede pigers “kamp” for overlevelse, der er undeholdningen. - - - og hvis man som jeg, der har prøvet, at opholde sig der , hvor man ikke lige smutter i supermarkedet, efter hakket kød, ved man.at den ged, der står bundet ved træet, bliver ens mad i et par dage, - - og ja, man kan jo godt være så falsk, at man ikke vil se slagtningen, men gerne spise kødet!!
Så lad være med hysteriet, - - - alle dyr, vi spiser, er slagtet, - - også det i kattemaden!:slight_smile:

Cats og Conni[/QUOTE]

:klap::klap::klap::klap:

Hvor er jeg dog enig med dig… :ok::ok::ok:

Hvis jeg var et sted ude i junglen, skulle jeg nok finde ud af at slagte mig hvad som helst for et dyr for at få noget at spise - og det ville nok ikke røre mig det helt store - for de dyr der har levet i junglen - har i det mindste haft et godt og naturligt liv. :hjerte:

Det er vist mere, end vi kan sige om de danske/udenlandske landbrugsdyr vi danskere sætter tænderne i :brist:

[QUOTE=Marianne H;590543]Jeg ser ikke programmet, jeg så en trailer inden det startede, og det var nok.

I min verden er det bare endnu et af de tåbelige realityshows der pt er så smarte, bvadrrrrrr.

Det havde givet mere mening at indstallere pigerne i et par lejligheder herhjemme og fra bunden lært dem hvad det kræver at være voksen og selv holde styr på alt lige fra madlavning, rengøring og alt det “løse” der nu kræves.

De skal jo spise, så det at de selv må slå en kylling ihjel, gør mig ikke så meget, men jeg kan da undre mig over hvordan de lige skal kunne bruge det, i deres liv herhjemme.

Igen den type programmer undgår jeg, fordi de typisk er lavere end bunden :-([/QUOTE]

:):):slight_smile:

Marianne : det ville ikke hjælpe disse piger at blive installeret i en lejlighed, for de ville end ikke kunne koge et æg ! :cool:

Deres forældre har spoleret dem totalt, hvis du vil høre min mening - og gjort alt for dem - så jeg synes, at ideen med at sende dem ud til abslout ingenting er en ganske god idé. :ok:

Nu er det jo ikke første gang at der bliver vist den form for underholdning. Den sidste jeg så om det var hvor der blev vist noget fra frømandskorpsets/Karsten Mørks træning - nogle barske gutter der var så seje at de selv måtte finde mad og slå det ihjel hvis de ville spise.

Nu drejer det sig så om en flok tøser og så bliver det degraderet til primitiv underholdning…

Så længe som aflivningen foregår humant og så længe aflivningen ikke foregår for underholdningens skyld men for overlevelse så har jeg ikke et problem.