Er der ingen grænser?

[QUOTE=Eva;590462]Programmet er lavet og ment som underholdning - men for nogen er det altså underholdning at se dyr blive dræbt.

Sorry, det kan jeg ikke forstå.

Der er da forskel på at slagte grise og så at se nogle forkælede tøser aflive dyr for at underholde et publikum?

Men der er jo seere til alt åbenbart.[/QUOTE]

Programmet er ganske rigtigt lavet for at underholde - det er langt de fleste programmer jo.
Men for pigerne, er det langt mere end underholdning. Det er at lære at overskride grænser, at tro på sig selv, at teamworke og hvad der nu ellers er med på en overlevelsestur.
Efter flere dage, hvor de kun har fået grød, skal de så slagte nogle dyr, for at få kød på bordet. Og det er så der nogle synes det er meget grænseoverskridende.
Jeg synes det er ganske fint - og jeg finder det faktisk rigtig godt, at der sidder mange unge klistret til skærmen, som der finder ud af, at dyr skal slagtes før de bliver spist. Det er der desværre mange, der ikke har gjort sig klart.

[QUOTE=Tante Tut;590562]:):):slight_smile:

Marianne : det ville ikke hjælpe disse piger at blive installeret i en lejlighed, for de ville end ikke kunne koge et æg ! :cool:

Deres forældre har spoleret dem totalt, hvis du vil høre min mening - og gjort alt for dem - så jeg synes, at ideen med at sende dem ud til abslout ingenting er en ganske god idé. :ok:[/QUOTE]

Jamen det er jo netop det, de er møgforkælede, opvartede i hoved og r*v, så vil det sgu da være smartere at lade dem prøve det der er relevant, så som at styre hverdagen her hvor deres liv er, vi har jo ikke så meget jungle her i lille DK, og de fleste slagter ikke selv deres mad, de går ned og køber den, så er det svært at se hvordan sådan en tur har relevans, ja da det er spændende, ja da de får flyttet lidt grænser, men det lære de sgu ikke at lave mad af, at holde en lejlighed ren, at betale regninger til til tiden, eller nogle af alle de andre ting man bør kunne for at få dagligdagen til at hænge sammen.

Jeg kan nu godt se, at man kan lære at klare sig selv ved at tage et par uger i junglen.
Netop derfor man bruger den slags - også i mange andre sammenhænge.

:ok::ok::ok:

Enig i meget af det du skriver, men :

Disse piger har stort set ingen selvtillid, så de skal opleve at de rent faktisk kan temmelig meget UDEN deres forældre.

De skal have flyttet deres grænser - ud over kanten med forskellige ting - og de har allerede flyttet sig - så jo - jeg holder fast i, at det er en god ide :slight_smile:

Og de skal lære teamwork, hvilket er en rigtig god ting i mange andre sammenhænge i livet…

Ja ja :cool: vi bliver aldrig enige om det, DK har en af de højeste licenser i verden, for at blive belemret med genudsendelse på genudsendelse, og disse tåbelige møg-dyre programmer hvor man “belønner” tumperne med deres livs rejse, mens de unge der rent faktisk har lidt hjerne, kan/vil tage ansvar bestemt ikke bliver belønnet.

SUK det ER tumpernes paradis, velkommen Amalie, Peter og selvbrunerens helt :argh: :brækkesig::brækkesig:

Disse piger har faktisk hjerne. De er blot blivet vartet op i hoved og r*v af deres forældre, der i dén grad har ødelagt dem.

Så var det måske istedet en god idè at konfronterer de uduelige forældre med problematiken OG lære dem hvordan man opdrager.
Brita, der ikke ser fjernsyn. Det danske og i det hele taget er lavet på en måde, mit liv er for kort til den slags

[QUOTE=kamikaze;590601]Så var det måske istedet en god idè at konfronterer de uduelige forældre med problematiken OG lære dem hvordan man opdrager.
Brita, der ikke ser fjernsyn. Det danske og i det hele taget er lavet på en måde, mit liv er for kort til den slags[/QUOTE]

Helt sikkert - mon ikke det kommer i en anden udsendelse :wink:
Pigerne er “curlingbørn” - helt ud til fingerspidserne. Synes faktisk det er synd for de børn og unge …

[QUOTE=kamikaze;590601]Så var det måske istedet en god idè at konfronterer de uduelige forældre med problematiken OG lære dem hvordan man opdrager.
Brita, der ikke ser fjernsyn. Det danske og i det hele taget er lavet på en måde, mit liv er for kort til den slags[/QUOTE]

:tihi::tihi::tihi:

Jamn… så kan vi andre jo ikke se den gode dokumentar :stuck_out_tongue:

Forældrene er godt klar over, at de har gjort noget mindre smart med deres piger…

Det mindste, man kan forlange - er vel, at man ser udsendelsen i stedet for bare at hive helt ud af kontekst at der skal slås et par høns ihjel ??:gruble::gruble:

[QUOTE=Marianne H;590595]Ja ja :cool: vi bliver aldrig enige om det, DK har en af de højeste licenser i verden, for at blive belemret med genudsendelse på genudsendelse, og disse tåbelige møg-dyre programmer hvor man “belønner” tumperne med deres livs rejse, mens de unge der rent faktisk har lidt hjerne, kan/vil tage ansvar bestemt ikke bliver belønnet.

SUK det ER tumpernes paradis, velkommen Amalie, Peter og selvbrunerens helt :argh: :brækkesig::brækkesig:[/QUOTE]

:klapper::klapper::klapper:

Hvad er der nu galt med Amalie & Peter ???

Det er underholdning i TOPklasse…:rock::rock:

Hvad er der nu galt med Amalie & Peter ???

Det er underholdning i TOPklasse…:rock::rock:[/QUOTE]

tjaa der er vi heller ikke enige :stuck_out_tongue:

der kører pt en reklame for “et eller andet” der går ud på hvorfor nogle ser disse reality-programmer, måske er det rigtigt hvad de siger :thumbup:

sådan “underholdning” siger mig intet.

(ps skal du på reptilmesse ? )

[QUOTE=Marianne H;590635]tjaa der er vi heller ikke enige :stuck_out_tongue:

der kører pt en reklame for “et eller andet” der går ud på hvorfor nogle ser disse reality-programmer, måske er det rigtigt hvad de siger :thumbup:

sådan “underholdning” siger mig intet.

(ps skal du på reptilmesse ? )[/QUOTE]

:rock::rock:

Elsker Amalie og Peter og er ikke flov over at indrømme det :høhø::høhø: - Amalie tilfører helt nye gloser til det danske sprog - som ganske enkelt er guld værd… :ok:

Ja…overvejer det stærkt - men er lidt ræd for, hvad jeg kommer hjem med - for lige pt er jeg noget så forelsket i tanken om at få mig en smuk slange :wehuu:

Skal du derud ??

Jamen måske ligger det hele i at man som forælder, uden at blinke, allerhelst vil tage både sol, måne og stjerner ned til sine børn…

Vi andre “almindelige” har så ikke haft muligheden, men har måttet lade vores unger tage del i den almindelige husførelse for at få tid og økonomi til at hænge sammen.

Men disse forældre har så haft økonomien til at fjerne hver en knast på børnesnes vej, og har nu indset at det var en dårlig idé.

Og så skal der tilfældigvis slagtes nogen dyr undervejs, og sådan er livets realiteter nu engang.

Men alle jer der synes det er så frygteligt, i er vel vegetarer eller veganere, for lige bortset fra slagtningen, så har de fleste af de dyr tøserne æder, haft et ret så meget bedre luv end slagte dyrene i lille DK.

[QUOTE=baremig;590717]Jamen måske ligger det hele i at man som forælder, uden at blinke, allerhelst vil tage både sol, måne og stjerner ned til sine børn…

Vi andre “almindelige” har så ikke haft muligheden, men har måttet lade vores unger tage del i den almindelige husførelse for at få tid og økonomi til at hænge sammen.

Men disse forældre har så haft økonomien til at fjerne hver en knast på børnesnes vej, og har nu indset at det var en dårlig idé.

Og så skal der tilfældigvis slagtes nogen dyr undervejs, og sådan er livets realiteter nu engang.

Men alle jer der synes det er så frygteligt, i er vel vegetarer eller veganere, for lige bortset fra slagtningen, så har de fleste af de dyr tøserne æder, haft et ret så meget bedre luv end slagte dyrene i lille DK.[/QUOTE]

:cool::cool:

God pointe :ok:

Og de giver vel heller ikke deres katte mad med kød i ??? :cool:

Ja…overvejer det stærkt - men er lidt ræd for, hvad jeg kommer hjem med - for lige pt er jeg noget så forelsket i tanken om at få mig en smuk slange :wehuu:

Skal du derud ??[/QUOTE]

Ja er nødt til at kigge gggg pt har jeg ingen planer om at skulle have “noget” med hjem, meeeen man ved aldrig :engel2:

:):):slight_smile:

Jeg har flere ting, jeg godt vil have - men jeg kan da lade pungen ligge hjemme så… :cool:

Hvis vi tager derud, tager jeg et skilt om halsen hvor der står Tante Tut - så kan du se, om du har lyst til at hilse på mig :høhø::p:rock:

Mine børn skal også derud - med deres far.
Luna plager og plager om at få en landskildpadde.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;590798]Mine børn skal også derud - med deres far.
Luna plager og plager om at få en landskildpadde.[/QUOTE]

:hjerte::hjerte::hjerte:

Se, dét forstår jeg skam godt - håber at hun får en ??

Ellers har jeg flere kontakter, hvis det skulle være :cool2:

Luna må meget gerne komme og sige hej til mig - og er Lasse med - er jeg noget så kysseklar :høhø:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;590798]Mine børn skal også derud - med deres far.
Luna plager og plager om at få en landskildpadde.[/QUOTE]

Uhhhh, og Lasse skal vel have en slange - og et par vandrende pinde/blade og en kamæleon og og og … :wink:

:wehuu::wehuu::wehuu:

Tror hellere, at Lasse vil have noget mere kyssevenligt… :høhø: