Er der nogen, der handler i Malmø?

Vi hørte i Radioavisen i går aftes, og har læst på nyhedernes hjemmeside, at det er dobbelt så dyrt at handle i Danmark i forhånd til Sverige/Malmø.

Nu bor vi jo i København, og derfor tænker vi på at prøve at køre derover og handle (tøj skulle vidst også være billigere). Er der nogen af jer andre, der handler derovre og kan give nogle gode tips til supermarkeder og andre spændende butikker i Malmø?

:slight_smile:

Der er masser af penge at spare i Malmø, også på dagligvarer. Det eksempel, jeg hørte i radioen imorges, var en prisforskel på 100 danske kroner på en (godt nok sikkert stor) pakke Neophos opvasketabletter.

Det er godt nok et stykke tid siden, jeg selv har været derovre, men der ligger masser af store indkøbscentre i Malmø, hvor I kan få lidt af hvert og i Svågertorp området ligger der Bauhaus, Jysk, Ikea, Stof & Stil, en stor dyrehandel m.m. (og gratis parkering :)). Der er også gratis parkering ved www.mobilia.se (som bl.a. indeholder den ICA, hvor jeg har fundet det billigste Bozita - eller Mjau, som det hedder i de svenske supermarkeder) og her meresverige.dk - kan du få lidt mere inspiration til andre shoppesteder.

Og så kan jeg jo anbefale jer at få et bropas. Allerede første gang, I kører over, er det billigere med bropas end at betale fuld pris, også selvom der er et årsgebyr - og næste gang er det under halv pris hver vej (specielt i weekenden).

Ellers kør op til Lund, der er ikke så langt. Der er et stort center Nova Lund og en masse gode super markeder, især City gross er godt og billigt.

De ligger også i Malmø :slight_smile:

Ja, jeg hørte det også - og besluttede mig for, at det skal undersøges nærmere :slight_smile:

http://www.shoppingmalmo.dk/

Ja, den fandt jeg også før - men jeg fandt ikke nogen liste på siden over de butikker, de har sat på kortet. Det er jo lidt svært at forholde sig til, at “A” ligger et givent sted, når man ikke ved, hvad “A” er :slight_smile:

Vi plejer at tage i indkøbscentret Entre
Der er gode butikker som NoaNoa, Esprit, New Yorker, Mango, Deichmann og mange andre. Og et spisetorv med alverdens mad. Der er også et supermarked i bunden. Og selvfølgelig parkeringshus.

[QUOTE=Else;779553]Vi plejer at tage i indkøbscentret Entre
Der er gode butikker som NoaNoa, Esprit, New Yorker, Mango, Deichmann og mange andre. Og et spisetorv med alverdens mad. Der er også et supermarked i bunden. Og selvfølgelig parkeringshus.[/QUOTE]

Ja, det er ret “pænt”, hvor Mobilia f.eks. er mere dagligdags efter min mening - men nu har jeg godt nok ikke været i Mobilia siden de blev færdige med deres udbygning (eller det går jeg ud fra, at de er ;))

Väla uden for Helsingborg er bestemt også et besøg værd.

Välalidt uden for Helsingborg er bestemt også et besøg værd.

der er jo osse det her “center” som vistnok skulle være det helt store i sverige og folk valfarter dertil

[QUOTE=Johnny;779683]der er jo osse det her “center” som vistnok skulle være det helt store i sverige og folk valfarter dertil

http://www.gekas.se/[/QUOTE]

Det er priserne i Gekås, der blev nævnt som sammenligningsgrundlag til danske supermarkedspriser :slight_smile: Det ligger dog betydeligt tættere på Helsingborg end på Malmø, så det kræver, at man har en bil - Malmø kan klares med toget, hvis det skulle være :slight_smile:

Udover madvarer kan det for øvrigt især betale sig at tage til Sverige, når der er udsalg. Butikkerne er nemlig rigtigt dygtige til at holde udsalg og giver typisk en ret høj rabat på allerede nedsatte varer. Jeg har en kollega, der bor i Landskrona og det er helt grotesk, så lidt hun giver for det meste af sit tøj :slight_smile:

Reservedele til biler er også meget billiger der ovre. Hvis man har en bil der skal havde service, så kan det også betale sig når man alligevel er der over

Det er mest dagligvarer og fx vådfoder, som jeg er interesseret i.
Trods alt er det ikke så ofte vi køber tøj :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;779724]Det er mest dagligvarer og fx vådfoder, som jeg er interesseret i.
Trods alt er det ikke så ofte vi køber tøj :-)[/QUOTE]

Nej, men tager man en tur i et af storcentrene, kan man jo lige kigge rundt og se, om der skulle være noget :slight_smile:

[QUOTE=Johnny;779683]der er jo osse det her “center” som vistnok skulle være det helt store i sverige og folk valfarter dertil

http://www.gekas.se/[/QUOTE]

Det er kæmpe stort med masser af mennesker der kommer i busser, og en campingplads ved siden af så man kan være flere dage om at handle.

Madvare i selve Gekås er meget billige, men tøj mm er dårligt efter min mening, det minder mest om sådan noget der bliver skævt efter at være vasket en gang.
Men der ligger så en bunke outlet butikker rundt om med mærkevarer og det er billigt.

I Gekås der købte jeg shampoo (frank prevost), slik, lidt dåsemad til katte og hunde, og en masse små ting, jeg fyldte en kæmpe indkøbspose og betalte 359 svenske :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;779700]Det er priserne i Gekås, der blev nævnt som sammenligningsgrundlag til danske supermarkedspriser :slight_smile: Det ligger dog betydeligt tættere på Helsingborg end på Malmø, så det kræver, at man har en bil - Malmø kan klares med toget, hvis det skulle være :slight_smile:

Udover madvarer kan det for øvrigt især betale sig at tage til Sverige, når der er udsalg. Butikkerne er nemlig rigtigt dygtige til at holde udsalg og giver typisk en ret høj rabat på allerede nedsatte varer. Jeg har en kollega, der bor i Landskrona og det er helt grotesk, så lidt hun giver for det meste af sit tøj :)[/QUOTE]

ja det kan da være et problem når man er billøs, men er der måske sådan nogle indkøbsbusser der kører fra kbh og til gekås. vi har ihvertfald tit busser der kører fra fra århus og til gekås og de er ikke ret dyre, ja ok de sejler så fra grenå og til sverige

Det har jeg ikke hørt om, at der skulle være. Der var på et tidspunkt (og er måske stadigvæk) gratis busser fra Københavns Hovedbanegård til et shoppingcenter i Malmø - men som sagt er Gekås meget tættere på Helsingborg (og Göteborg, som færgen fra Grenå vist sejler til) end Malmø.

jeg har lige været inde og google lidt på det og der skulle køre busser fra kbh og til gekås, men hvem,hvor og hvad kunne jeg ikke lige hitte