Er der nogen der har erfaring med kattepensioner i Kbh.-området

Lige nu virker det lidt uoverskueligt at skulle forlade vores “lille” øjesten (som er en blå britte) for at drage på ferie - omvendt ved vi også at det på et tidspunkt bliver aktuelt. Især fordi vi ikke har nogen som kunne flytte ind hos os i en uges tid. Og det med naboer der lige skal kigge forbi en gang om dagen lyder absolut ikke tiltalende - det ville betyde at han skulle gå alene i ca. 22-23 timer i døgnet og det holder bare ikke :thumbdown:
Jeg har kigget mig lidt omkring og umiddelbart lyder denne pension meget tiltalende: http://www.katte-ferie.dk/index.htm … er der nogen der kender den? Eller er der andre som har bedre forslag? :øhmm:

Hvis jeg skulle give et bud :slight_smile: så få en legekammerat til jeres lille øjesten… det vil i sig selv være det ubetinget bedste for katten da den er et socialt dyr og i aldrig mere behøver spekulere på lange arbejdsdage eller lign :slight_smile:

og det næste ville være at finde en eller flere på vores kattepasser-liste der vil hjælpe når i skal afsted…

jeg har selv passet mange misser i 2009 - det er super hyggeligt, men der har været 2 eller flere katte hos alle… de stortrives - også mens mor og far er væk :slight_smile:

Personlig bruger jeg denne http://www.hestehavehus.dk/
De er rigtig søde og har et rigtig godt forhold til kattene.
Jeg har nogle der skal have medicin hver dag, hvilket ikke er et problem, ligeledes får katten det foder den er vant til. Jeg har endnu ikke fundet en pension med et større udvalg i kattemad :savle:

Mine er meget glade for at komme der.

Du kan evt tilmelde dig vores katte-passer ordning eller prøve at skrive til nogen af dem som har tilmeldt sig til at passe kat i kbh - de fleste gør det gratis, andre skal bare have kørselspenge eller foder for det. Og så er vi jo kattegale så mon ikke der bliver taget godt af dem :stuck_out_tongue:

Her http://www.kattegale.dk/index.php?pageid=kattepasning

Om en kat falder til i et kattepensionat kommer an på kattens psyke. Min Mister har altid “hadet” det af et godt hjerte, men det er da gået. Misling er mere robust, så hun har klaret det bedre.

De sidste par år har jeg kunnet arrangere mig med en veninde, venindens datter og en nabo. Og det fungerer perfekt. Kattene er glade for at blive hjemme i deres vante miljø. De er da glade for at se mig, når jeg kommer hjem, men virker ellers ikke påvirket af at have været alene hjemme.

Når det er venindens datter (14 år), der kommer her som kattepasser, tjener hun en skilling - måske I kunne finde en tilsvarende katte-glad pige. Jeg kombinerer som regel mine kattepassere, så kattene får minimum 2 besøg hver dag.

Når jeg selv har passet katte hos min veninde, har jeg tit afpasset det med at kunne se fjernsyn hos dem, så har kattene selskab i længere tid. Måske et forslag til en kattepasser.

Håber I finder den rigtige løsning for jeres kat.

Jeg tror nu ikke du skal forvente, at katten bliver underholdt mere end 1 time om dagen i en kattepension.

Til hver en tid vil jeg foretrække, at få passet kattene i eget hjem. Alternativt flytter jeg kattene til deres kattepasser.
Men min race er også meget hurtig til at tilpasse sig ændringer - ved ikke om briter er det? I hvert fald foretrækker jeg de kan få kæl og nus konstant fremfor i en pension, hvor de sidder i bur ved siden af andre katte og dermed hurtigt bliver stresset.