Er der nogen reddere(uddannelsen) her?

Hej :slight_smile:
Min drøm/mål er at blive redder.
Men jeg har desværre en lille bitte fejl :frowning:
Jeg er ikke høj nok.
Så jeg søger egentlig en måde eller vej ind.
Skal man kende nogen som kender nogen for at komme ind.
Eller skal jeg virkelig fra skrive mig min drøm fuldstændig pga. manglende 2½ cm?
Man skal minimum være 1.70 høj, og jeg er 1.67½.

Det irriter mig meget :frowning:

Har fået 2 afslag allerede.

[QUOTE=Blunky;820456]Hej :slight_smile:
Min drøm/mål er at blive redder.
Men jeg har desværre en lille bitte fejl :frowning:
Jeg er ikke høj nok.
Så jeg søger egentlig en måde eller vej ind.
Skal man kende nogen som kender nogen for at komme ind.
Eller skal jeg virkelig fra skrive mig min drøm fuldstændig pga. manglende 2½ cm?
Man skal minimum være 1.70 høj, og jeg er 1.67½.

Det irriter mig meget :frowning:

Har fået 2 afslag allerede.[/QUOTE]

Har du talt med dem om du kan få dispensation? og evt. på hvilke grundlag de giver dig afslag?

Hvad har du af uddannelse nu?

Min kammerat vil også være redder - han er pt. igang med assistenten da det kan være en god “adgangsbillet” til at komme ind som redder…

[QUOTE=Margrethe;820461]Har du talt med dem om du kan få dispensation? og evt. på hvilke grundlag de giver dig afslag?

Hvad har du af uddannelse nu?

Min kammerat vil også være redder - han er pt. igang med assistenten da det kan være en god “adgangsbillet” til at komme ind som redder…[/QUOTE]
Lige pt er jeg igang med social og sundhedshjælperen.
Jeg har fået afsalg alene pga. min højde. De giver ikke dispensation :frowning:
Ikke engang hvis jeg tog assistenten eller sygeplejersken ville de give dispensation. Der er nogen regler som de har vedtaget. blandandet højden. og den går de ikke på kompromi med.
Derfor søger jeg lidt om der er en smutvej et eller andet sted…

Hvis de slet ikke giver dispensation, så er det løb vel kørt :?

[QUOTE=Blunky;820470]Lige pt er jeg igang med social og sundhedshjælperen.
Jeg har fået afsalg alene pga. min højde. De giver ikke dispensation :frowning:
Ikke engang hvis jeg tog assistenten eller sygeplejersken ville de give dispensation. Der er nogen regler som de har vedtaget. blandandet højden. og den går de ikke på kompromi med.
Derfor søger jeg lidt om der er en smutvej et eller andet sted…[/QUOTE]

Okay, det lyder jo ikke som om at der er en omvej… :frowning: det er ærgerligt - men hvis reglerne er sådan så er de sådan…

Ja jeg tror det desværre! :frowning: Men synes bare jeg hele tiden ser og oplever nogen som ikke er særlige høje. Også undre det mig hvordan de er kommet ind i det… Og om der er en omvej.

jeg må bare prøve at finde noget andet. men må indrømme jeg er på bar bånd. Når nu det jeg ville jeg ikke kan :frowning:

Måler de dig til optagelsen?
Ellers ville jeg da bare lade som ingenting og sige jeg er 170 cm :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;820488]Måler de dig til optagelsen?
Ellers ville jeg da bare lade som ingenting og sige jeg er 170 cm :-)[/QUOTE]

Jeg ved ikke om de måler. Så langt er jeg aldrig nået.
Det kan være jeg skulle prøve det. Det er trodsalt kun 2½ der mangler. ikke 10 eller sådan noget!

Redderuddannelsen er vist ret svær at komme ind på, sådan i det hele taget.
Jeg kender en, der havde søgt ind … små 1300 ansøgninger :S og kun ca. 60 pladser.
Men det skal da bestemt ikke afholde én fra at søge ind.

[QUOTE=DK Lindvig;820555]Redderuddannelsen er vist ret svær at komme ind på, sådan i det hele taget.
Jeg kender en, der havde søgt ind … små 1300 ansøgninger :S og kun ca. 60 pladser.
Men det skal da bestemt ikke afholde én fra at søge ind.[/QUOTE]

Jeg er klar over at der er mange der søger. Men jeg må bare blive ved med at prøve :slight_smile:

Nu google jeg lige pga min nysgerrighed efter info om redder uddannelsen, og her står faktisk om højdekravet:

Bemærk at du for at blive ansat som ambulanceassistentelev hos Falck skal være fyldt 21 år (25 år for VEUD), have en højde mellem 170 cm. og 190 cm. Se nærmere om yderligere krav på www.falck.dk.

Kilde: http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/transportoglogitik/redderuddannelsen.aspx#fold5

Kravet om højde er lavet fordi man ønsker ansøgere med en stærk fysik… og hvordan vi end vender og drejer det, så er det et faktum, at den slags også har noget med højden at gøre…
En kvinde på 167 er ikke nær så fysisk stærk som en kvinde der er tre cm højere…

[QUOTE=MoMo;820606]Nu google jeg lige pga min nysgerrighed efter info om redder uddannelsen, og her står faktisk om højdekravet:

Kilde: http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/transportoglogitik/redderuddannelsen.aspx#fold5[/QUOTE]

Ja. Jeg kender godt højde kravet :frowning:

[QUOTE=Ann K;820662]Kravet om højde er lavet fordi man ønsker ansøgere med en stærk fysik… og hvordan vi end vender og drejer det, så er det et faktum, at den slags også har noget med højden at gøre…
En kvinde på 167 er ikke nær så fysisk stærk som en kvinde der er tre cm højere…[/QUOTE]

Det kan der være noget om :frowning: Nå, men så må jeg jo tage second option.
selv om jeg ikke helt ved hvad det ender med!

Stærk fysik har da ikke en dyt at gøre med om man er 164, 167, 170 eller 180 cm høj. Man er da nødt til at se på HELE personens bygning. Jeg er 164, og jeg har altid været stærk - slidt og slæbt og båret ALT for tunge ting - hvilket mine svage LED så desværre ikke så godt har kunnet tåle (jeg er åbenbart lidt hypermobil og har lidt for ‘flad’ ryg, har jeg fundet ud af på mine ‘ældre’ dage).

Men på mit gamle job (på et museum) var jeg ABSOLUT én af dem, der knoklede mest fysisk - og bare de tungeste byrder. På trods af, at jeg altså var én af de LAVESTE.

Der er dog en anden ting, der kan betyde noget mht. højdekrav, og det er forflytninger af personer. Det KAN være ret svært at forflytte en tilskadekommet person, der er meget højere end én selv - selvfølgelig afhænger det altid af TYPEN af forflytning, men måske er det derfor, de har højdekravet.
I dag arbejder jeg som handicaphjælper, og jeg ved, at i visse stillinger inden for dette område er der højdekrav - ikke pga. at de skal være stærkere - men netop pga. forflytninger.

Falck holder stærkt fast på deres krav. Og de har jo mange ansøgere til ret få pladser hver gang de har optag.
Der er desværre ikke andre adgange, selv om du skulle kende en , der kender en… Så spild af håb og godt humør, at blive ved at søge ind.
Kan du ikke finde et alternativ der kunne være lige så spændende?
Fx. tage Ass, og arbejde på akutmodtagelsen/skadestuen ? - Så “overtager” du jo reddernes arbejde, når de kommer ind med folk.

Held og lykke

[QUOTE=Poly-Cats;820834]Falck holder stærkt fast på deres krav. Og de har jo mange ansøgere til ret få pladser hver gang de har optag.
Der er desværre ikke andre adgange, selv om du skulle kende en , der kender en… Så spild af håb og godt humør, at blive ved at søge ind.
Kan du ikke finde et alternativ der kunne være lige så spændende?
Fx. tage Ass, og arbejde på akutmodtagelsen/skadestuen ? - Så “overtager” du jo reddernes arbejde, når de kommer ind med folk.

Held og lykke[/QUOTE]

Jeg må jo finde noget andet så :slight_smile:

Bare ærgeligt!

Må igang med overvejelserne igen:)